Kan vi begynde på grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2014

Leneur

Nogen børn kan godt klare grød lidt før men man skal være obs på maven. Silje var 3 1/2 måned da vi startede på grød og 5 1/2 måned med rugbrød. Hun slugte hver en mundfuld af det mad vi fik, med øjnene, så hun var bare så klar. Så prøv jer lidt frem og stop selvfølgelig igen hvis hun får ondt og ikke kan komme af med afføringen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2014

BigHope13

Anonym skriver:

Har en pige på 3½ måned. Hun vejer godt 7 kg. Hun spiser 150ml hver 2. time ca. Vores sundhedsplejerske siger, at vi skal se om vi kan strække den til hver 3. - 3½ time med at gave hende flaske, for ellers vil hun blibe for stor. Det er hun allerede på vej til. Ligger lige på stregen over 'normal' på vægtkurven..
Kan vi begynde at give hende grød? Hvis det mætter på en anden måde? Kunne jo være at det kunne være i stedet for et par flasker af den fede mælk

Hmm bom bom, forstår slet ikke at din sp kommentere vægten
min dreng var ok stor ved fødslen 4350 g og ved 2 måneder blev han vejet til 6,7 kg. nu han 12 uger og har da ihvertfald passer de 7,5 kg.

Han spiser hver 3-4 time mellem 180-240 ml.
vi fik at vide af vores sp at fordi han er sådan en stor dreng så skulle vi måske give lidt vælling i natfflasken noget før de 4 måneder.

Måske man skulle prøve med det før grød, tænker det er lidt mildere for maven .

Anmeld

4. februar 2014

Frk.S

Hmm, jeg måtte lige kigge i min babybog for Freja, for jeg synes ikke det lød så vildt.

Da Freja var 3 mdr. og 10 dage blev hun vejet til 7,4 kg.
Der er jo ikke kun én normalkurve, men flere da børn jo sjovt nok er forskellige. Freja har altid - fra hun blev født og til nu hvor hun er 2 år - ligget på den næst-højeste kurve; både vægt og længde. Og altså aldrig over kurven.

Derfor synes jeg ikke rigtig det giver mening, det SP siger. Hverken læge eller SP har nogensinde kommenteret på hendes vægt. De har sagt at hun var fint stor - men længde og vægt passede sammen - så ingen kommentarer om det.
Nu ammede jeg så, ved ikke om det er anderledes, jeg fik besked på bare at amme alt det hun bad om.

Jeg synes det virker drastisk at skære ned på hendes mad på den måde.
Måske skal SP få næsen op af bogen og kigge på barnet i stedet for kurverne.

Personligt ville jeg ikke begynde med grød nu.

Anmeld

4. februar 2014

FrkZier

Anonym skriver:

Har en pige på 3½ måned. Hun vejer godt 7 kg. Hun spiser 150ml hver 2. time ca. Vores sundhedsplejerske siger, at vi skal se om vi kan strække den til hver 3. - 3½ time med at gave hende flaske, for ellers vil hun blibe for stor. Det er hun allerede på vej til. Ligger lige på stregen over 'normal' på vægtkurven..
Kan vi begynde at give hende grød? Hvis det mætter på en anden måde? Kunne jo være at det kunne være i stedet for et par flasker af den fede mælk

nej, JEG ville ikke begynde på grød så tidligt

Anmeld

4. februar 2014

k&k&k&k

Anonym skriver:

Tænker ligesom BigHope13 at supplere med vælling i hendes flasker?

Vi kom også grødpulver i Kristian's flasker fordi han simpelthen ikke blev mæt!

Han vejede ved 3 1/2 måned 7,5 kg. og det har min SP ALDRIG kommenteret!

Anmeld

5. februar 2014

Anonym trådstarter

Er vælling ikke ved 6 mdr?
Min pige er kun 57 cm lang, så hun er jo kort og tung.
Min SP siger heller ikke at hun ER for stor, men ville bare forberede os på at hun nok ville blive det, nu hvor hun heller ikke er så lang..

Anmeld

5. februar 2014

BigHope13

Anonym skriver:

Min SP siger heller ikke at hun ER for stor, men ville bare forberede os på at hun nok ville blive det, nu hvor hun heller ikke er så lang..

Det er lidt forskelligt hvad man bliver anbefalet. Jeg selv har dog fået nogle foldere fra min sp angående mad til babyer og der står man kan starte med vælling fra de er 4 måneder.
Hvor min sp så sagde at det kunne godt ske vi skulle starte lidt før, og kan godt mærke i hans søvnmønster at han trænger til at få noget mere mættende om aftenen. vil dog lige prøve at trække den så langt mod de 4 måneder som muligt.

Synes ikke du skal tænke så meget på hendes størrelse, ja hun er ikke så lang, lige nu, men det kan ske det kommer lige pludseligt. Thor er også en rigtig basse og alle siger at når først de begynder at blive aktive og vokser så udligner det sig.

Anmeld

5. februar 2014

L&V

Anonym skriver:

Hvis du skal gi vælling så ska det være af gluten fri mel typer dvs majs eller ris og der er et højt stivelses indhold så hold godt øje med maven

Anmeld

5. februar 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Min erfaring, vent så længe som muligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.