Hvad Søren gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.127 visninger
15 svar
23 synes godt om
6. februar 2014

Lilje82

Min søn er 3 år og han nægter al form for toilet besøg. Han startede i børnehave i december og heller ikke der kan de få ham på toilettet. Vil så gerne vi snart kan få den ble af ham.
Vi har forsøgt at tage den, men han er ligeglad og tisser bare i bukserne i stedet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2014

De3Guldklumper

Lilje82 skriver:

Min søn er 3 år og han nægter al form for toilet besøg. Han startede i børnehave i december og heller ikke der kan de få ham på toilettet. Vil så gerne vi snart kan få den ble af ham.
Vi har forsøgt at tage den, men han er ligeglad og tisser bare i bukserne i stedet.

Lader ham være til han er klar.

Det jo ikke hans behov i tilgodeser ved at presse ham.

Anmeld

6. februar 2014

Lilje82

Pylle3 skriver:

Lader ham være til han er klar.

Det jo ikke hans behov i tilgodeser ved at presse ham.

Det gør vi bestemt heller ikke. Det er længe siden vi har sat ham på toilettet, men han bliver det tilbudt hver dag.
Men ønsker jo heller ikke at han skal gå med en ble "altid" (overdrivelse fremmer forståelsen) forstå mig ret, jeg søgte om der var andre muligheder.

Anmeld

6. februar 2014

Pikku Myy

Lilje82 skriver:

Det gør vi bestemt heller ikke. Det er længe siden vi har sat ham på toilettet, men han bliver det tilbudt hver dag.
Men ønsker jo heller ikke at han skal gå med en ble "altid" (overdrivelse fremmer forståelsen) forstå mig ret, jeg søgte om der var andre muligheder.

Hvis jeg var jer, ville jeg stoppe helt med at tilbyde i en periode. Så kan I starte helt forfra når chancen byder sig.

Anmeld

6. februar 2014

Lilje82

Pikku Myy skriver:

Hvis jeg var jer, ville jeg stoppe helt med at tilbyde i en periode. Så kan I starte helt forfra når chancen byder sig.

Tilbyder det faktisk også kun ved de "slemme bleer"
Men måske vi bare skal lade helt være for en periode og så se an igen, når foråret banker på.

Anmeld

6. februar 2014

Pikku Myy

Lilje82 skriver:

Tilbyder det faktisk også kun ved de "slemme bleer"
Men måske vi bare skal lade helt være for en periode og så se an igen, når foråret banker på.

Min erfaring er hvert fald at børn nemt "glemmer" problemerne igen, hvis man fjerner fokus fuldstændigt.

Held og lykke

Anmeld

6. februar 2014

Clisolka

Lilje82 skriver:

Jeg ville give ham en pause og så prøve igen

Herhjemme har hun overhovedet intet vist tegn på at ville på toilettet, indil hun startede i børnehave i august. Først nu begynder hun at vise interesse, og sidder selv på toilettet nu. Ikke at der kommer noget, men vi "øver". Jeg sørger for at tage det i hendes tempo, det skal nok komme

Anmeld

6. februar 2014

TNBC

Lilje82 skriver:

Venter..

Han er kun lige blevet 3år, han behøver ikke komme af med den endnu.

Børn er forskellige og tager tingene i deres eget tempo.

Og jeg er glad for at de kan det her i Danmark, når man tænker på andre lande.

Lad det ligge.. Der er en chance for at han begynder at intresserer sig for det, fordi han ser de andre i børnehaven gøre det.

Anmeld

6. februar 2014

Starfish

Lilje82 skriver:

Mit ældste barn og også 3 år, og kan heller ikke undvære bleen endnu.

Vi forsøger, i samråd med BH, at tage det stille og roligt. Det skal nok komme når barnet er klar. Vi opnår ikke noget ved at presse på.

Anmeld

6. februar 2014

Lilje82

Tak skal i have. Det nok bare fordi dagplejen pressede på allerede i sommer, da de andre smed bleen og han som den eneste ikke gjorde og fik at vide, at han løb om hjørner med os.
Jeg blev så vred over den kommentar, da jeg mente han bare slet ikke var klar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.