Dåb - hvordan gjorde I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2014

Moar2011

Vi tog direkte fra kirken til forsamlingshuset hvor vi fik pålægsbord , super super lækkert, efterfølegnde af dåbskage, chokoalde og kaffe..

Dåbskjolen, der brugte vi den faren var blevet døbt i.

Gaver, ønsket vi os mest penge, og det fik vi til ham + lidt tøj og legetøj..

bordpynt havde vi en bordløber, steen, lys, og blomster. (meget tilfredse) ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

BigHope13

Vi har været så heldige at kunne låne et lokale gratis i min mors bolig forening. Der tager vi hen direkte efter kirken.

Vi har bestilt buffet fra kokken og jomfruen, min veninde laver is til dessert og til kaffe vil jeg bage nogle muffins som bliver dekoreret med farvet glasur, og så lidt skåle med lidt slik og chokolade.

Der vil være tag selv bord med øl, sodavand og vand

Køber hvide papirsduge til borderne, som bliver pyntet i det blå og grønne tema. har lavet nogle (synes jeg selv) søde ugle bordkort ud af toiletruller. så har jeg foldet servietter som slips som skal ligger på tallerknerne og lige nu er jeg igang med at klippe 100 små fødder ud som skal ligge som et fodspor på bordet.

Dåbskjolen er en som er gået i arv på min kærestes side og han er den første som har lagt i den for nu 36 år siden.

Af gaver har vi ønsket nogle praktiske ting, kravlegård , handysitt , tyk sengerand , junior dyne, sengetøj samt legetøj til Bassen når han bliver lidt større som feks en gåvogn, og lidt ting til hans kommende værelse.

Anmeld

3. februar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Bettina90 skriver:

Vi er begyndt at tænke dåb herhjemme, men vi er i tvivl om stort set alt 

Hvad fik serverede i af mad? Hvad ønskede I jer til jeres barn?

Tog I direkte fra kirken til "festen"? Eller var der nogle timers mellemrum?

Hvad med kjolen, var det en familiekjole eller købte I en ny? 

Og bordpynt osv - hvad gjorde I der? 

Hvis der er andet relevant, fortæl endelig 

jeg kan ikke huske om vi havde nogen ønskeliste - og hvad der evt. stod på den, men...

Min søn blev døbt i den samme kjole som hans far og da gudstjenesten var færdig fik vi taget nogle billeder ved døbefonten sammen med præsten inden vi kørte hen til en nærliggende restaurant hvor vi havde bestilt tag selv bord og til kaffen fik vi hjemmelavet kransekage som min svigermor havde lavet...

Bordpynten var forholdsvis simpel med lyseblå stearinlys i deres lysestager, storke stukket ned i blomsterdekorationerne, blå rangler og storke på bordet og så havde min svigermor selv foldet de lyseblå servietter til små skjorter...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. februar 2014

A.n.onym.

Vi har lånt en cafe på lørdag, hvor dåben skal stå. Hér får vi brunch og har fået lov at tage vores egen kage med. Herefter er dem der har lyst, velkomne til at tage med hjem til os, til chips, chokolade og lidt sodavand mv. Har lavet en hel røvfuld frikadeller til fryseren,og køber lidt købe-kartoffelsalat - på paptallerkener - hvis nogen skulle blive hængene - meget uformelt (ellers har vi det til den stores fødselsdag i april) dåbskjolen er en familesag, og ønskerne er lidt ligesom alle andres - større ting, tøj og penge :-) 

sodavand har vi købt løbende a når de har været på tilbud (1 1/2 l for 10 kr i føtex i denne uge fx.)

Anmeld

3. februar 2014

Mettefpigen

Vi tog direkte til lokalet efter kirken, jeg havde selv lavet maden, købte en kjole, købte noget pynt med baby, sutter og rangler....

Anmeld

3. februar 2014

Blikfang.com

Bettina90 skriver:

Indbydelserne lavede jeg selv.

Vi fandt en dejlig lille lokal cafe ved siden af kirken så folk kunne gå der over og der havde vi bestilt stort brunchbord, caféens andre gæsten sad udendørs så vi havde det hele for os selv.

Min mor havde lavet to store kager vi fik bagefter.

Sammen med min mor havde vi designet vores egen bordpynt, som var et lavt glas med friske blomster i (våd oasis) som jeg lavede dagen før, og en barnevogn i forskellige blå farver pap.

Dådskjolen lavede min mor dels af nyt stof og dels af min gamle konfimationskjole, som hun også i sin tid havde syet.

Efter kirken skiftede vi kjolen ud med lille matros sæt jeg havde købt på nettet.

Se også billederne her: http://babyboejler.blogspot.dk/search?updated-min=2012-01-01T00:00:00-08:00&updated-max=2013-01-01T00:00:00-08:00&max-results=3

Anmeld

3. februar 2014

LilleSmølf

Vi lavede tag-selv pålægsbord hvor vi selv havde købt ind til det. Det var folk rigtig tilfredse med, der var rigeligt, og vi brugte ikke meget mere end 500,- på det, vil jeg skyde på. Mht. drikkelse bød vi på te, kaffe og saftevand da vi ikke synes alkohol hører sig til en barnedåb (:

Vi tog direkte fra kirken til festlokalet (som er det fælleshus vi har i området, 5 minutter fra hvor vi bor) for vi ville ikke strække dagen mere end højst nødvendigt.

