Kan man stille krav?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Som overskriften lyder, kan man så tillade sig at stille krav til dagplejerne? Min søn skal snart starte i dp og skal så ind i en helt anden rytme end den han har nu.

Nu sover han formiddagslur fra omkring kl. 10 og gerne et par timer frem. Næste lur ligger så ca 3 timer efter han står op fra første lur. Når han starter i dp skal han sove morgenlur i stedet og skal så være færdig med denne lur omkring kl. 9. Det i sig selv er lidt en udfordring, for hvad så hvis knægten ikke er træt til at sove kl. 8?

Jeg vil meget gerne have at han sover i hvert fald 1 time, så kan jeg "kræve" at han får lov at sove en time, selvom det så kan betyde, at han først kommer op kl. 9.30?

Håber i kan finde rundt i mit brev 

Du kan snakke med hende, jeg synes ikke at man kan kræve noget.
Du skal huske hun er en om de fire børn, og de har jo aktiviter, og legestuer starter kl.9:30, og hvis din søn skal sove til 9:30 hver dag, tror jeg(døm mig ikk) det kommer til at gå ud over dagen. Det er ligesom når dpmoren skal noget, skal børnene gerne være der senest kl.9.

Men prøv at læg ham kl.8 der hjemme, han vil nok ikke sove så tidligt i starten, men det skal nok komme.. Men der er vel også på et tidspunkt hvor han stopper med at sove om formiddagen.
Hvor gammel er han? Hvor meget sover han om natten og hvad tid kommer han op og vil blive afleveret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2014

tweety2060

Snak med hende om hvordan rytmen er i dp Og fortæl jeres rytme og snak om hvordan i fælles når en tilfredshed. Som en siger så ved du jo allerede en del,så du kan arbejde hen mod en tidligere lur.... Ellers kan det jo være at i kan bruge den første uges tid på at køre ind på de nye rytme.....
MEn vigtigste er I snakker sammen! Det er jo et fælles projekt og fælles arbejde...
Pøj pøj

Anmeld

7. februar 2014

Elgaard73

Kommer han ikke til at skulle tidligere op om morgenen, når han starter DP? For så vil han jo blive det før træt og ville kunne lægges tidligere. Og så løser det jo sig selv.

Ellers er jeg ret enig med flere af de andre. Snak med DP om det (f.eks til intro besøget). Hos vores DP, kan jeg se at det ikke er et problem med at ligge de små ud når de er klar til at sove og ikke følger de andres rytme. Men de er så også to (mand og kone) hvilket jo giver frihed til at den ene kan putte, imens den anden tager sig af de andre. 

Og ellers tror jeg at han ret hurtigt "retter" sin rytme ind efter de andres. Og vil DP'en meget gerne have at han sover på samme tid som de andre, så må du i gang med at "træne" lidt med ham. Syntes ikke at det er fair, at "stille krav" om at hun og dermed de andre børn skal rette ind eller begrænses af et nyt barn

Anmeld

7. februar 2014

1990h

Anonym skriver:

Som overskriften lyder, kan man så tillade sig at stille krav til dagplejerne? Min søn skal snart starte i dp og skal så ind i en helt anden rytme end den han har nu.

Nu sover han formiddagslur fra omkring kl. 10 og gerne et par timer frem. Næste lur ligger så ca 3 timer efter han står op fra første lur. Når han starter i dp skal han sove morgenlur i stedet og skal så være færdig med denne lur omkring kl. 9. Det i sig selv er lidt en udfordring, for hvad så hvis knægten ikke er træt til at sove kl. 8?

Jeg vil meget gerne have at han sover i hvert fald 1 time, så kan jeg "kræve" at han får lov at sove en time, selvom det så kan betyde, at han først kommer op kl. 9.30?

min datter er lige startet i dp..forrig torsdag..og vil sige at jeg er overrasket over hvor hurtigt hun er kommet ind i en rytme trods vi næsten ingen havde her hjemme da vi bar har nydt barslen og sovet som vi ønsker(om morgenen).

nu bliver hun puttet 8.30 senest i dp og sover til 9.45-10 stykker. næste lur er 12.30 ca og sover til hun vågner..oftes 2-3timer..noget hun sjældent har vil her hjemme..også sover hun omkring kl. 19 her hjemme om aftenen..

Anmeld

7. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Nu er en dp mor ret sårbar, da hun er alene. Hun er afhængig af at børnene følger den samme rytme, men havde det været vuggestue synes jeg godt man kan kræve lidt flere ting.

Anmeld

7. februar 2014

Alexander&Lærke

Min datter sov altid fra 8 morgen til 11-12-13 stykker da hun var lille og vi gik hjemme. Hun sov så godt om formiddagen. Jeg havde mange bange anelser, men hun vendte fuldstændig om da hun startede i dp. Vi havde snakkede om  det inden med dp mor. Men hun sagde jeg tror det kommer af sig selv.  Og det gjorde det også, vi har ikke gjort så meget for at vende hende om, hun har bare fuldt rytmen. 

Til at starte med sov hun også ca en time der fra 8-9 så var hun oppe i 2-2,5 og sov så til middag 2-3 timer.... Nu sover hun 1,5-2 T ca. Men hun er også 2,5 nu. 

Anmeld

8. februar 2014

Anonym trådstarter

Jeg vil på ingen måde kræve, at dagplejemor og de andre børn skal "passes ind" efter hvornår min søn skal sove. Syntes måske bare det er rimeligt at tage hensyn til et nyopstartet barn (han er 10 måneder når vi starter indkøring) og måske give ham lov til at sove til fx. 9.30 de dage hvor der ikke er legestue eller andre planer.

Selvføægelig vil jeg snakke med dp om det og tror også sagtens vi kan blive enige. Hun har også et andet barn der sover formiddagslur, men han står så også meget tidligt op om morgenen. Regner med at vi skal op omkring kl. 6 for at kunne blive færdige og komme afsted. Han bliver afleveret omkring kl. 7.30, så han får lige en halv times tid hos dp inden han så skal ud og sove. 

Håber i har ret og at han hurtigt falder ind i rytmen. 

Anmeld

8. februar 2014

Thereseh

Anonym skriver:

Man kan sagtens stille krav, for så vidt muligt, men det er min erfaring at børnene tilpasser sig dagplejen lynhurtigt. 

Min søn var en forfærdelig (!!!) sover, som spæd og som tumling. Men i dagpleje, har han altid kunnet tage 2-3 timers middagslur, selv om jeg kun kunne få ham til at ta' en times middagslur. 

Min søn smed også ret hurtigt morgenluren, så der kun var middagslur. Det fungerede helt fint. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.