Svigermor ødelægger min familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.890 visninger
12 svar
15 synes godt om
30. januar 2014

Anonym trådstarter

Hey allesammen.

Undskyld det blir langt, men det her er så langt ude så man tror det er løgn. Har brug for og komme ud med det.

Jeg står i en krise, den værste i mit liv faktisk. Jeg og min kæreste har det enormt hårdt til tider med stress og søvnmangel efter vi har fået vores barn som er 1 år. På trods af det, er vi og har altid været et godt par som er gode sammen. Vi har da haft brug for min svigermor til hjælp med den lille i sygdomsperioder og hårde tider, og hun har altid hjulpet og vi er hende dybt taknemmelig for det. MEN.. Her i forgårs bliver jeg og min kæreste uvenner og den lille er syg for tiden, så havde brug for svigermors hjælp og hun kom gerne, men så overværet hun jo at mig og kæresten lige var lidt uvenner.. OG DET BLÆSER HUN OP TIL EN STOR TING! Så efterfølgende har hun fandme bag min ryg sagt til min kæreste (hendes søn) at han bare skulle tage vires barn og flytte hjem til hende! (Det fortalte han mig selv) Og det har hun sagt flere gange her de sidste par dage, hvor det hele har været træls fordi vi alle ligger syge og svigermor så har været her og hjulpet.

Hun hiver min kæreste til side ligeså snart hun ser sit snit og så skal hun stå og bagtale mig og sige jeg gør alt forkert som mor. Jeg er så træt af det! Vi har ellers altid haft et perfekt svigermor-svigerdatter forhold, men nu dette her. Jeg havde netop lige fortalt hende mine indre byrder; om min depression der er ved og bryde ud igen og hun sagde hun ville hjælpe mig igennem hvis jeg fik brug for det. Meen neej, så kom hun forbi her en dag hvor min kæreste og jeg gik lidt skævt af hinanden og straks var det "åh så synd for Ham at jeg gjorde ham ked, og nu havde han jo nok fået en depression pga. mig." Hun pylrer om ham som var han et barn, og samtidig gør hun mig til den onde. Hun blir til en drama Queen hvis hun ikke får sin vilje og hun overdriver alt! Lige nu er jeg ikke på talefod med hende. Hun ignorerede mig, da hun var her til middag og talte MEGET BEVIDST KUN til Min kæreste og vores barn. Er sikker på hendes plan nu er og få hendes søn til og gå fra mig og tá vores barn med til hende. Det blir hun jo ved med og sige til ham han skal!

Hun har endda sagt i Tlf til min kæreste i dag at jeg burde ikke have børn når jeg har det sådan ( går ud fra hun hentyder til min depression).

Åh føler mig så svigtet af hende. Og det går mig virkeligt på. Jeg har helt mistet modet og humøret efter hun begyndte på sin mission om og få min kæreste og vores barn til og flytte fra mig og over til hende. Føler jeg allerede har mistet min lille familie, for tror nok svigermor skal få manipuleret min kæreste til det, sådan er hun nemlig. Så har næsten allerede opgivet min lille familie, er så tæt på bare og sige til min kæreste han bare skal tá vores elskede barn og flytte fra mig og over til hans mor, for svigermor er ikke en man vinder over i en kamp om noget som helst! Men jeg vil ikke miste min kæreste og vores lille barn. Jeg magter bare ikke mere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2014

Fam. Madsen

Min første tanke er, om du har været ved lægen for og få hjælp til din depression??

og selvfølgelig kan du "vinde" over din svigermor, hvis din kæreste virkelig elsker dig og jeres barn bliver han ved dig.

du skal da ikke lade ham flytte med jeres barn.

hvis du er kommet igennem en depression kan og du også komme igennem den her.

jeg vil give dig et råd og det er at snakke med din kæreste om hvordan du har det

Kæmpe  

Anmeld

30. januar 2014

Anonym trådstarter

Tak for dit input. Det er jeg glad for.

Og jo jeg venter på henvisning til psyk. Afd. For har snakket med egen læge og bedt om hjælp.

Anmeld

30. januar 2014

JH12

Du må IKKE lade din svigermor vinde.. KÆMP IMOD!

