Øv hvor bliver jeg rasende!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Mange tak for alle jeres svar!

Jeg har nu også fået snakket lidt med min mor om det, som mindede mig om at min mormor har en hjerneskade der gør at hun absolut ingen filter har. - Så jeg skulle måske ikke tage det så tungt.

Hjerneskade eller ej, jeg er i hvert fald super ked af det, og har besluttet mig for at jeg har brug for noget tid før jeg igen skal snakke med min mormor. - Gerne et par uger. På trods af at min mor synes at jeg skal skynde mig lidt at tilgive, ligeså meget for min egen skyld, så det ikke kommer til at fylde så meget. 

Puha, men i hvert fald skal I have tak for jeres svar, det var lige hvad jeg havde brug for med lidt medhold!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2014

klmf

Tak for kaffe, siger jeg bare!!:-( Det er godt nok en træls måde at vise bekymring for sit barnebarns fremtid på. Øv... Det kan hun ikke være bekendt og det synes jwg sagtens du kan sige til hende en dag, når følelserne ikke lige er i oprør. Men lur mig om ikke hun bliver vild med lillepigen når først hun er derO:-)

Anmeld

6. februar 2014

Papillon

TanyaGR skriver:

Mange tak for alle jeres svar!

Jeg har nu også fået snakket lidt med min mor om det, som mindede mig om at min mormor har en hjerneskade der gør at hun absolut ingen filter har. - Så jeg skulle måske ikke tage det så tungt.

Hjerneskade eller ej, jeg er i hvert fald super ked af det, og har besluttet mig for at jeg har brug for noget tid før jeg igen skal snakke med min mormor. - Gerne et par uger. På trods af at min mor synes at jeg skal skynde mig lidt at tilgive, ligeså meget for min egen skyld, så det ikke kommer til at fylde så meget. 

Puha, men i hvert fald skal I have tak for jeres svar, det var lige hvad jeg havde brug for med lidt medhold!

Uanset om hun mangler filter, der skulle stoppe hende fra sådanne udtalelser, så synes jeg da stadig det er mærkeligt, at man kan tænke sådan om sit barnebarn og kommende oldebarn Selvfølgelig er det ikke den bedste situation set fra hendes synspunkt, men ligefrem at ønske, at ens barnebarn aborterede.. Av!

Jeg er ked af, at din mormor ikke kan finde ud af at være glad på dine vegne - håber dog det kommer sidenhen! 

Anmeld

6. februar 2014

et-ønske

Først lige en ordenlig til dig og tillykke med din lille pige
Din mormor kan på ingen måde tillade sig at sige sådan til dig - og tale sådan om sit kommende barnebarn!!! hvor skulle hun skamme sig!!
Jeg vil dog indrømme at hvis min egen datter eller barnebarn blev gravid i en ung alder - ingen partner og ingen uddannelse, ja så ville jeg være bekymret!!
MEN jeg ville støtte og hjælpe så meget det var mig muligt - og sådan en kommentar ville ALDRIG falde over mine læber!!!

Anmeld

6. februar 2014

Mum33

TanyaGR skriver:

På min mormor! Hun og min morfar har hele tiden haft meget svært ved at acceptere at jeg gerne ville have det her barn, fordi jeg kun er 19 år, og efter al sandsynlighed kommer til at stå alene med barnet i hverdagen.  

Hun har før sagt nogle ting der ikke var helt så rare at få smidt i hovedet. - Så som hvor forfærdeligt hun synes det er at jeg smider hele min ungdom væk på barn der ikke var planlagt, og hvor slemt det er at jeg så ikke får min uddannelse, og slet ingen penge har.  
Hun lader ikke til at kunne (eller ville) se at jeg ALTID har vist at jeg skulle have børn, og at jeg også skulle være ung mor. Jeg indrømmer gerne at jeg havde regnet med at vente lige et år eller tre, men når nu barnet er her kunne jeg aldrig finde på at "smide det ud". Og det med uddannelsen, den får jeg altså, selvom jeg ikke bliver færdig i år, som jeg ellers ville være blevet. 

