At komme videre.. (utroskab)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.759 visninger
16 svar
10 synes godt om
5. februar 2014

Anonym trådstarter

Piger, hjælp mig!

Jeg fandt i slutningen af sidste år ud af at min mand havde involveret sig følelsesmæssigt med en anden kvinde.. Han skrev sms'er med hende og talte i telefon med hende.. Jeg aner ikke hvor længe det havde stået på da jeg opdagede det.. Han siger at han ikke rørte hende mens vi var sammen.. Nå men vi har afsluttet forholdet og jeg ved nu at han har været sammen med hende seksuelt efter vores brud og han ser hende stadig.. og jeg er bare så ødelagt! Der er gået 2 mdr og jeg føler bare aldrig at jeg kommer videre og over tillidsbruddet og svigtet.. Jeg er gravid og skal føde hans barn om nogle måneder.. Desuden har vi allerede et barn sammen.. 

Men hvordan og hvornår kommer jeg videre? Bliver jeg nogensinde hel igen? Vil jeg nogensinde kunne stole på en mand igen? hvordan får jeg mit selvværd op igen? 

Jeg kan ikke se en ende på det her følelsesmæssige helvede og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg kan føle mig ok når jeg har vores barn hjemme og har et ansvar, men så snart vores barn er hos far og jeg tænker at jeg har godt af en aften alene, så bryder jeg sammen og græder helt hysterisk..

hjælp mig! Hvad skal jeg gøre for ikke at bryde fuldstændig sammen???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2014

UnderCover37

Det er pisse hårdt og tager desværre tid, men du kommer ovenpå igen og du bliver hel igen! 

Om du med tiden kommer til at kunne stole på en mand igen, det håber jeg da inderligt for det er ikke alle mænd der opfører sig som din ex gjorde, heldigvis!

Pas godt på dig selv, tillad dig at græde når du er alene og frem for alt SNAK med andre om hvordan du har det - kontakt evt din læge eller en psykolog for at få talt følelserne igennem, det må om noget være endnu mere svært at bearbejde en sorg når man også er gravid og hormornelt påvirket af dette...

Anmeld

5. februar 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Først og fremmest skal du acceptere at det IKKE er din skyld at han begyndte at involvere sig med en anden mens I var sammen. Det er ene og alene HANS fejl, og HAM der har gjort noget galt. Dernæst skal du huske på at bare fordi du var uheldig nok til at bide i et råddent æble, så er der stadig massere der er gode
- Altså at det IKKE er alle mænd der er utro bare fordi han var det. 

Og ja, snak med nogen! Det er altså ingen der kan holde til at skulle gå med den sorg det er være 'offer' for utroskab. Det tager tid at komme sig, og du skal tage dig den tid du har brug for, men du skal nok komme ovenpå igen.
Og så ellers bare et kæmpe  herfra, for det lyder du da som om du kunne bruge!

Anmeld

5. februar 2014

Sitrani

Anonym skriver:

Piger, hjælp mig!

Jeg fandt i slutningen af sidste år ud af at min mand havde involveret sig følelsesmæssigt med en anden kvinde.. Han skrev sms'er med hende og talte i telefon med hende.. Jeg aner ikke hvor længe det havde stået på da jeg opdagede det.. Han siger at han ikke rørte hende mens vi var sammen.. Nå men vi har afsluttet forholdet og jeg ved nu at han har været sammen med hende seksuelt efter vores brud og han ser hende stadig.. og jeg er bare så ødelagt! Der er gået 2 mdr og jeg føler bare aldrig at jeg kommer videre og over tillidsbruddet og svigtet.. Jeg er gravid og skal føde hans barn om nogle måneder.. Desuden har vi allerede et barn sammen.. 

Men hvordan og hvornår kommer jeg videre? Bliver jeg nogensinde hel igen? Vil jeg nogensinde kunne stole på en mand igen? hvordan får jeg mit selvværd op igen? 

Jeg kan ikke se en ende på det her følelsesmæssige helvede og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg kan føle mig ok når jeg har vores barn hjemme og har et ansvar, men så snart vores barn er hos far og jeg tænker at jeg har godt af en aften alene, så bryder jeg sammen og græder helt hysterisk..

Kan godt forstå at du er dybt såret! Jeg har selv prøvet det, og her var det ikke kun sms'er osv, det var hele vejen med en anden kvinde! Jeg gik også fra ham og følte ikke det kunne blive anderledes.. Vi havde dog ikke børn sammen, så havde ingen forpligtelser eller noget over for ham..

Der gik halvandet år hvor vi slet ikke talte sammen.. en dag fandt jeg ham på Facebook og skrev"nå nå, der kan man bare se..." Han skrev tilbage og vi endte med at udveksle telefonnumre..

Jeg havde stadig intet tilovers for ham, havde ikke tilgivet eller glemt..... Men detslete så at vi mødtes og talte tingene igennem... Jeg græd og græd, og det samme gjorde han.. Efter et par måneder besluttede jeg mig for at give ham en chance for at bevise at det var hans livs fejltagelse... stik mod alle mine principper!!!

