Kan man stille krav?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.676 visninger
17 svar
11 synes godt om
7. februar 2014

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder, kan man så tillade sig at stille krav til dagplejerne? Min søn skal snart starte i dp og skal så ind i en helt anden rytme end den han har nu.

Nu sover han formiddagslur fra omkring kl. 10 og gerne et par timer frem. Næste lur ligger så ca 3 timer efter han står op fra første lur. Når han starter i dp skal han sove morgenlur i stedet og skal så være færdig med denne lur omkring kl. 9. Det i sig selv er lidt en udfordring, for hvad så hvis knægten ikke er træt til at sove kl. 8?

Jeg vil meget gerne have at han sover i hvert fald 1 time, så kan jeg "kræve" at han får lov at sove en time, selvom det så kan betyde, at han først kommer op kl. 9.30?

Håber i kan finde rundt i mit brev 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2014

esioul

Anonym skriver:

Som overskriften lyder, kan man så tillade sig at stille krav til dagplejerne? Min søn skal snart starte i dp og skal så ind i en helt anden rytme end den han har nu.

Nu sover han formiddagslur fra omkring kl. 10 og gerne et par timer frem. Næste lur ligger så ca 3 timer efter han står op fra første lur. Når han starter i dp skal han sove morgenlur i stedet og skal så være færdig med denne lur omkring kl. 9. Det i sig selv er lidt en udfordring, for hvad så hvis knægten ikke er træt til at sove kl. 8?

Jeg vil meget gerne have at han sover i hvert fald 1 time, så kan jeg "kræve" at han får lov at sove en time, selvom det så kan betyde, at han først kommer op kl. 9.30?

Du kan prøve at snakke med dagplejeren om det.

Men de har jo en rytme de kører, så dit barn skal nok vidt muligt tilpasses den rytme så det ikke går udover arbejdsgangen og de andre børn.

Anmeld

7. februar 2014

Rødhætte

Anonym skriver:

Jeg synes også godt du kan snakke med hende om det, men hun kan jo ikke lave "speciel" rytme for 5 forskellige børn. Jeg arbejder selv i en vuggestuen hvor vi også har fast rytme.. Og det skal siges at børnene er fantastiske til at indgå i en ny rytme

Anmeld

7. februar 2014

Anonym trådstarter

Rødhætte skriver:

Jeg synes også godt du kan snakke med hende om det, men hun kan jo ikke lave "speciel" rytme for 5 forskellige børn. Jeg arbejder selv i en vuggestuen hvor vi også har fast rytme.. Og det skal siges at børnene er fantastiske til at indgå i en ny rytme

Er de det? Håber du har ret  Syntes bare han får en meget lang eftermiddag hvis han bliver puttet ved 12-tiden og så måske 2 timer frem. Bliver i hvert fald nødt til at flytte putte-tidspunktet 1-1 1/2 frem om aftenen 

Anmeld

7. februar 2014

Rødhætte

Anonym skriver:

Er de det? Håber du har ret  Syntes bare han får en meget lang eftermiddag hvis han bliver puttet ved 12-tiden og så måske 2 timer frem. Bliver i hvert fald nødt til at flytte putte-tidspunktet 1-1 1/2 frem om aftenen 

Synes børnene hurtig falder ind i rytme, så synes ikke du skal gøre dig de store bekymringer.. Og hvis der bliver problemer kan du sikkert finde en løsning med din dp Held og lykke.. 

Anmeld

7. februar 2014

SKR

Min dreng fandt hurtigt ud af at sove mellem 8 og 9. Den første tid skulle han bare også have en halv times tid sidst på eftermiddagen.

Anmeld

7. februar 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Prøv at snakke med dagplejeren om det

Da min datter startede i vuggestue, gik der ikke lang tid inden hun var inde i rytmen, så jeg er ikke så nervøs når lillebror skal starte til sommer

Anmeld

7. februar 2014

Kløver

Her var der ingen problemer, de vænner sig hurtigt til det og giver bedre mulighed for aktivitet af børnene

Anmeld

7. februar 2014

ano14316

Anonym skriver:

Jeg synes faktisk det er jeres ansvar at sørger for at han inden han starter er kørt nogenlunde ind i dagplejerens rytme.. for at give så god og blid en start som muligt..

Jeg synes i hvert fald det ville være et meget stort krav at dagplejeren skal ændre dagsrytme for 3 andre børn, for jeres barns skyld...

Men det med at han skal sove en time, synes jeg da bare i skal snakke med hende om... Det er jo ikke det første barn hun kører ind ??

Mit bedste råd må være at snakke med hende om hvordan det bedst kan fungere, men ikke komme og stille krav..

Anmeld

7. februar 2014

LilleChelle

Som en anden siger, er det os som forældre, der har ansvaret for at gøre starten så let for vores børn som muligt. Så begynd så tidligt som muligt, at lave hans rytme om. 

Udover det, så kommer man aldrig langt med at kræve noget - men kommer meget længere ved at snakke om tingene  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.