Hurtig hjælp (vedr. samvær)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.839 visninger
16 svar
19 synes godt om
6. februar 2014

Anonym trådstarter

Jeg ved at jeg i princippet ikke bestemmer over min ex's weekender med vores barn, MEN!!!

Det er mindre end 2 mdr. siden vi gik fra hinanden, min ex bor hos sin mor hvor han også har samvær med vores barn (4 ud af 14 dage). Problemet er så bare at hver gang min ex har haft Y (mit barn), så har de besøgt en masse venner osv osv. Altsammen mere min ex' behov end Y's!

Jeg kan mærke at Y er usikker når h*n skal hjem til sin far for "hvor skal jeg egentlig være i dag" og jeg spurgte børnehaven om de mærkede noget på Y og uden at jeg havde fortalt hvad jeg tænkte, sagde de nøjagtig det samme!

Alt dette har jeg sagt til min ex og forsøgt at appellere til hans samvittighed og han taler mig bare efter munden..

Nu viser det sig at han i denne weekend (hvor han skal have Y) har valgt at afsætte Y hos sin egen far for at være sammen med en kvinde (som han var mig utro mig - bare lige for at toppe den) og jeg føler at han svigter mit barns følelser og behov! Y har behov for sin far, ikke alle mulige andre pt! H*n er ved at lære sit nye liv at kende og jeg ved ikke hvad jeg skal stille op med at min ex bare vælger at skide på det..

Hvad ville du gøre?! Jeg vil gerne tage vores barn i den weekend, men det tror jeg bare at han stiller sig på bagbenene over!

Jeg er magtesløs, og ulykkelig over at det her nu også rammer mit barn!

Y er 4 år.. Hjæææælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2014

PernilleogLouis

Vi har haft nogen af de samme problemer - jeg brugte også lang tid på at fortælle ham at der var nogen ting havde gjorde som ikke var godt for Louis og han lyttede slet ikke. I børnehaven kunne de også mærke det så jeg bad om en samtale dernede og der fortalte pædagogerne så de samme ting jeg havde sagt men nu lyttede han faktisk så måske det var en ide???

Og selvfølgelig har du ret i man ikke kan bestemme - jeg gør det så alligevel - jeg har det sådan lidt at det er mig der har ham mest og det er hos mig han bliver ked osv - derfor blander jeg mig.

Hans far kunne dog ikke finde på at lade andre have ham når han har ham - han savner ham jo og vil gerne have alt tiden selv - men jeg har lavet et krav om at når han har ham så sover de hos far og ikke alle mulige andre steder fx fars venner og kæreste. Vores dreng har svært ved at rumme de forskellige steder han skal være og det gør det endnu værre når de så også sover andre steder - heldigvis er far selv opmærksom på det (igen snakkede vi også om det til sidste møde i børnehaven og der lytter han ekstra) også kan han også nu se og høre at Louis har det svært ved det.

Anmeld

7. februar 2014

et-ønske

Desværre kan du intet stille op
Jo du kan bede institutionen om et møde, hvor de beskriver hvad de oplever. Her vil de nok appellere til ro og stabilitet - men lige som dig kan de intet bestemme over far så kan vælge den vej der hedder statsforvaltningen, det gjorde jeg selv efter 6 år i helvede med min ex.... Der laver man en samværsaftale og evt skriver noget ind som er vigtigt omkring barnet - men igen her appellerer de til at far skal dit og dat - men ingen, absolut ingen kan blande sig i hvad der reelt foregår.... Jeg vil ikke komme nærmere ind på det i åbent forum - men ville ønske at min datter, blev hevet med rundt til venner og familie, fremfor det hun lever i hveranden weekend....

Jeres brud er relativt nyt og måske han har svært ved at omstille sig til at være alene med jeres barn her i starten?

Det er skod at være skilt, og taberne er uden tvivl de stakkels børn som står midt i det hele

Anmeld

7. februar 2014

hesøth

Anonym skriver:

Jeg ved at jeg i princippet ikke bestemmer over min ex's weekender med vores barn, MEN!!!

