gjort i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.106 visninger
19 svar
3 synes godt om
6. februar 2014

Anonym trådstarter

hey

vil spørger jer som har været udsat for voldtægt af ens far eller jer der har været udsat for sexsuelle overgreb af faren ( det vil sige berøninger) har i nogensinde fortalt jeres svigerforældrene det? og hvad gjorde at i valgte ikk at sige det? eller hvor længe tog det før i sagde det? og jer der heldigvis ikk været igenem sådan noget, i må også svar om hvad er en god ide at gøre?

jeg er ano da i nok godt kan gætte at jeg har været ude på noget lignende. jeg er nemelig blivet udsat af faren sexsuelle overgreb. ikk voldtægt men sexeuelle overgreb det vil sige berøninger og begyndte så småt ved 15-16 års alderen til og med 19 år. indtil jeg fik hjælp og flyttet hjemmefra.

jeg har de bedste svigerforældre som jeg snart har kendt i 5 år og min mand ved alt om mig men deved det ikk, vi er gift og jeg er gravid. og grunden til jeg spørger jer er fordi nogle gange føler jeg ikk de skal vide det pga tænker inde i mig selv om hvad vil de ikk tænke men på den anden side tænker jeg de fortjener at vide det for de har kun behandlet mig godt og som deres datter.

på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

I mit tilfælde var det godt nok ikke min far, men en ven af familien. Og nej, jeg tror ikke jeg nogensinde fortæller svigerforældrene det. Min kæreste ved det, men jeg synes ikke at der er nogen grund til at hans forældre skal vide det. Kan heller ikke helt se hvordan man skulle starte den samtale.

Jeg er også rigtig glad for mine svigerforældre, da de støtter os - mig og min kæreste - rigtig meget i forhold til den lille der kommer til sommer. Men jeg synes nu alligevel at der er nogle ting der er lidt for private. På den anden side er det heller ikke noget jeg har fortalt min egen mor. - Det jeg har været udsat for stoppede af sig selv da jeg var 12 år og vi flyttede til den anden ende af landet. 

Anmeld

6. februar 2014

aarhusmor

Jeg har ikke prøvet det fra min fars side. Men min storebror der er 8 år ældre. Jeg har ikke fortalt det til mine svigerforældre og vil heller ikke gøre det. De forstår ikke mine følelser og ja, jeg er jo meget følsom om det, så har ikke brug for at nogen konstaterer noget på den forkerte måde, eller siger et eller andet sårende.

til dig

Anmeld

6. februar 2014

Anonym trådstarter

TanyaGR skriver:

I mit tilfælde var det godt nok ikke min far, men en ven af familien. Og nej, jeg tror ikke jeg nogensinde fortæller svigerforældrene det. Min kæreste ved det, men jeg synes ikke at der er nogen grund til at hans forældre skal vide det. Kan heller ikke helt se hvordan man skulle starte den samtale.

Jeg er også rigtig glad for mine svigerforældre, da de støtter os - mig og min kæreste - rigtig meget i forhold til den lille der kommer til sommer. Men jeg synes nu alligevel at der er nogle ting der er lidt for private. På den anden side er det heller ikke noget jeg har fortalt min egen mor. - Det jeg har været udsat for stoppede af sig selv da jeg var 12 år og vi flyttede til den anden ende af landet. 

Tusind tak for svar og gør mig ondt det ødlægger en fuldstændig. 

Anmeld

6. februar 2014

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Jeg har ikke prøvet det fra min fars side. Men min storebror der er 8 år ældre. Jeg har ikke fortalt det til mine svigerforældre og vil heller ikke gøre det. De forstår ikke mine følelser og ja, jeg er jo meget følsom om det, så har ikke brug for at nogen konstaterer noget på den forkerte måde, eller siger et eller andet sårende.

til dig

Okay tak for svar

Anmeld

6. februar 2014

Mimic

Anonym skriver:

hey

vil spørger jer som har været udsat for voldtægt af ens far eller jer der har været udsat for sexsuelle overgreb af faren ( det vil sige berøninger) har i nogensinde fortalt jeres svigerforældrene det? og hvad gjorde at i valgte ikk at sige det? eller hvor længe tog det før i sagde det? og jer der heldigvis ikk været igenem sådan noget, i må også svar om hvad er en god ide at gøre?

