Ej men?! Hvad? "Free bleeding"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2014

MomInTheMaking

Noneother skriver:

Jeg sad lige og læste eb nyhederne, og så faldt jeg lige over denne her, som måtte deles.

http://ekstrabladet.dk/nationen/article2213193.ece

Jeg må sige at jeg synes at de betonfeminister måske har taget den liiige en tand for langt den her gang.
Jeg tror ikke at jeg nogensinde har følt mig dissideret undertrykt af en tampon, og kan slet ikke se hvordan det skulle hjælpe mig eller nogen andre at ligge mig nøgen på sengen "og tænke på min blødning"

Hvad siger i?
Føler i jer undertrykte?

Tænker.. Er hendes blonde trusser så ikke også undertrykkende? xD 

hvordan folk tackler deres menstruation må de selv om bare de ikke bløder på mig eller på ting omkring mig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hahahahahaha  Åh gud, ja for det er jo samfundet der dikterer at vi skal holde vores mens-blod for os selv  Hehe. Jeg tror nu nok, at selvom normen var at man da bare kunne lade det løbe (iiiiiiiv) så ville langt langt LANGT de fleste alligevel bruge hygiejneprodukter. Både pga ødelagt tøj, lugt og så bare det der med at gå rundt med en våd blodplet? Ej vel. Vi går jo heller ikk bare og tisser og pøller i tøjet selvom det da er en naturlig ting. Haha 

Anmeld

7. februar 2014

Pcokate

Noneother skriver:

Jeg sad lige og læste eb nyhederne, og så faldt jeg lige over denne her, som måtte deles.

Jeg må sige at jeg synes at de betonfeminister måske har taget den liiige en tand for langt den her gang.
Jeg tror ikke at jeg nogensinde har følt mig dissideret undertrykt af en tampon, og kan slet ikke se hvordan det skulle hjælpe mig eller nogen andre at ligge mig nøgen på sengen "og tænke på min blødning"

Hvad siger i?
Føler i jer undertrykte?

Ha ha ha  Hvad i alverden

nej hverken bind, tamponer eller for den sags skyld briller designet til kvinder ses som undertrykkende

syret...

Anmeld

7. februar 2014

LilleSmølf

Jeg ved ikke helt om jeg skal dø af grin eller hvad

Ej undskyld, men... nej, jeg føler mig ikke spor undertrykt af at en tampon giver mig mulighed for at komme ud af huset, ud at svømme, have g-streng og kjole på, etc.

Tværtimod ville jeg nok føle det pænt undertrykkende at skulle sidde hjemme og bløde på alle mine ting en hel uge af gangen, ikke rigtigt kunne forlade huset, og investere en masse penge i nye madradser og sofaer hver måned...

Det er den type mennesker, der får alle andre til at tro at begrebet "feminist" er en tosset kvinde men hår over det hele og ingen BH, der står og skriger "DØD OVER MÆND!" på et gadehjørne...

Anmeld

7. februar 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg ved ikke om I husker den reklame hvor der er en kvinde der tager brusebad midt i et indkøbscenter? De siger at nu kan man endelig føle sig frisk og som om man lige er steget ud af badet Hvis man bruger deres produkt.  

Hm hver gang jeg har mens føler jeg mig beskidt fra top til tå, ligegyldigt hvad jeg bruger. Jeg hader lugten, der om sommeren er direkte brækfremkaldende. 

Jeg ville på ingen måde kunne få mig selv til at lade mit blod rende frit. Ad for den da. Jeg bruger diverse hygiejneprodukter for min egen skyld, ikke for nogen andens kun for min egen skyld. 

jeg kan slet ikke lade være med at grine, det er så komisk.

bare tanken om at kvinder går rundt og det løber ned af benene... 

Anmeld

7. februar 2014

modesty

Hvad siger i?
Føler i jer undertrykte?

Hahahah, det er da sjovt. 

Princippet bag, at se sin menstruation som en gave, ikke som en forbandelse, at komme i bedre kontakt med sin krop o.s.v. synes jeg er superfint.

Jeg har ikke selv lyst til at gå rundt og bløde i mine jeans, men hvis andre gerne vil det, så fred være med det.

Anmeld

7. februar 2014

twinny

Det er fandme ulækkert. 

Ville pænt sige til folk der var havde free bleeding at de ikke skulle sætte sig i min hvide sofa. 

Anmeld

7. februar 2014

Noneother

LilleSmølf skriver:

Jeg ved ikke helt om jeg skal dø af grin eller hvad

Ej undskyld, men... nej, jeg føler mig ikke spor undertrykt af at en tampon giver mig mulighed for at komme ud af huset, ud at svømme, have g-streng og kjole på, etc.

Tværtimod ville jeg nok føle det pænt undertrykkende at skulle sidde hjemme og bløde på alle mine ting en hel uge af gangen, ikke rigtigt kunne forlade huset, og investere en masse penge i nye madradser og sofaer hver måned...

Det er den type mennesker, der får alle andre til at tro at begrebet "feminist" er en tosset kvinde men hår over det hele og ingen BH, der står og skriger "DØD OVER MÆND!" på et gadehjørne...

Ja det er osse der jeg synes at det tager fuldstændig overhånd.

Jeg er helt for grundidéen i feminisme. men det behøver vel ikke være på bekostning af ting som personlig hygiejne.

Troede det hele gerne skulle ende op i at man kunne sameksistere, og netop ikke undertrykke pga. køn.

Anmeld

7. februar 2014

Demata

Det er et hoax og har ikke noget med feminisme at gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.