I dag bor vi sammen og har en lille datter, samt arbejder på nr. 2 Vi har fået gennemarbejdet alle følelser, været sindssygt meget igennem, og inkl. bruddet har vi været sammen i 10 år nu Det har krævet hårdt arbejde, tilgivelse, endnu mere hårdt arbejde og så en masse kærlighed at nå hertil - derfor er vi så meget stærkere <3

Mit råd til dig: Snak dig igennem dine følelser, græd alt det du kan, fortæl nogen om det og bliv ved! Snak det ihjel - det hjælper virkelig...

Men som du kan læse så ja, man kam komme videre, og blive hel igen, tilgive og komme ovenpå Men det tager lang tid....

Anmeld

5. februar 2014

Newsence

Har selv prøvet hvor han havde sex 4 gange med en anden kvinde og kvindens mand var med i det. Det er pisse svært og nej du bliver aldrig hel. Du har et åbent sår og det vil give et ar, men ar kan man leve med. Det er et år siden med mig og såret er stadig åbent, så du skal give det tid. Du er velkommen til at skrive hvis du har brug for det for Manner hvor er man alene med det

Anmeld

5. februar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Piger, hjælp mig!

Jeg har ik selv stået der men kæmpe  Til dig! 

Jeg tror nu, du kommer ovenpå igen men ligesom alle andre hjertesorger tager de ekstremt langtid (og her er der jo virkelig også lavet nogle grimme sår af din mand). 

Jeg vil anbefale at du får snakket med en prof. Så du kan ligge det bag dig, tilgive (for din skyld ikke dit svin af en x-mand) og ikke tage det med i et nyt forhold. 

Anmeld

5. februar 2014

Isabella_mor

jeg kom sådan til at tænke på denne lille serie Den siger så meget

håber at du finder en du kan stole på   med tiden

her er lige et link, da teksten på billedet er lidt lille i det. 

https://www.memecenter.com/fun/1138546/fixing-a-broken-heart

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. februar 2014

Papillon

Sitrani skriver:

Kan godt forstå at du er dybt såret! Jeg har selv prøvet det, og her var det ikke kun sms'er osv, det var hele vejen med en anden kvinde! Jeg gik også fra ham og følte ikke det kunne blive anderledes.. Vi havde dog ikke børn sammen, så havde ingen forpligtelser eller noget over for ham..

Der gik halvandet år hvor vi slet ikke talte sammen.. en dag fandt jeg ham på Facebook og skrev"nå nå, der kan man bare se..." Han skrev tilbage og vi endte med at udveksle telefonnumre..

Jeg havde stadig intet tilovers for ham, havde ikke tilgivet eller glemt..... Men detslete så at vi mødtes og talte tingene igennem... Jeg græd og græd, og det samme gjorde han.. Efter et par måneder besluttede jeg mig for at give ham en chance for at bevise at det var hans livs fejltagelse... stik mod alle mine principper!!!

I dag bor vi sammen og har en lille datter, samt arbejder på nr. 2 Vi har fået gennemarbejdet alle følelser, været sindssygt meget igennem, og inkl. bruddet har vi været sammen i 10 år nu Det har krævet hårdt arbejde, tilgivelse, endnu mere hårdt arbejde og så en masse kærlighed at nå hertil - derfor er vi så meget stærkere <3

Mit råd til dig: Snak dig igennem dine følelser, græd alt det du kan, fortæl nogen om det og bliv ved! Snak det ihjel - det hjælper virkelig...

Men som du kan læse så ja, man kam komme videre, og blive hel igen, tilgive og komme ovenpå Men det tager lang tid....

Åh hvor er det dejligt at læse! Det giver mig håb i forhold til min egen situation 

Jeg har selv været "udsat" for utroskab, også hvor han gik hele vejen. Da jeg fandt ud af det, var jeg gravid og inden for abortgrænsen. Det satte godt nok én i en ubeskrivelig svær situation!

Jeg har så valgt at blive sammen med min kæreste, og vi arbejder sammen for, at jeg kan komme videre. Tilliden er der ikke endnu, og der går nok lang tid, før tilliden kommer tilbage, hvis nogensinde. Det fungerer kun fordi, han er, som han er og giver mig plads til at tale ud, når jeg har brug for det. Mange vil nok stille sig uforstående, men det fungerer for os nu og forhåbentlig også for fremtiden.

Men det fungerer ikke for alle at fortsætte sammen - eller finde sammen igen.

Så trådstarter, jeg forstår din smerte, det gør så ufatteligt ondt! Tro mig, jeg har grædt og grædt og gør det af og til stadig. Jeg har dog valgt en anden vej, end du har, derfor er det nok ikke til at sammenligne og give gode råd om. Desuden er jeg også stadig i helingsprocessen her efter tre måneders kendskab til hans sidespring (der fandt sted for 4-5 måneder siden). Jeg har dog accpeteret, at det kommer til at tage tid, nok lang tid. Jeg tror ikke på, at man får noget godt ud af at skynde på sig selv, når det drejer sig om at bearbejde følelser. Det tager den tid, det tager 

Det kan være rigtig svært at tale om situationen med folk, man kender, og som kender én selv og ham. Derfor må du endelig skrive til mig privat, hvis du skulle have spørgsmål eller bare har brug for at tænke højt. Det er blot et tilbud

Anmeld

6. februar 2014

aarhusmor

Forstår jeg det korrekt at han stadig ser hende?

Anmeld

6. februar 2014

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Forstår jeg det korrekt at han stadig ser hende?

Ja, det gør han, så vidt jeg ved!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.