Hvis din kæreste virkelig elsker dig, så snak med ham om hvordan du har det, fortæl ham hvad du frygter.. For så er han forhåbentlig forberedt, også kan svigermor ikke ødelægge noget som helst!

Det lyder umiddelbart til at i har et godt forhold.. og selvfølgelig har folk op og ned ture.. Har du tidligere "vundet" kampen mod depression er jeg sikker på du nok skal klare det igen..

Jeg tror måske du skal snakke med din kæreste om en lille pause fra din svigermor?
Det kan hun SLET IKKE være det bekendt..
Er bogstavlig talt skide sur på dine vejne.. Håber din kæreste får øjene op for hvad hans mor har gang i, og at hun snart stopper..

Kæmpe kram

Anmeld

30. januar 2014

Lenats31

Hun skal slet ikke blande sig på den måde der. Jeg tænker at I måske skulle få en anden til at hjælpe i et stykke tid.

Anmeld

30. januar 2014

VIPpigen

Du skal sige fra. Når du kan se hun begynder på noget, så siger du fra. Det er første skridt. Ellers så er aller første skridt, at få snakket med din kæreste. Få ham til at forstå hvad det her gør ved dig, at du faktisk er lige ved at kaste håndklædet i ringen, fordi du ikke magter HENDES magtkamp.

Du vil gerne jer, jeres familie, og for den sags skyld også hans. De skal bare holde afstand.

Noget siger mig din kæreste selv kan se hvad hun gør, når han fortæller dig hvad hun har sagt. Det skal i også snakke om. Fortæller han igen at hun har sagt han skal flytte hjem, sammen med jeres barn. Så skal du spørge hvad han svarede?? Svarer han hende imod, trækker han på den, eller??

Her tog det noget tid før manden fik løsrevet sig fra sin mor, efter vi blev forældre. Jeg går stadig med en masse imod min svigermor, og jeg er ikke i tvivl om at en dag eksplodere jeg. Det ved manden, og han syntes jeg skulle sige fra for længe siden. Jeg er bare så dårlig til sådan noget også. Men det skal nok komme. 

Her siger manden fra nu. Han siger som regel sin mening, og ellers så snakker vi om det, og så kan han ofte godt se det fra min side af også.

Hun skal sættes på plads, og forstår hun ikke at hun skal blande sig uden om jeres forhold, så må hun holde sige væk for en tid...

Anmeld

30. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er vigtigt at du taler med din kæreste om det her! hvis han ikk er bevidst om hvad der foregår, så ender hun bare med at manipulere med ham. 

Find en anden hjælp det næste stykke tid, eller se om i kan klare den uden. Svigermor skal vidst holdes lidt på afstand for en stund. 

Du skal ikke give op på forhånd. Så længe du og din kæreste er bevidste om at svigermor lige nu ikke gør noget godt for jeres forhold, så må hun altså blive holdt på lidt afstand så i kan blive "jer selv" igen. Evt konfronter hende hvis hun brokker sig over at i tager lidt mere afstand. 

Anmeld

30. januar 2014

Carina:-)

Din kæreste skulle gro nogle nosser og sætte hans mor på plads!

Hvad ligner det at lade hende bagtale dig ,allerede der burde han sige fra.

Istedet render han som en anden poptøs hen og sladrer til dig så der kan komme drama og splid.

Din svigermor er langt ude,men din kæreste er en tåbe der burde vide bedre end at rende med sladder og lade hans mor behandle dig sådan 

Anmeld

30. januar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jamen indtil i forgårs havde i det godt sammen? Tag en snak med hende. Det kan være det ikke er sådan ment. Det lyder som om der er sket meget på det sidste, så sig til hende at du ikke har behov for at gøre tingene mere end de er og at du blev rigtig ked af det. Ja, jeg ville lige tale med hende før jeg gjorde det til en konflikt. 

Anmeld

30. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kan ikke forstå hvorfor din kæreste tillader at hun opfører sådan overfor dig? Og hvorfor finder du dig i det?
Jeg forstår nu heller ikke hvorfor din kæreste fortæller dig om de ting svigermor har sagt...altså når nu han ikke sætter sig imod eller noget. Hvad var hans formål da han sagde det til dig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.