jeg er ano da i nok godt kan gætte at jeg har været ude på noget lignende. jeg er nemelig blivet udsat af faren sexsuelle overgreb. ikk voldtægt men sexeuelle overgreb det vil sige berøninger og begyndte så småt ved 15-16 års alderen til og med 19 år. indtil jeg fik hjælp og flyttet hjemmefra.

jeg har de bedste svigerforældre som jeg snart har kendt i 5 år og min mand ved alt om mig men deved det ikk, vi er gift og jeg er gravid. og grunden til jeg spørger jer er fordi nogle gange føler jeg ikk de skal vide det pga tænker inde i mig selv om hvad vil de ikk tænke men på den anden side tænker jeg de fortjener at vide det for de har kun behandlet mig godt og som deres datter.

på forhånd tak

min stedfar misbrugte mig fra jeg var 6 til jeg var 15 min svigerfamilie ved alt, jeg synes at alt andet ville være unfair da jeg har et meget tæt forhold til mine svigerforældre

Anmeld

6. februar 2014

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

min stedfar misbrugte mig fra jeg var 6 til jeg var 15 min svigerfamilie ved alt, jeg synes at alt andet ville være unfair da jeg har et meget tæt forhold til mine svigerforældre

Det også sådan jeg tænker nogle gange, fordi de behandler mig som den datter de ikk fik.  

hvor længe gik der før du fik fortalt dem det? Og hvad sagde de til det? 

Og tusind tak for dit svar. Og gør mig ondt det er ikk til at bære sådan noget og det ydlægger en fuldstændig. Og et sår der aldrig heller. 

Anmeld

6. februar 2014

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

Det også sådan jeg tænker nogle gange, fordi de behandler mig som den datter de ikk fik. hvor længe gik der før du fik fortalt dem det? Og hvad sagde de til det?

Og tusind tak for dit svar. Og gør mig ondt det er ikk til at bære sådan noget og det ydlægger en fuldstændig. Og et sår der aldrig heller.

Anmeld

7. februar 2014

Mimic

Anonym skriver:

Det også sådan jeg tænker nogle gange, fordi de behandler mig som den datter de ikk fik. hvor længe gik der før du fik fortalt dem det? Og hvad sagde de til det?

De fik det faktisk at vide ret kort efter at jeg begyndte at være sammen med min kæreste (7 år siden), da jeg valgte at indlede en retssag mod min stedfar, de behandler mig(og min datter) som en naturlig del af familien og har altid gjort det, de kender mig ud og ind og ved hvad jeg har været igennem, lige fra overgreb til psykisk vold fra min eksmand og har bakket mig op i alle de valg jeg har taget, nu hvor jeg ikke har kontakt med min egen mor, fordi hun har taget min stedfars parti

bare du er ærlig over for dem, hvis du vælger at fortælle det, det kan ofte være med til at give en forståelse for dig som person, hvorfor du agerer/reagerer som du gør i specifikke situationer, jeg har valgt at bryde tabuet og være ærlig omkring det der er sket.
har du brug for yderligere råd og vejledning, kan jeg anbefale csm fyn (center for seksuelt misbrugte) http://www.csm-syd-frivilligsektion.dk/

eller samme center i københavn: http://www.csm-ost.dk/

begge steder er der mulighed for chat og anonym rådgivning, hvilket har hjulpet mig rigtigt meget

Anmeld

7. februar 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

hey

på forhånd tak

Jeg har ikke prøvet noget lignende....

Men tænkte da jeg læste at det lyder som om det er vigtigt for dig at fortælle det? Hvad siger din kæreste til hvis du fortæller det?

De lyder til afværge fantastisk mennesker og så tror jeg også de kan rumme det

Jeg ved ikke om du har kontakt til manden idag, for det er selvfølgelig lidt svært hvis de skal forholde sig til manden bagefter...

til dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.