Det er mindre end 2 mdr. siden vi gik fra hinanden, min ex bor hos sin mor hvor han også har samvær med vores barn (4 ud af 14 dage). Problemet er så bare at hver gang min ex har haft Y (mit barn), så har de besøgt en masse venner osv osv. Altsammen mere min ex' behov end Y's!

Jeg kan mærke at Y er usikker når h*n skal hjem til sin far for "hvor skal jeg egentlig være i dag" og jeg spurgte børnehaven om de mærkede noget på Y og uden at jeg havde fortalt hvad jeg tænkte, sagde de nøjagtig det samme!

Alt dette har jeg sagt til min ex og forsøgt at appellere til hans samvittighed og han taler mig bare efter munden..

Nu viser det sig at han i denne weekend (hvor han skal have Y) har valgt at afsætte Y hos sin egen far for at være sammen med en kvinde (som han var mig utro mig - bare lige for at toppe den) og jeg føler at han svigter mit barns følelser og behov! Y har behov for sin far, ikke alle mulige andre pt! H*n er ved at lære sit nye liv at kende og jeg ved ikke hvad jeg skal stille op med at min ex bare vælger at skide på det..

Hvad ville du gøre?! Jeg vil gerne tage vores barn i den weekend, men det tror jeg bare at han stiller sig på bagbenene over!

Jeg er magtesløs, og ulykkelig over at det her nu også rammer mit barn!

Y er 4 år.. Hjæææælp!

Hvis din ex ikke vil samarbejde, så kan du ikke gøre noget.

Men mon ikke det bliver hyggeligt nok for din søn, med en stille og rolig hyggeweekend hos farfar?

Anmeld

7. februar 2014

Newsence

Det er synd for Y men du må og bør ikke blande dig. Så længe Ys problemer ikke er værre så er der intet at gøre. Hans reaktion du oplever nu behøver ikke at have noget med det der sker at gøre. Det kan være en reaktion på at han skal være hos far som jo er en ny ting. Bruddet er helt nyt og både far og barn skal lige falde til i dette nye. At han er sammen med kvinden han var utro med ja det er hårdt men i forhold til dit barn - fuldstændig irrelevant.

Så giv dem lige tid. Det kan tage Y flere måneder før det falder på plads alt efter alder, modenhed og sensitivitet. Det bedste du kan gøre er at støtte Y I at det er dejligt at komme hos far. Eks. Sig " du skal være sammen med farfar, hvor bliver det bare hyggeligt og hvor får du det bare sjovt"
Vis Y at det er ok, bland dig udenom hvad de laver sammen så længe det er indenfor lovens rammer og ellers giv Y tid.
Self reagere Y på samvær det er helt nyt, så ro på. Y kan også mærke hvad du mener om far, kvinden og samvær og det smitter også af på hans reaktioner.

Vi kvinder vil så gerne bestemme for vi ved bedst, men i samvær skal vi altså stikke næsen væk og lade far bestemme hvor uenige vi end er.

Anmeld

9. februar 2014

Anonym trådstarter

Update!

Først TAK for jeres svar.. Har læst dem alle og taget dem til mig, men overskuddet til at svare har været manglende - beklager! 

Nu en opdatering..

Jeg skrev til min ex i går hvor Y var henne og om vores aftale (min ex havde lovet mig at han selv tog Y hele weekenden, hvis ikke han ville lade mig have Y når han havde planer) stadig blev overholdt.. Intet svar.. Kunne se at han havde været på FB og skrev igen "vær sød lige at svar mig".. Intet svar.. Jeg ringede X antal gange og skrev "jeg ønsker at tale med Y, det skal du ikke nægte mig".. Intet svar.. Det ender med at han har blokeret mig på sin tlf og jeg i desperation over at finde ud af hvor mit barn er ringer til ex's far og får at vide at Y er hos ham og at far først henter dagen efter.. hvad stiller jeg op nu?

1. Han bryder vores aftale - jeg nægtede ham ikke at tage på date, men sagde at jeg mente at Y så ville have bedst af at være hos mig (jeg ser på barnets tarv - det gør han i den grad ikke!).

