I forlængelse af tråden "hvad ville i gøre?"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2009

sarahb

jeg ville bestemt melde folk uden tøven..
mine forældre har i hele min barndom været plejefamilie og vi har haft 18 børn i pleje, hvoraf vi har beholdt min lillebror som er 21 i dag (8mdr da vi fik ham)
*Hans forældre var misbrugere og bare de 8 mdr han har været i deres varetægt har sat tydelige præg på ham den dag i dag.. og det ønsker jeg ikk for nogle.. han blev jo født misbruger, helt forfærdeligt...
alle de børn vi har haft er blevet vanrøgt på hver sin måde og det er forkasteligt.. Jeg er glad for jeg har været en del af at give dem alt fra en weekend til 21 års glæde i deres liv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2009

TbCp

Zafir skriver:

Jeg syntes bestemt godt man kan sige at der er nogen der bliver mere vanrøgtede end andre!... Absolut. Men jeg syntes at alle børn har krav på og ret til kærlighed og omsorg. Men der er forskel på at forældrene ryger og ikek har dem i seler til at de slår dem eller brænder dem med cigaretter, eller går på bar om natten og ikke giver dem mad i flere dage...

Det jeg mener er at vanrøgt er vel vanrøgt under alle omstændigheder.
Måske forstår jeg ordet forkert, men som jeg forstår det er vanrøgt et noget "hårdere" ord....
Jeg mener f.eks. ikke at det er vanrøgt at forældre ryger. Men sidder moderen med et lille spædbarn og oser det lille barn ned i hovedet hvert kvarter, selv når hun ammer det, så nærmer det sig det jeg vil kalde vanrøgt.

Selvfølgelig skal man ikke gå og melde hver eneste rygende forælde til kommunen (sat lidt på spidsen) nogen gange kan man måske "redde" familien ved simpelthen at oplyse dem om faren ved forskellige ting.
Det som andre kan synes da er helt logisk er det bare ikke for alle.

Mon det var noget vrøvl jeg fik skrevet

Anmeld

3. august 2009

TbCp

bondepigen skriver:

Min søster meldte sine naboer. De var begge alkoholikere, og har 3 børn sammen. De tog børnene med til drukgilder, og da deres yngste var nyfødt sad hun og ammede mens hun både drak og røg. Men ikke nok med det, så tæskede de løs på hinanden foran børnene.

Det fandt min søster og mand så først ud af, da den ældste ringede efter dem kl 1.30 om natten. Faderen ville banke moderen med en planke med søm i. Min svoger fløj ud af døren i nattøj, og løb hen og fik den vristet fra ham. Derefter tog de alle tre børn med hjem, og meldte dagen efter naboerne til kommunen tror jeg det var.

I første omgang var naboerne rasende på dem, og manden truede med at komme og gøre alt muligt forfærdeligt. Men det endte med at konen kom og sagde, at hun faktisk var glad for, de havde meldt dem, for det gav hende sparket til at gøre noget ved sit misbrug, så hun kunne beholde børnene, og så flyttede hun fra manden osse.

Han truer dem ikke mere...(han blev i huset), men han ser stadig børnene indimellem, men nu ved han at de holder øje med ham!!!

Det er bare så skidesynd for de børn. Men hvor er det godt, at de har fået deres mor tilbage!!

Nej hvor forfærdeligt. Stakkels børn.
Og så lige og til din søster og svoger!!!

Anmeld

3. august 2009

TbCp

sarahb skriver:

jeg ville bestemt melde folk uden tøven..
mine forældre har i hele min barndom været plejefamilie og vi har haft 18 børn i pleje, hvoraf vi har beholdt min lillebror som er 21 i dag (8mdr da vi fik ham)
*Hans forældre var misbrugere og bare de 8 mdr han har været i deres varetægt har sat tydelige præg på ham den dag i dag.. og det ønsker jeg ikk for nogle.. han blev jo født misbruger, helt forfærdeligt...
alle de børn vi har haft er blevet vanrøgt på hver sin måde og det er forkasteligt.. Jeg er glad for jeg har været en del af at give dem alt fra en weekend til 21 års glæde i deres liv...

Det er bare SÅ godt at der er familier der har overskud til at tage andres børn til sig. Har i stadig kontakt til de andre plejebørn?

Anmeld

3. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
TbCp skriver:

Det jeg mener er at vanrøgt er vel vanrøgt under alle omstændigheder.
Måske forstår jeg ordet forkert, men som jeg forstår det er vanrøgt et noget "hårdere" ord....
Jeg mener f.eks. ikke at det er vanrøgt at forældre ryger. Men sidder moderen med et lille spædbarn og oser det lille barn ned i hovedet hvert kvarter, selv når hun ammer det, så nærmer det sig det jeg vil kalde vanrøgt.

Selvfølgelig skal man ikke gå og melde hver eneste rygende forælde til kommunen (sat lidt på spidsen) nogen gange kan man måske "redde" familien ved simpelthen at oplyse dem om faren ved forskellige ting.
Det som andre kan synes da er helt logisk er det bare ikke for alle.

Mon det var noget vrøvl jeg fik skrevet

Det er en sværd line at gå på...

Men ja, jeg mener absolut heller ikke at man skal ryge, når man sidder og ammer og ikke destomindre, gjorde rigtig mange af vores mødre det, da vi var babyer...

Det er bare så svært... Men jeg mener stadig at vanrøgt kan gradbøjes...

