Rådgivning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Hvis hun er så urolig for at han skal hjem igen, hvad så med en efterskole eller højskole? Du har jo selv erfaring med det. Han skal da under ingen omstændigheder blive på det skib, når han bliver behandlet sådan, og selvom skipperen måske overtales til at sige undskyld og stoppe hans adfærd, så er der stadig en masse andre unge, som også går og smådriller ham. Det er jo lige til at få lavt selvværd af!  

Kan godt forstå din mor ikke vil have det hele bliver som før, men som du selv siger, så  har han jo ændret sig. 

Tror måske hun holder meget fast i skoleskibet fordi kommunen betaler ALT til det.. Hvor hun tog et kæmpe lån for at få mig på efterskole i sin tid... Men synes bare ikke han skal udsættes for alt det for har virkelig svært ved at tro på at de andre drenge holder op hvis deres skipper kan finde på at slynge sådan en bemærkning ud

Min bror og jeg har aldrig haft et særlig tæt bånd men vil virkelig beskytte ham imod alt det her for ved hvor ondt det gør og han er en hel anden person nu end han var for bare 1½ år siden... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Ja det fik jeg nemlig også ondt i maven over... Og især hendes holdning om at det var jo hvad man kunne forvente når man boede på et skib kun med drenge... 

Jeg har helt klart også planer om at skulle snakke med ham hvis han har lyst til at snakke om det, han kender ikke til min historie så det kan være det kan hjælpe ham lidt at han ikke står helt alene.. Jeg mener jo nemlig heller ikke kan skal ændre på sin personlighed igen nu hvor han er blevet så behagelig at være i rum med 

Nej og hvis han bliver der, kan det jo dreje igen, fordi han ender med at slå igen. Så går det jo holdt galt.

Måske en god idé at fortælle ham hvordan du oplevede den behandling du fik den gang, og hvordan det ødelagde dig og at du ikke ønsker det samme skal ske for ham.

Anmeld

1. februar 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Tror måske hun holder meget fast i skoleskibet fordi kommunen betaler ALT til det.. Hvor hun tog et kæmpe lån for at få mig på efterskole i sin tid... Men synes bare ikke han skal udsættes for alt det for har virkelig svært ved at tro på at de andre drenge holder op hvis deres skipper kan finde på at slynge sådan en bemærkning ud

Min bror og jeg har aldrig haft et særlig tæt bånd men vil virkelig beskytte ham imod alt det her for ved hvor ondt det gør og han er en hel anden person nu end han var for bare 1½ år siden... 

Kan du ikke gå lidt hårdt til din mor så? Det lyder lidt som om det økonomiske/hvad der er mest belejligt, vejer tungere hos hende, end hendes egen søns velbefindende! Hun skal ikke have lov til at ødelægge ham, i hans meget sårbare år, og slet ikke når han er på rette vej.

I må alle tre sætte jer sammen, og så skal hun forklare  hvorfor hun synes det er en god ide at han fortsætter på skibet, og  hvordan hun kan forsvare at han skal udsættes for den behandling.

Kan du eventuelt hjælpe til, hvis han kom hjem igen? Overnatning eller andet?

Anmeld

1. februar 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Kan du ikke gå lidt hårdt til din mor så? Det lyder lidt som om det økonomiske/hvad der er mest belejligt, vejer tungere hos hende, end hendes egen søns velbefindende! Hun skal ikke have lov til at ødelægge ham, i hans meget sårbare år, og slet ikke når han er på rette vej.

I må alle tre sætte jer sammen, og så skal hun forklare  hvorfor hun synes det er en god ide at han fortsætter på skibet, og  hvordan hun kan forsvare at han skal udsættes for den behandling.

Kan du eventuelt hjælpe til, hvis han kom hjem igen? Overnatning eller andet?

Jeg ved ikke hvordan, for følte egentlig jeg forsøgte at gå lidt hårdt til hende, men det føltes bare somom hun lukkede det lidt ude.. Men skal have en snak med min bror når han engang er klar til det, han ville ikke sige det til min for i første omgang, men hun tvang det ud af ham fordi han rendte rundt og så rigtig trist ud.. 

Hvis han kom hjem så ville jeg gerne hjælpe.. Vi bor godt nok ikke så stort men han måtte med glæde sove på sofaen nogle nætter..

