Kan vi begynde på grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

701 visninger
18 svar
3 synes godt om
4. februar 2014

Anonym trådstarter

Har en pige på 3½ måned. Hun vejer godt 7 kg. Hun spiser 150ml hver 2. time ca. Vores sundhedsplejerske siger, at vi skal se om vi kan strække den til hver 3. - 3½ time med at gave hende flaske, for ellers vil hun blibe for stor. Det er hun allerede på vej til. Ligger lige på stregen over 'normal' på vægtkurven..
Kan vi begynde at give hende grød? Hvis det mætter på en anden måde? Kunne jo være at det kunne være i stedet for et par flasker af den fede mælk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2014

L&V

Anonym skriver:

Har en pige på 3½ måned. Hun vejer godt 7 kg. Hun spiser 150ml hver 2. time ca. Vores sundhedsplejerske siger, at vi skal se om vi kan strække den til hver 3. - 3½ time med at gave hende flaske, for ellers vil hun blibe for stor. Det er hun allerede på vej til. Ligger lige på stregen over 'normal' på vægtkurven..
Kan vi begynde at give hende grød? Hvis det mætter på en anden måde? Kunne jo være at det kunne være i stedet for et par flasker af den fede mælk

Jeg ville vente.. Der er mange der spiser med det interval i den alder og større potioner.. har i evt prøvet med en større flaske?

Anmeld

4. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

babyer må gerne være runde. Og 7kg ved 3 måneder er lidt over gennemsnitligt ja, men slet ikke udenfor normalkurven, ifl de kurver jeg lige kan Google frem. Og det er helt almindeligt at flaskebabyer er lidt rundere end ammebabyer. JEG synes din sp har lidt for travlt. børn er forskellige. 

Hendes mave er ikke klar til grød endnu, og den skal i øvrigt laves på mm/mme, så det får hun ikke mindre fedt a

Kan hun klemme 200ml ned i stedet for 150? Så kan det være der kan gå lidt længere mellem måltiderne?

Anmeld

4. februar 2014

Anonym trådstarter

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Jeg ville vente.. Der er mange der spiser med det interval i den alder og større potioner.. har i evt prøvet med en større flaske?

Ja vi har prøvet at øge mælkemængden, selvom sp frarådet det pga hendes størrelse. Hun kan ikke tage mere end de 150-160 ml på en gang..
Føler bare ikke at jeg laver andet end mad til hende sp sagde at 6 flasker i døgnet til en på hendes alder ville være passende. Jeg ville tro at vi laver det doble!

Anmeld

4. februar 2014

L&V

Anonym skriver:

Ja vi har prøvet at øge mælkemængden, selvom sp frarådet det pga hendes størrelse. Hun kan ikke tage mere end de 150-160 ml på en gang..
Føler bare ikke at jeg laver andet end mad til hende sp sagde at 6 flasker i døgnet til en på hendes alder ville være passende. Jeg ville tro at vi laver det doble!

Syntes slet slet ik hun lyder stor så har min søn været kæmpe.. Og nogle børn spiser 4 flasker i døgnet andre 13.. Jeg ville gøre alt for at trække den i hvert fald min 1 månede mere..

Det tager jo nok os lidt tid før hun ville vende sig til at få færre men større flasker..

Anmeld

4. februar 2014

C8

Anonym skriver:

Prøv jer frem For nogle år siden kunne man allerede begynde at give sit barn grød fra de var 3 mdr men det er nu lavet om til 4-6 mdr. Hvis hun tage gladeligt imod det og det ikke giver hård mave så er det måske den bedste løsning for jer

Anmeld

4. februar 2014

Lilotte87

Synes heller ikke hun lyder unormalt stor. 

Har hun maveproblemer? Ellers ville jeg bare give hende de flasker hun beder om. 

Der er jo grunde (gode grunde!) til at vente til så tæt på seks måneder med andet føde end MME/MM som muligt. Fx. er der større chancer for fedme og allergi hos voksne der har fået tidligt skemad. 

Anmeld

4. februar 2014

lineog4

Først vægten skal man altså ikke bekymre sig om i den alder, min dejlige sundhedsplejerske sagde til mig da jeg bekymrede mig om min store dreng at man talte slet ikke vægt før de var 2 år og hvis familien så ud til at spise sundt gik man ikke ind før 3 år.... Nogen børn får bare flere elastikker som babyer. 

Jeg har tynde børn nu og kan se på deres tal at Dina vejede 7 kilo da hun var præcis 4 mnd og hun var 70 cm. Liam min store store basse vejede (hold fast) 9,5 kilo da han var 3 1/2 mnd (han var også 70 cm). Sundhedsplejerske har skrevet at han kan holde sig under de 1000 ml om dagen (fik både flaske og bryst og man må ikke komme over 1000 ml på flasken men gerne supplere med brystet). Men kan også se hun foreslog skemad.

Lillebror forresten vejede også 7 kilo som 4 mnd og startede skemad der også....

Og se her, så tynd er den store basse nu (han er den største) så ingen panik 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. februar 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Babyer i den alder kan ikke blive for store 

Jeg synes du skal snakke med din SP inden i starter op på grød 

Oliver havde også en periode, hvor han drak 150-180 ml hver 2. time, men det varede ikke længe. Kan det evt. være i forbindelse med et tigerspring, for det var det her  Jeg kan tydeligt huske min datter også havde de perioder med at spise hver 2. time 

Nu kan jeg trække ham højst 3,5-4 timer, og så bliver der kværnet en flaske med 200 ml 

Anmeld

4. februar 2014

JH12

Da min pige var 3 måneder gammel vejet hun 7,7 kg. Og hun spiste også hver 2.time og ligesom jeres Sundhedsplejeske fik vi afvide vi skulle prøve at strække den til hver 3 time ca. Men her var det simpelthen umuligt for hun var dybt ulykkelig hvis hun ikke fik mad.. Hun blev ammet..
Og vi påbegyndte grød da hun begyndte at vise interesse for vores mad, og da var hun omkring 4 måneder.. Men vi stoppede dog hurtigt igen fordi hendes mave slet ikke kunne tåle det..

Men jeg synes måske i skal prøve at strække den til hun er lige omkring de 4 måneder, også prøve stille og roligt.. Jo ældre hun når at blive jo mere er maven udviklet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.