Men nu er hun godt nok gået over stregen! Jeg har lige haft ringet til hende, fordi jeg var til md i tirsdags, og fik at vide at det er en lille pige jeg venter. - Og det ville jeg naturligvis dele med hende. Men da jeg har fortalt hende at alt var i den skønneste orden, og det så ud til at det første oldebarn blev en pige, så rammer hendes svar mig i hovedet som en knytnæve! For jae, det var da meget fint, men hun havde jo altså håbet at det lille blob havde skyndt sig lidt at komme, så det var helt væk! - Hun fortalte mig direkte at hun havde håbet på at jeg havde fået en spontan abort, når nu jeg ikke selv ville få den foretaget! Dumme kælling! 

Så nu sidder jeg her og er sønderknust, for jeg vil jo forhelvede rigtig gerne det her barn! Jeg glæder mig så meget til at det bliver sommer, og jeg kan holde min lille datter i mine arme, og til at jeg skal være mor! - Også selvom det ikke bliver en dans på roser! 

Ja, jeg ved egentlig ikke hvad jeg ville med det her indlæg. Mest af alt nok bare lufte lidt ud, så jeg ikke skulle sidde med det helt alene.

Totalt respektløs. Men må indrømme jeg også blive vildt ked af det, hvis min datter/barnebarn skulle være mor som 19-årig. 

Anmeld

6. februar 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Abemor skriver:

Totalt respektløs. Men må indrømme jeg også blive vildt ked af det, hvis min datter/barnebarn skulle være mor som 19-årig. 

Det kan jeg også godt forstå at du ville blive. Og skal jeg være helt ærlig, så var jeg nok også blevet forbløffet hvis ikke der var blevet sendt et par negative kommentarer i min retning. Men jeg havde bare ikke regnet med sådan en omgang verbale tæsk fra min mormor. - Måske fra andre, men ikke ligefrem fra familien. 

Anmeld

6. februar 2014

Baby2010/2013

Sweet Jesus, hun er jo direkte ondskabsfuld - at hun kan finde på at sige sådan noget p..!

Du får en stor krammer herfra, og jeg er sikker på at du nok skal klare det og uddannelsen super flot! 

Anmeld

6. februar 2014

aarhusmor

Tillykke med graviditeten

Kan fortælle dig at jeg læser på socialrådgiverstudiet. Gennemsnitsalderen er 37 år og 90 % af os er kvinder og alle har vi børn og mange er alene med barnet. Så fordi man tager barnet først, så betyder det bestemt ikke at livet er slut. Det betyder bare at det ikke er helt så nemt - men dermed ikke mindre skønt.

Anmeld

6. februar 2014

Lilje82

Sikke dog en kommentar at få smidt i hovedet.

Desværre er det blevet frygteligt moderne at "mene" at man er for und til at få børn hvis man kun er 18, 19 osv. ja man skal vidst efterhånden være rimelig gammel før ikke at blive betragtet som ung mor.
Jeg var selv 29 da jeg fik min søn og præsten der skulle døbe ham, fik da lige sendt en kommentar af på vejen om, at jeg jo heller ikke var så gammel endnu. Og ved du hvad, jeg er først i gang med min uddannelse nu, selvom jeg først fik barn "sent" så jeg er sikker på at du nok skal klare det. Held og lykke på din vej

Anmeld

6. februar 2014

JacobsMoar

Stort kram til dig

Da vi fortalte min mormor at hun skulle være oldemor var hendes første reaktion om det var min lillebror der skulle have barn ? Jeg var på det tidspunkt 21 år og min lillebror 17 år..

Hun havde rigtig svært ved at acceptere at vi havde valgt at få barn, og blev ved med at spørge om det ikke var liiiige tidligt nok..
Senere har jeg fundet ud af, at hun var RIGTIG bange for at hun blev endnu ældre nu hun skulle være oldemor.. Så lad din mormor være et godt stykke tid og lad nyheden sive ind, hun skal nok blive glad !!

- forstår dog godt dine tanker, så endnu et STORT kram til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.