Må faktisk indrømme jeg er klar til at droppe min drømme uddannelse som jeg skal til og igang med for at finde et arbejde så han kunne bo hos mig hvis hun ikke var til nogen hjælp eller forståelse.. For lige nu føler jeg lidt at hvis hun ikke gør noget så er det mit ansvar at beskytte ham.. 

Anmeld

1. februar 2014

FrkGranger

Anonym skriver:

Som jeg læser det har din mor fået betalt opholdet på skibet pga din brors måde at være på?

Jeg ved at kommunen kan betale fuldt ud for efterskole ophold til utilpassede unge eller unge der selv har brug for at komme væk, hvis de mener behovet er der, tror det bedste du kan gøre for din bror er at få booket en tid hos hans socialrådgiver evt. Kun ham så han kan fortælle hvordan han har det på skibet.

Anmeld

2. februar 2014

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Som jeg læser det har din mor fået betalt opholdet på skibet pga din brors måde at være på?

Jeg ved at kommunen kan betale fuldt ud for efterskole ophold til utilpassede unge eller unge der selv har brug for at komme væk, hvis de mener behovet er der, tror det bedste du kan gøre for din bror er at få booket en tid hos hans socialrådgiver evt. Kun ham så han kan fortælle hvordan han har det på skibet.

Ja det har hun, men de vil ikke give fuld betaling til efterskolen da de mener at hvis han kan gå på efterskole så er han ikke berettiget til at få sådan et tilskud.. Og min mor er meget nervøs for at han så bare vil blive smidt ud fordi han ikke rigtig har haft så meget respekt for regler førhen i tiden.. 

At få ham ned til sin socialrådgiver er tæt på umuligt da han er på skibet hver hverdag i hele ugen hver uge.. så det ville nærmest kun være muligt hvis de havde åbent en lørdag :/

Anmeld

2. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Ja det har hun, men de vil ikke give fuld betaling til efterskolen da de mener at hvis han kan gå på efterskole så er han ikke berettiget til at få sådan et tilskud.. Og min mor er meget nervøs for at han så bare vil blive smidt ud fordi han ikke rigtig har haft så meget respekt for regler førhen i tiden.. 

At få ham ned til sin socialrådgiver er tæt på umuligt da han er på skibet hver hverdag i hele ugen hver uge.. så det ville nærmest kun være muligt hvis de havde åbent en lørdag :/

Hvis han får en tid til en socialrådgiver, burde han kunne få fri, fordi det er et møde og det er vigtigt. Jeg har da fået fri fra arbejde for at tage til møde på kommunen.

alle skal jo have mulighed for at komme til samtale, at få hjælp..
og din bror skal have noget hjælp.

Ring til dem og hør hvordan det hænger sammen, at du er bekymret for din bror.

Anmeld

2. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hvis han får en tid til en socialrådgiver, burde han kunne få fri, fordi det er et møde og det er vigtigt. Jeg har da fået fri fra arbejde for at tage til møde på kommunen.

alle skal jo have mulighed for at komme til samtale, at få hjælp..
og din bror skal have noget hjælp.

Ring til dem og hør hvordan det hænger sammen, at du er bekymret for din bror.

Selvfølgelig ville det være muligt at få fri til sådan et møde, men det ville kræve vores mor så en grund til det, og at vi var klar til at skulle køre ham hvor end de så er henne når han er færdig - de sejler jo rundt. 

Men vil prøve at få fat i nummeret på hans rådgiver og lige høre dem ad.. Tak 

Anmeld

2. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Selvfølgelig ville det være muligt at få fri til sådan et møde, men det ville kræve vores mor så en grund til det, og at vi var klar til at skulle køre ham hvor end de så er henne når han er færdig - de sejler jo rundt. 

Men vil prøve at få fat i nummeret på hans rådgiver og lige høre dem ad.. Tak 

Selv tak.
Ja det er nok rigtigt nok at moren skal være inde over det, men snak med sagsbehandleren, og fortæl hende hvad din bror har oplevet og se hvad hun siger, om hun synes det er en ok måde for en skipper at opfører sig, og hvis hun nu ikke gør, så kan det være hun vil snakke med din mor, så din mor kan se at det ikke er ok og at din bror bliver svigtet, fordi hun ser væk. Og at han vil få det bedre end andet sted.
Det er altid godt at få en tredjepart ind, der ikke har personlige følelser i det, og ved hvordan tingene skal foregå.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.