Må børnene selv bestemme...? Værelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
15 svar
2 synes godt om
3. februar 2014

lineog4

Sidder og knokler bag ved symaskinen. Drengenes værelser er i gang med en modernisering, så der bliver mere dit og mit over det for synes de pludselig rykker fra hinanden. Eller rettere jeg synes de skal have lov at rykke fra hinanden. 

Og man laver ikke drengenes værelse uden der også falder noget af til datter - det er en førstefødselsret 

Men jeg sidder og griner af mig selv, og vil andre tæt på mig også, for det er bare ikke min stil der bliver syet i. Den store dreng fik selv lov at vælge stof til forhæng på seng = mørkeblåt med stjerner, madras med stjerner. Det er der det ikke meget retro farvelade blomster Line over. Og den lille har valgt tæppe med veje og skilte - hov igen hvor blev flower power af? Har så kastet lidt smølfe retro stof ind i bunken, men alligevel. 

Retro Line har overgivet sig og givet dem et IKEA værelse 

Og min datter tør slet ikke begynde på hendes stil 

hvor meget har jeres poder at skulle have sagt når det handler om indrettelsen af værelset og også tøj forresten ir jeg også snart giver op 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Nu er mine unger kun fire og knap to, men især den store har meget indlydelse på, hvilket tøj hun får på mm. Hun har altid haft sin egen mening om bl.a. tøj, og det ser jeg intet problem i.
At det ikke altid falder i moderens smag med alt det lyserøde med hjerter, hello kitty osvt, det er der ikke så meget at gøre ved - jeg nægter at tvinge hende til noget, når det kommer til noget så ligegyldigt som tøj - så længe det er god kvalitet, rent og passende til årstiden, er jeg sådan set ligeglad

Ang værelsesindretning så har hun ikke haft så mange meninger endnu - men det skal nok komme, er jeg sikker på

Anmeld

3. februar 2014

Sitrani

lineog4 skriver:

Sidder og knokler bag ved symaskinen. Drengenes værelser er i gang med en modernisering, så der bliver mere dit og mit over det for synes de pludselig rykker fra hinanden. Eller rettere jeg synes de skal have lov at rykke fra hinanden. 

Og man laver ikke drengenes værelse uden der også falder noget af til datter - det er en førstefødselsret 

Men jeg sidder og griner af mig selv, og vil andre tæt på mig også, for det er bare ikke min stil der bliver syet i. Den store dreng fik selv lov at vælge stof til forhæng på seng = mørkeblåt med stjerner, madras med stjerner. Det er der det ikke meget retro farvelade blomster Line over. Og den lille har valgt tæppe med veje og skilte - hov igen hvor blev flower power af? Har så kastet lidt smølfe retro stof ind i bunken, men alligevel. 

hvor meget har jeres poder at skulle have sagt når det handler om indrettelsen af værelset og også tøj forresten ir jeg også snart giver op 

Haha kender det... Jeg har en datter på 2,5 år, og hun vil helst havde ballerina skørt eller prinsessekjole på... Hver dag! Det er okay med mig som oftest får hun lov, men engang inellem sys jeg godt de kjoler må få en lille pause 

Inde på hende værelse har hun ikke bestemt noget selv endnu  Der vil jeg gerne have det ser pænt ud og ikke for pink og lyserødt.... Desuden er hun jo egentlig også ligeglad og siger kun noget, hvis hun blir spurgt, mht. farver eller lign. Så gider ikke involvere hende før hun giver udtryk for at hun vil være med og er interesseret.... Jeg er selv glad for Ikea, synes de har mange forskellige stilarter, og man kan mixe som man selv vil og synes.... Med tøj giver jeg hende som regel det på jeg synes klæder hende og passer sammen, hun er jo ikke så gammel, men kommer da nogen gange med "neeej ikke den!!" Om morgenen, men så siger jeg bare "jamen det skal du".. Andre gange spørger jeg hende, hvis vi fx har god tid.. Generelt synes jeg ikke så små uner skal have medbestemmelse isådan en grad at mor eller far kun retter sig efter det.. Men synes da det lyder som et fint drengeværelse de har valgt  Børn må også gerne sætte it præg, og eftersom du selv syer er det jo perfekt, at dufkan sy noger ny efter deres smag, når de bliver trætte af det....

uh det blev langt og uden afsnit.... Hehe...

