Hurtig hjælp (vedr. samvær)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2014

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Update!

Først TAK for jeres svar.. Har læst dem alle og taget dem til mig, men overskuddet til at svare har været manglende - beklager! 

Nu en opdatering..

Jeg skrev til min ex i går hvor Y var henne og om vores aftale (min ex havde lovet mig at han selv tog Y hele weekenden, hvis ikke han ville lade mig have Y når han havde planer) stadig blev overholdt.. Intet svar.. Kunne se at han havde været på FB og skrev igen "vær sød lige at svar mig".. Intet svar.. Jeg ringede X antal gange og skrev "jeg ønsker at tale med Y, det skal du ikke nægte mig".. Intet svar.. Det ender med at han har blokeret mig på sin tlf og jeg i desperation over at finde ud af hvor mit barn er ringer til ex's far og får at vide at Y er hos ham og at far først henter dagen efter.. hvad stiller jeg op nu?

1. Han bryder vores aftale - jeg nægtede ham ikke at tage på date, men sagde at jeg mente at Y så ville have bedst af at være hos mig (jeg ser på barnets tarv - det gør han i den grad ikke!).

2. Han nægter at fortælle mig hvor og sammen med hvem mit barn befinder sig.. Og nægter mig at tale med mit barn når jeg beder om det.. Det kan da umuligt være lovligt? 

Hvad gør jeg nu?

Jeg kan og vil ikke stå model til hans show og egoistiske tankegang der ikke indebærer vores barns ve og vel!

Hjælp mig!!!

Nej det er faktisk ik lovligt som bopælsforældre har du ret til at vide hvor dit barn er henne og det skal han overholde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2014

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Nej det er faktisk ik lovligt som bopælsforældre har du ret til at vide hvor dit barn er henne og det skal han overholde 

Har du noget link til det? Altså at jeg har ret til at vide hvor mit barn er..

Anmeld

9. februar 2014

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Har du noget link til det? Altså at jeg har ret til at vide hvor mit barn er..

nej er noget jeg har fået af vide i statsforvaltningen 

Anmeld

9. februar 2014

Sitrani

Anonym skriver:

Update!

Først TAK for jeres svar.. Har læst dem alle og taget dem til mig, men overskuddet til at svare har været manglende - beklager! 

Nu en opdatering..

Jeg skrev til min ex i går hvor Y var henne og om vores aftale (min ex havde lovet mig at han selv tog Y hele weekenden, hvis ikke han ville lade mig have Y når han havde planer) stadig blev overholdt.. Intet svar.. Kunne se at han havde været på FB og skrev igen "vær sød lige at svar mig".. Intet svar.. Jeg ringede X antal gange og skrev "jeg ønsker at tale med Y, det skal du ikke nægte mig".. Intet svar.. Det ender med at han har blokeret mig på sin tlf og jeg i desperation over at finde ud af hvor mit barn er ringer til ex's far og får at vide at Y er hos ham og at far først henter dagen efter.. hvad stiller jeg op nu?

1. Han bryder vores aftale - jeg nægtede ham ikke at tage på date, men sagde at jeg mente at Y så ville have bedst af at være hos mig (jeg ser på barnets tarv - det gør han i den grad ikke!).

2. Han nægter at fortælle mig hvor og sammen med hvem mit barn befinder sig.. Og nægter mig at tale med mit barn når jeg beder om det.. Det kan da umuligt være lovligt? 

Hvad gør jeg nu?

Jeg kan og vil ikke stå model til hans show og egoistiske tankegang der ikke indebærer vores barns ve og vel!

Hjælp mig!!!

Vidste du ikke at Y skulle være hos farfar da? Det skrev du i det tidligere indlæg....?! Så hvorfor skriver og ringer du helt vildt til ham, for at høre hvor Y er...? 

Mht. hvad far gør når han har Y, er ikke din business, medmindre det er ulovligt.... Du kan helt sikkert appellere til hans samvittighed ved at sætte sig ned og stille og roligt tage en snak med far om, hvad du føler det gør ved Y osv. Hvis det er okay med dig, så tilbyd ham evt, en anden aftale om samvær, noget der passer ham bedre, måske? Det lader jo ikke til at han ligefrem glæder sig til at skulle have Y, når han bare placerer ham ved farfar i den weekend, hvos far skal have Y..... Måske han hellere vil se ham på andre tidspunkter/dage..?

Anmeld

9. februar 2014

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

nej er noget jeg har fået af vide i statsforvaltningen 

Okay, har nemlig også prøvet at finde noget på skrift.. Ved godt at jeg så ikke ville kunne ændre på det, men at vide hvor i verden h*n befinder sig, ville jeg også mene er min ret.. Og at han selvfølgelig ikke skal bilde mig ind at mit barn er ét sted, men i virkeligheden er et andet.. Må ringe til statsforvaltningen i morgen..

Anmeld

9. februar 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Update!

Nu en opdatering..

Hvad gør jeg nu?

Hjælp mig!!!

Det du gør er heller ikke iorden, det er aldrig godt at lave endnu dårligere stemning....

Og selvom jeg sagtens forstår dine følelser, må jeg også sige at som du selv skriver er det MINDRE en 2 mdr siden i gik fra hinanden, og selvfølgelig reagere barnet på det, barnet skal jo også vænne sig til ny hverdag, og det sker ikke på så kort tid.

Der er intet andet at gøre end at vise dit barn at du gør alt for at samarbejdet med far bliver så godt som muligt

Det er en træls situation og jeg ville også være frustreret

Anmeld

9. februar 2014

SjeBets

jeg kan godt forstå dig, jeg har selv været ude for at min mand var utro og flyttede direkte ned til vores nabokone og jeg havde det skidt med at vores søn var hos hende. og dem men jeg gjorde det nemt for mig selv at når jeg afleveret ham ,så fokuseret jeg kun på en ting og det var at når jeg fik vores søn igen, så var han glad og tilfreds, hvad de havde lavet og hvem der i realiteten havde passet ham blandede jeg mig ikke i, fordi det fik JEG det skidt af, vores søn havde det jo fint med at være hos farmor og farfar, så jeg vil råde dig til at trække vejeret dybt og kigge på jeres barn når du får det igen, er det tilfreds og glad hvis ja, så lad være med at være så opsat på at styre dins eks samvær.

Jeg ville også have ignorere dig hvis du havde ringet og skrevet så mange gange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.