2. Han nægter at fortælle mig hvor og sammen med hvem mit barn befinder sig.. Og nægter mig at tale med mit barn når jeg beder om det.. Det kan da umuligt være lovligt? 

Hvad gør jeg nu?

Jeg kan og vil ikke stå model til hans show og egoistiske tankegang der ikke indebærer vores barns ve og vel!

Hjælp mig!!!

Anmeld

9. februar 2014

hesøth

Anonym skriver:

Update!

Først TAK for jeres svar.. Har læst dem alle og taget dem til mig, men overskuddet til at svare har været manglende - beklager! 

Nu en opdatering..

Jeg skrev til min ex i går hvor Y var henne og om vores aftale (min ex havde lovet mig at han selv tog Y hele weekenden, hvis ikke han ville lade mig have Y når han havde planer) stadig blev overholdt.. Intet svar.. Kunne se at han havde været på FB og skrev igen "vær sød lige at svar mig".. Intet svar.. Jeg ringede X antal gange og skrev "jeg ønsker at tale med Y, det skal du ikke nægte mig".. Intet svar.. Det ender med at han har blokeret mig på sin tlf og jeg i desperation over at finde ud af hvor mit barn er ringer til ex's far og får at vide at Y er hos ham og at far først henter dagen efter.. hvad stiller jeg op nu?

1. Han bryder vores aftale - jeg nægtede ham ikke at tage på date, men sagde at jeg mente at Y så ville have bedst af at være hos mig (jeg ser på barnets tarv - det gør han i den grad ikke!).

2. Han nægter at fortælle mig hvor og sammen med hvem mit barn befinder sig.. Og nægter mig at tale med mit barn når jeg beder om det.. Det kan da umuligt være lovligt? 

Hvad gør jeg nu?

Jeg kan og vil ikke stå model til hans show og egoistiske tankegang der ikke indebærer vores barns ve og vel!

Hjælp mig!!!

Ærligt - så kan jeg godt forstå han har blokeret dig.

Du får ikke noget godt ud af at ringe og sms'e 100 gange - det virker nærmest som chikane, når du jo udmærket vidste hvor dit barn var.

Sæt dig lige ned og tæl til 500 og tænk over situationen igen. Det er fars weekend - far bestemmer. Og et besøg hos farfar er altså helt ok.

Anmeld

9. februar 2014

LMX

Uha den er svær for jeg kan SÅ godt forstå dig, men du bliver altså nødt til at indse at når Far har samvær er det Far der bestemmer.

Du må og bør ikke blande dig. Nyd i stedet at du har lidt tid for dig selv.

Hvis din ex vælger at Y skal være hos dig når han ser ny kvinde eller venner så kan du jo i bund og grund også ende med at bruge det imod ham.

Jeg tror på at farfar er mere end kompetent til at passe på JERES barn når Far er på besøg hos venner/kæreste.

Jeg kan sagtens se bitterheden i dine indlæg. Jeres brud er også meget nyt og du er blevet svigtet på det groveste af din ex (utroskab). MEN, du skylder dig selv og ikke mindst dit barn at få et tåleligt forhold til dit barns far. Du ønsker IKKE et forhold hvor I strides om alting og had forefindes. Tro mig...

Det gør ondt indeni dig lige nu og det er OK, men bid det i dig og prøv at brug fornuften i stedet for at føle med hjertet...

Stort knus til dig. 

Anmeld

9. februar 2014

LinLin

Anonym skriver:

Update!

Nu en opdatering..

Hvad gør jeg nu?

Hjælp mig!!!

Jeg havde også blokeret dig...

Det grænser altså til chikane. Du har ikke ret til at vide hvor dit barn er eller hvordan din eks forvalter sine weekender.

Har han det ikke også fint ved farfar?!?

Anmeld

9. februar 2014

MorTil4<3

jeg må sige at jeg fuldt ud forstår dig udmærket

man skal virkelig selv stå i sådan en situation for at vide hvordan andre i sådan en har det

og jeg må sige vi står i det samme
og jeg HADER DET
og det har nu gjort at jeg har kontaktet statsforvaltningen for at få styr på det hele på papir og aftaler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.