Anmeld

3. februar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
lineog4 skriver:

jeg har en søn på 6 som ikke har været med til at bestemme hvordan hans værelse ser ud - det er dog blevet indrettet med Star Wars, Spiderman, Disney's Biler/Flyvemaskiner og især Angry Bird... Vi står dog til at skulle flytte og der får han nok en smule mere at skulle have sagt...

Hvad angår tøj, så har jeg opgivet; den lille herre ved bestemt godt hvad han vil have på og hvad han ikke vil have på... heldigvis er det kun stilen og ikke mærket han går efter (endnu)...

Anmeld

3. februar 2014

B&J

her er alt pirater lige for tiden og ja det bestemmer han men da jeg skulle lave hans værelse valgte jeg selvfølgelig pirat tema og lidt med Spiderman som også er et kæmpe hit.

men han bestemmer ikke så meget omkring tøjet inu han siger ikke så meget kun hvis det er noget han syntes er sejt, men fik da lige hans mening i weekenden ville købe ham et par bukser og fik direkte at vide at de var grimme !

Anmeld

3. februar 2014

Mamalou

Min lille fims har ikke så meget at have sagt endnu, men han er også kun 2,9 år. Jeg frygter lidt for den dag, hvor både tøj og værelse skal være fyldt med spiderman eller cars. Synes det er så grimt Jeg vil aldrig gå i mod ham, for han skal jo også opleve, at hans mening tæller, men det nok en udfordring

Anmeld

3. februar 2014

Noahmor

Mamalou skriver:

Min lille fims har ikke så meget at have sagt endnu, men han er også kun 2,9 år. Jeg frygter lidt for den dag, hvor både tøj og værelse skal være fyldt med spiderman eller cars. Synes det er så grimt Jeg vil aldrig gå i mod ham, for han skal jo også opleve, at hans mening tæller, men det nok en udfordring

åh, en lidelsesfælle. Bryder mig absolut ikke om tøj med Spiderman og lignende, men nu er sønnen startet i børnehave og han er såå misundelig på de andres Spiderman trøjer. han har længe haft noget nattøj med det, men er nok snart nødt til at give mig med bluser. 

Anmeld

3. februar 2014

lineog4

Noahmor skriver:

åh, en lidelsesfælle. Bryder mig absolut ikke om tøj med Spiderman og lignende, men nu er sønnen startet i børnehave og han er såå misundelig på de andres Spiderman trøjer. han har længe haft noget nattøj med det, men er nok snart nødt til at give mig med bluser. 

Her hjemme er der en regel om intet plastik tryK og det har de accepteret, så spinderman skal findes uden plastik tryk men er så blevet accepteret hvis ikke det koster en formue 

Men ja de kan lide noget helt andet end mig 

Anmeld

3. februar 2014

JH12

Min datter er godt nok kun 21 måneder, så det er ikke værelset hun går op i..
Men derimod hendes tøj, det har hun virkelig en mening om.. Hvis jeg fx synes hun skal have kjole på, har hun en helt anden mening..

Men jeg synes det er helt fint hun selv vælger, så længe det passer sammen, ellers prøver jeg at gå på kompromis med hende men hun er meget stædig.. Spændende når det begynder at blive værelset

Anmeld

3. februar 2014

Noahmor

lineog4 skriver:

Her hjemme er der en regel om intet plastik tryK og det har de accepteret, så spinderman skal findes uden plastik tryk men er så blevet accepteret hvis ikke det koster en formue 

Men ja de kan lide noget helt andet end mig 

Ja, utroligt de ikke har arvet deres mors gode smag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.