Hvornår skal jeg gå på barsel? PKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.956 visninger
18 svar
8 synes godt om
4. februar 2014

MetteS81

Hej med jer,

Jeg er lidt i tvivl, og tænker at I måske kender til det..jeg har termin d. 24 juli, men skal have pks....jeg kender ikke dn præcise dato endnu, men lad os f.eks. sige 18. juli...hvornår skal jeg så gå på barsel? Regner man fra terminsdatoen eller datoen for kejsersnittet? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2014

lineog4

Jeg fik at vide terminsdato da min datter måske skulle forløses ved kejsersnit. Men det er 7 år siden så ved ikke om det er det samme nu

Anmeld

4. februar 2014

Rikke S

Jeg skal have pks d. 25. April, og går på barsel 4 uger før. Havde jeg haft job (er uddannet lærer) ville jeg få barsel 8 uger før.
I Roskilde lægges de pks altid en fredag, og da min termin hedder d. 30. April, falder datoen på d. 25.

Anmeld

4. februar 2014

Clisolka

MetteS81 skriver:

Hej med jer,

Jeg er lidt i tvivl, og tænker at I måske kender til det..jeg har termin d. 24 juli, men skal have pks....jeg kender ikke dn præcise dato endnu, men lad os f.eks. sige 18. juli...hvornår skal jeg så gå på barsel? Regner man fra terminsdatoen eller datoen for kejsersnittet? 

Jeg kunne gå fra 6 uger før forventet fødselstidspunkt  

Anmeld

4. februar 2014

Carina:-)

Terminsdato.

Anmeld

4. februar 2014

pernille.23

da jeg fik pks for snart 3 år siden, var det fra terminsdatoen.

Anmeld

4. februar 2014

Miss Church

MetteS81 skriver:

Hej med jer,

Selv om jeg viste at jeg skulle sættes igang før termin, kunne jeg først gå fra svarende til min terminsdato Men du får jo så tiden igen i den anden ende, hvis du føder før 

Anmeld

4. februar 2014

Kløver

Man regner fra terminsdatoen

Anmeld

4. februar 2014

A.n.onym.

MetteS81 skriver:

Hej med jer,

Jeg skulle regne ud fra min terminsdato 

Anmeld

4. februar 2014

Kindfed

Jeg skal også føde ved kejsersnit, og jeg er gået fra 8 uger før kejsersnitsdatoen. Det har været en selvfølge fra både hospitalets og min arbejdsplads' side. Hvor tidligt, du må gå fra, kommer jo an på din overenskomst, men datoen regnes fra kejsersnittet, fordi det jo er din nye 'forventede fødselsdato'.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.