D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
På min mormor! Hun og min morfar har hele tiden haft meget svært ved at acceptere at jeg gerne ville have det her barn, fordi jeg kun er 19 år, og efter al sandsynlighed kommer til at stå alene med barnet i hverdagen.
Hun har før sagt nogle ting der ikke var helt så rare at få smidt i hovedet. - Så som hvor forfærdeligt hun synes det er at jeg smider hele min ungdom væk på barn der ikke var planlagt, og hvor slemt det er at jeg så ikke får min uddannelse, og slet ingen penge har.
Hun lader ikke til at kunne (eller ville) se at jeg ALTID har vist at jeg skulle have børn, og at jeg også skulle være ung mor. Jeg indrømmer gerne at jeg havde regnet med at vente lige et år eller tre, men når nu barnet er her kunne jeg aldrig finde på at "smide det ud". Og det med uddannelsen, den får jeg altså, selvom jeg ikke bliver færdig i år, som jeg ellers ville være blevet.
Men nu er hun godt nok gået over stregen! Jeg har lige haft ringet til hende, fordi jeg var til md i tirsdags, og fik at vide at det er en lille pige jeg venter. - Og det ville jeg naturligvis dele med hende. Men da jeg har fortalt hende at alt var i den skønneste orden, og det så ud til at det første oldebarn blev en pige, så rammer hendes svar mig i hovedet som en knytnæve! For jae, det var da meget fint, men hun havde jo altså håbet at det lille blob havde skyndt sig lidt at komme, så det var helt væk! - Hun fortalte mig direkte at hun havde håbet på at jeg havde fået en spontan abort, når nu jeg ikke selv ville få den foretaget! Dumme kælling!
Så nu sidder jeg her og er sønderknust, for jeg vil jo forhelvede rigtig gerne det her barn! Jeg glæder mig så meget til at det bliver sommer, og jeg kan holde min lille datter i mine arme, og til at jeg skal være mor! - Også selvom det ikke bliver en dans på roser!
Ja, jeg ved egentlig ikke hvad jeg ville med det her indlæg. Mest af alt nok bare lufte lidt ud, så jeg ikke skulle sidde med det helt alene.
Anmeld