Anmeld

3. august 2009

TbCp

Zafir skriver:

Det er en sværd line at gå på...

Men ja, jeg mener absolut heller ikke at man skal ryge, når man sidder og ammer og ikke destomindre, gjorde rigtig mange af vores mødre det, da vi var babyer...

Det er bare så svært... Men jeg mener stadig at vanrøgt kan gradbøjes...

Ja det er svært for hvor sætter man lige grænsen

Anmeld

4. august 2009

Miamaja

Dutte84 skriver:

Kender udmærket til det... Er selv tvangsfjernet som 2 årige af kommunen... Min faster meldte mine forældre... Den dag idag - Får min mor slet ikke lov til at passe Julie...

sikke lille du var.
Hvis du har lyst til at fortaelle.. hvorfor blev du trangsfjernet og er det noget dine foraeldre rettede op paa eller ej??

Anmeld

4. august 2009

Mira0911

Miamaja skriver:

sikke lille du var.
Hvis du har lyst til at fortaelle.. hvorfor blev du trangsfjernet og er det noget dine foraeldre rettede op paa eller ej??

Jo kan da godt fortælle hvorfor jeg blev fjernet...

Mine forældres løn gik til fars daglig druk af øl... Mig og mine søskende fik ikke hvad vi kunne spise, vi fik lov til at gå rundt i den samme blev i flere timer uanset om vi havde tisset eller skidt... De gad ikke skifte os... De gjorde det når de havde tid og lyst...

Min storesøster har ikke samme far som mig og min lillesøster... Min far lavede sex overgreb på min storesøster op til flere gange, og vores mor vil ikke tro på det og tror stadig ikke på det... Han kom i fængsel for det i 5 måneder - Efter min mening er det bare alt for lidt... Hvis det stod til mig, skulle han være derinde til han døde...
Vores mor blev ved med at leve med ham... Jeg kan ikke tilgive hende for det den dag idag overhovedet og kommer aldrig til det... Og slet ikke den måde som hun har passet os unger sammen med vores far...

Op til flere gange havde vores far prøvet at begik selvmord - Uden held... Men det lykkes for ham en dag i 1995... Og jeg har det godt med han ikke er her... Hvad skulle jeg bruge ham til...

Den dag idag, snakker jeg yderst sjældent med min mor... Mine 2 søskende har hele tiden sagt at de gad bare ikke snakke med vores mor mere, men de kommer hos hende flere gange om ugen... Men deres valg.. Jeg husker tydeligt at de sagde de ikke vil have noget med hende at gøre på grund af alt det... Men igen deres valg - Jeg vil slet ikke forhindre dem i noget... Jeg har mit valg, til hvorfor jeg ikke snakker med hende så tit osv...

En ting er helt sikkert, min mor får ikke lov til at passe Julie...

Her er den da næsten kort fortalt..

Anmeld

5. august 2009

sarahb

TbCp skriver:

Det er bare SÅ godt at der er familier der har overskud til at tage andres børn til sig. Har i stadig kontakt til de andre plejebørn?

nej det har de ikk de er videre i andre familier, et par af deres venner har en af vores plejebørn nu, de har adoptere hende så jo hende har de kotakt med..

Anmeld

5. august 2009

Miamaja

Dutte84 skriver:

Jo kan da godt fortælle hvorfor jeg blev fjernet...

Mine forældres løn gik til fars daglig druk af øl... Mig og mine søskende fik ikke hvad vi kunne spise, vi fik lov til at gå rundt i den samme blev i flere timer uanset om vi havde tisset eller skidt... De gad ikke skifte os... De gjorde det når de havde tid og lyst...

Min storesøster har ikke samme far som mig og min lillesøster... Min far lavede sex overgreb på min storesøster op til flere gange, og vores mor vil ikke tro på det og tror stadig ikke på det... Han kom i fængsel for det i 5 måneder - Efter min mening er det bare alt for lidt... Hvis det stod til mig, skulle han være derinde til han døde...
Vores mor blev ved med at leve med ham... Jeg kan ikke tilgive hende for det den dag idag overhovedet og kommer aldrig til det... Og slet ikke den måde som hun har passet os unger sammen med vores far...

Op til flere gange havde vores far prøvet at begik selvmord - Uden held... Men det lykkes for ham en dag i 1995... Og jeg har det godt med han ikke er her... Hvad skulle jeg bruge ham til...

Den dag idag, snakker jeg yderst sjældent med min mor... Mine 2 søskende har hele tiden sagt at de gad bare ikke snakke med vores mor mere, men de kommer hos hende flere gange om ugen... Men deres valg.. Jeg husker tydeligt at de sagde de ikke vil have noget med hende at gøre på grund af alt det... Men igen deres valg - Jeg vil slet ikke forhindre dem i noget... Jeg har mit valg, til hvorfor jeg ikke snakker med hende så tit osv...

En ting er helt sikkert, min mor får ikke lov til at passe Julie...

Her er den da næsten kort fortalt..

Ja, saa var det godt du blev fjernet tidligt- det er jo som regel rigtig slemt for myndighederne gor det.

saa kan jeg godt forstaa du naegter at have noget med din bio mor og far at gore og  jeg er glad for, du naegter at lade dit barn blive passet. desvaerre vaelger vi ikke selv vores foraeldre men det lyder som om, du alligevel har formaaet at leve dit liv anderlede. stort knus og tillykke med det. tak fordi du ville fortaelle lidt om din situation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.