Krise..... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2014

lineog4

Nu har jeg lige lidt længere tid  Jeg har er motto om at om morgenen skal vi godt ud af døren - jeg har forklaret mine børn at det er et fælles ansvar at man går glad i gang med dagen.

Nu ved jeg ikke hvordan jeres liv er indrettet, jeg selv må kræve de går afsted til tiden for har ikke mulighed flex eller holde dem hjemme, men havde jeg og et af mine børn havde sådan en morgen så tror jeg, jeg havde kastet håndklædet i ringen og sat mig ned og givet et stort kram, for jeg kender mine børn godt nok til at vide de kun reagerer sådan hvis de er klemte - andre børn gør det sikkert af andre årsager.

jeg er ikke tilhænger af fridage fra skolen i tide og utide, men igen var det på min skemafri dag så havde jeg nok sagt  ind under dynen i sofaen, nu skal vi snakke og igen fordi jeg ville vide der er noget i vejen.

Du kender din datter bedst og ved om det her er et udtryk for at prøve grænser eller om der kan være noget andet.

og så lige til sidst til trods for jeg tror på konsekvens osv så ville jeg aldrig nægte mit barn at få morgenmad når de skal op og være på i skolen - skulle jo nødig blive en negativ spiral, sur der hjemme, træt og uoplagt i skolen, nederlag endnu mere sur der hjemme...

øjeg ville heller ikke lade en skolepige gå uden jakke eller støvler eller.... Forestil jeg lige en skøn pigegruppe velkomst hun kan få. Hun er så stor så man burde kunne tale fornuft måske ikke midt i kampens hede, men så bagefter. 

Ved ikke måske jeg bare har nemme børn (synes jeg ellers ikke) eller også er det fordi jeg har dem alene om morgenen og de ved jeg skal nå mit arbejde, men har aldrig stået der om morgenen men på andre tidspunkter. Jo den lille siger hver morgen han ikke vil i børnehave men det er bare blevet  hans mantra 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.