Dåb - hvordan gjorde I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.623 visninger
24 svar
5 synes godt om
3. februar 2014

Bettina90

Vi er begyndt at tænke dåb herhjemme, men vi er i tvivl om stort set alt 

Hvad fik serverede i af mad? Hvad ønskede I jer til jeres barn?

Tog I direkte fra kirken til "festen"? Eller var der nogle timers mellemrum?

Hvad med kjolen, var det en familiekjole eller købte I en ny? 

Og bordpynt osv - hvad gjorde I der? 

Hvis der er andet relevant, fortæl endelig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

Sander&Vitus-Mor

Følger lige med. :-)

Anmeld

3. februar 2014

Albertsen92

Vi tager direkte på kro og spiser brunch efter dåben.

Vi ønsker os penge til klapvogn og næste autostol, juniordyne, bestik osv.

Hun skal døbes i en familiekjole.

Anmeld

3. februar 2014

et-ønske

Ved min datters dåb havde vi lejet et lokale, hvor den nærmeste familie var med og et hold af vores bedste venner der skulle stå fadder.

Jeg ville gerne have haft min egen dåbskjole, men der var en i exens familie, så den brugte vi.
Vi tog direkte fra kirke til lokalet, vejret var fint - så folk sad ude og fik lidt snacks og øl/vin/vand, inden maden

Vi fik laksemousse til forret, skærløs kød m/ forskellige salater og kartofler. Til dessert var der hjemmelavet kage/is bord.

Denne gang bliver der nok noget i samme retning, dog er jeg så heldig at vente tvillinger - og jeg får muligheden for at starte min egen tradition med dåbskjole uden at fornærme min "nye" svigermor

Anmeld

3. februar 2014

Isabel85

Vores datter blev døbt kl. 16, og så kom gæsterne til hjemmelavet buffet og kager ved 18-19 tiden. Jeg ville gerne have at vores datter blev døbt, men for min kæreste var det ikke så vigtigt, så vi ville ikke bruge mega mange penge på det. Det blev holdt hjemme hos mine forældre, og da det var lige inden jul, så var det jule-bordpynt. Gad ikke alt det traditionelle lyserøde, da huset alligevel var pyntet med julepynt. Og jeg er ikke så meget til det der baby-lyserøde bordpynt  Og kjolen var brugt, en familiekjole  

Anmeld

3. februar 2014

Chris86

Bettina90 skriver:

Begge har brugt samme kjole, som mange andre i familien...
Første dåb blev holdt ude, hvor de stod for maden, lavede selv borddekorationer med "ting" fra haven..
Anden gang blev der lejet lokale og buffet udefra, som vi selv stod for.. Bordpynt var hentet i skoven...
Begge gange har der været omkring en time fra kirke til fest/mad...

Anmeld

3. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi var i kirke (kl 10) og så skulle der tages billeder osv efterfølgende. Herefter (kl 12 ca) gik vi over til en lille kro/restaurant hvor vi fik frokost buffet (rugbrød med forskelligt lun pålæg, tarteletter, tærter osv) med øl/vand/vin efterfulgt af kaffe og forskellige kager. Arrangementet sluttede 16.30 ca  

det var for os en genial måde at gøre det på. Vi skulle ikke røre en finger med mindre vi lige ville have noget bestemt pynt på bordet. Alt var klaret for os og vi kunne bare slappe af og tage hjem bagefter 

Brugte ikke dåbskjole da vores dreng næsten var 6måneder og derfor både var blevet for "drenget" til en dåbskjole, men han var generelt også for stor til dem vi har i familierne.

Ønskede os: højstol, tilskud til klapvogn, tøj, juniordyne, sengetøj, service, noget forskelligt legetøj. 

Anmeld

3. februar 2014

CaWi

Bettina90 skriver:

Vi holdte dåb om sommeren.
Vi var i kirke kl 14 (vi holdte den om lørdagen)
Efter dåben (som varede lidt over 1/2 time, tog vi hjem til svigerforældrene, hvor festen blev holdt i deres stald/lade.
Vi fik helstegt pattegris med en masse tilbehør. Is, frugt og flot kage til dessert/kaffen.

Det var godt vejr, så folk gik meget ude, der blev spillet rundbold osv

Anmeld

3. februar 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Vi havde bestilt pålægsbord og holdte det hjemme (kun for nær familie og et hold venner)
Med bord købte jeg servietter. Lavede bordkort og købte små rangler og sutter til bordet.

Med hensyn til kjole havde jeg gemt min konfirmationskjole som blev syet om til dåbskjole.
Efter kirke tog vi direkte hjem til os.
Gaver ønskede vi tøj i større størrelser. Sølv bestik,kop,tallerken og spargris. Derudover penge til fotografering, og gavekort til ønskebørn, babysam

Anmeld

3. februar 2014

Mor til Majbørn

Vi havde en regel om, at hvis det blev en dreng var det dåbskjolen fra faderens side der skulle bruges, og omvendt ved en pige.

Vi tog i kirke, og herefter direkte til et forsamlingshus som var i gåafstand herfra. Vi spiste ca. en time senere, da der skulle tages billeder ved kirken og med fadderne.

Vi fik en kold forret (fisk), kold buffet til hovedret og kager til dessert - så kunne alt nemlig laves i forveje, uden at stresse så meget. Børnene fik pølsehorn til forret i stedet for fisk. Vi hentede drikkevarer i Tyskland.

Vi fik penge til hans børneopsparing, bøger, tøj og legetøj. Men vi sendte ikke decideret ønskeliste ud, for det bryder jeg mig ikke om.

Invitationer blev lavet igennem Vistaprint.dk, og jeg var virkelig tilfreds med resultatet.

Bordpynt er sådan noget jeg er pissedårlig til, så jeg plukkede bare nogle korn fra en mark (august måned) og satte dem i vaser. Gider ikk andet det andet halløj.

Vi var over 50 personer, og jeg brugte 6500 kr. Jeg sparede især penge på kok (lavede alt selv), serveringspige (gjorde det nemt med buffet og hjælp fra familie), drikkevarer (Tyskland), dåbskjole (familie-arv), fotograf (brugte en i familien) og bordpynt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.