Ingen kjole her, han er junibarn og som sin far meget, meget varm, og selvom han blev døbt i starten af september synes vi det var lige i overkanten. I stedet købte vi sådan en tuxedo dragt og han var SÅ fantastisk i den Den røg dog da vi ankom til festen for han var virkelig varm.

Bordpynt klarede vi også ret billigt, men rigtig flot.

Over nettet købte vi to ruller grøn dug og to ruller blåt organzastof til at løbe ned over midten. På organzastoffet kom vi de der billige vaser fra Ikea og i dem puttede vi gule og lilla blomster, også fra Ikea. Mellem vaserne puttede vi små flydelys (Ikea ) og så havde vi små grønne servietter og store blå servietter (til hhv. kage og mad).

Og så havde vi nogle ballonner, men det var mest til børnene. Det hele så rigtig fint og sommerligt ud, uden at blive det typiske baby-blå som jeg ikke er vild med.

Vi ønskede os bl.a.
- Bøger, bl.a. Halfdans ABC, Brd. Grimms samling, etc. (mor er en bog-freak)
- Bogstøtter
- Phillips AVENT spisesæt
- Disney DVD'er
- Fischer Price Little People
- Politimotorcykel
- Sovepose
- Lego Duplo
- Puttekasse
- Sansegynge
- Byggeklodser i træ
- Sengetøj
- Børnebord- og stolesæt
- Legetøj 3+ måneder (han var et par dage over 3 måneder da han blev døbt)
- Musikinstrumenter
- Gavekort

Ellers er der jo også:
- bObles
- Memozz
- Barnets egen bog (hvor de kan få eget navn i historien)
- Slynge/vikle (vi havde en i forvejen)
- En stjernetegnsfigur

Og vi fik indgraveret sølvbestik og en George Jensen elefantsparedåse. Oprigtigt ville vi ikke have noget i den stil men nu er vi faktisk rigtig glade for det.

Vi brugte omkring 5-6.000 i alt og lidt under 2.000 af dem gik på kagen, men den ville jeg bare have meget specifikt lavet

Som du kan høre var det en meget afslappet dåbsfest der bar præg af, at hans forældre er studerende og at de fleste gæster var studerende Men vi ville ikke gøre det om, det var en dejlig dag

Anmeld

3. februar 2014

Francisca

Bettina90 skriver:

Da vores datter blev døbt tog vi direkte fra kirken og over til de lokaler vi havde lejet.
En af mandens venner er kok så vi fik en god deal der.
Vi serverede brunch med alt der hører til og bagefter dåbskage og kaffe

Jeg havde stillet bordene op så der var 5 eller 6 seperate borde lagt lyserød papirsdug med hvid bordløber. En stor buket lyserøde liljer på hvert bord samt lyserøde bloklys, havde printet billeder ud af vores datter og lamineret dem og lagt på bordene drysset med glimmer. Lagde store hvide servietter og brugte små servietter i lyserød som jeg foldede som små trøjer og lagde ovenpå

Så var der gavebord i samme stil.

Vi ønskede os hjælp til Juno seng tripp trap stol osv penge gavekort osv.

Det var en super dag og glæder mig til vi skal holde dåb igen når lille blyp kommer til verden

Skal lige siges vores datter hedder lilje derfor jeg valgte liljer til dekoration

Anmeld

3. februar 2014

Elbæk

Bettina90 skriver:

Vi betalte os fra det hele. Der blev serveret Brunch samt sodavand, te og kaffe. Derefter blev der serveret alt slags kage, samt pandekager.

Vi lavede ingen ønskeliste, da vi hellere ville overraskes ;o) 

Vi tog direkte fra kirken til festen.

Dåbskjolen købte vi helt ny, da jeg gerne ville have en i blålige farver, men stadig hvid :-) Men den går videre til den næste ;o )

Bordpynt købte vi online, og fik personalet til at pynte bordene med pynten og blomster i drengefarver.

Stort tillykke med jeres barns kommende navn. 

Jeg håber i får en fantastisk dag 

Anmeld

3. februar 2014

Sabone

Bettina90 skriver:

Vi fik helstegt pattegris, bagte kartofler, salat og flutes til hovedret og til dessert fik vi daim islagkager og kaffe og kage til sidst

Kjolen var min svigermors brudekjole, som blev syet om til en dåbskjole, da min mand skulle døbes  

Vi havde egentlig kun ønsket os en sandkasse og ellers overrasker.. Vi holdt ikke festen for at få gaver, så vi gav ingen ønskeseddel  

Men han fik sparegrise, et dåbsrør, et flag med graveret navn og dåbsdato, bestik med navn graveret, legetøj, lidt tøj.. og en masse andre ting  

Bordpynten var træskiver med en gren med kogler på, tre fyrfadslys og lyseblå bukser, trøjer, huer og små sko, som mandens mormor havde hæklet til hans dåb  

Husk endelig at få taget en masse billeder! 

Min farmor er lige død og nu fortryder jeg, at vi ikke har et billede med de to sammen! 

Vedhæfter billeder af bordet og pynten  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.