Hvad Søren gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Min dreng vil absolut heller ikkd i nærheden af toilettet. Han er 2,4 år. Jeg tror bare det eneste man kan gøre er at vente
Du kan eventuelt prøve at glemme alt om toilet og af mex ble i en måned eller to og så start langsomt op igen. Siger han hvorfor han ikke vil på toilettet.
Min dreng siger f.eks. at han falder ned....uanset hvor trygt jeg prøver at arrangere det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2014

Wik

Det er faktisk en god ide at starte nogle ritualer allerede når de er 1 år, så de stille og roligt får et naturlig forhold til toiletter, potter, til og afføring. Når det var et sidespring.

Men måske man kan gøre det lidt hyggeligt, og gøre det på faste tidspunkter, som de også gør i børnehaven. På den måde bliver det ikke et pres men en naturlig del, af fx. efter vi har spist, eller inden vi skal i bad, før putte tid. Måske kigger man i et lille blad mens man sidder der.

At de tisser i buskerne kan man nok ikke undgå, desværre. Nu er det snart forår så er det lidt lettere at skifte og mærke sin krop. Alt det tøj og overtøj gør tingene lidt mere besværlige.

Held og lykke med det.

Anmeld

7. februar 2014

Lilje82

Wik skriver:

Det er faktisk en god ide at starte nogle ritualer allerede når de er 1 år, så de stille og roligt får et naturlig forhold til toiletter, potter, til og afføring. Når det var et sidespring.

Men måske man kan gøre det lidt hyggeligt, og gøre det på faste tidspunkter, som de også gør i børnehaven. På den måde bliver det ikke et pres men en naturlig del, af fx. efter vi har spist, eller inden vi skal i bad, før putte tid. Måske kigger man i et lille blad mens man sidder der.

At de tisser i buskerne kan man nok ikke undgå, desværre. Nu er det snart forår så er det lidt lettere at skifte og mærke sin krop. Alt det tøj og overtøj gør tingene lidt mere besværlige.

Held og lykke med det.

Han har skam siddet på på potten fra han var halvandet og det gik fint og han tissede også flere gange og lavede stort. Men pludselig var det som om om han mistede alt interesse.
Og jeg er heldigvis ikke så naiv, at jeg tror jeg kan tage hans ble og så får han bare på toilettet uden uheld men når det op til 10 gange dagligt på trods af at han lige havde siddet på toilettet, så var han nok ikke klar.

Anmeld

7. februar 2014

Lilje82

mor:) skriver:

Min dreng vil absolut heller ikkd i nærheden af toilettet. Han er 2,4 år. Jeg tror bare det eneste man kan gøre er at vente
Du kan eventuelt prøve at glemme alt om toilet og af mex ble i en måned eller to og så start langsomt op igen. Siger han hvorfor han ikke vil på toilettet.
Min dreng siger f.eks. at han falder ned....uanset hvor trygt jeg prøver at arrangere det.

Nej han siger are at han ikke vil. Han har ellers både fået en bog osv. med. Vi har prøvet med både potte, toiletsæde og sådan en toilet "trappe" eller hvad man kan kalde den.

Anmeld

7. februar 2014

TbCp

Sådan var min datter også. De gange vi prøvede at tage bleen af, havde hun det ene uheld efter det andet og det var bare så synd.

til sidst lod vi hende bare beholde bleen på. En dag kom hun selv og sagde at nu ville hun ikke have ble på mere og så tog vi den af og hun havde stort set ingen uheld.

få dage efter sagde hun så at nu ville hun heller ikke have ble på om natten og så røg den også, uden uheld.

hun var 3,8 år, så det var lidt sent, men hun var bare ikke klar før.

Anmeld

7. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores dreng var 3 år og 7 mdr. før han smed bleen. Vi prøvet før, men han havde alt for mange uheld. Men lige pludselig ville han gerne på toilettet. Så giv ham tid. Lad folk sige, hvad de vil. Det kommer når det kommer og der er ingen børn der ikke lærer, at blive renlige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.