"Aflastning" (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2014

Loa

Synes bestemt ikke du er egoistisk!

Herhjemme er vi to om ét barn, og jeg savner og mangler stadig alene tid

Tror sgu det er et meget normalt menneskeligt behov at være lidt alene, ikke skulle tænke på ansvar eller lign.

Jeg synes det er mega sejt dem der står med det hele selv.

Håber du finder en mulighed for lidt aflastning et sted...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Allerførst vil jeg slå fast at jeg elsker mit barn overalt på jorden og ikke vil undvære hende for noget.

Jeg er fuldtids alenemor og har altid været det og min datters far er ikke på banen, har aldrig været det og kommer det heller ikke. Så jeg har hende altså altid.
Ved godt at det lyder meget egoistisk men jeg trænger sådan til noget alenetid, hvor jeg ikke skal tænke på andre end mig selv. Ikke skal tænke på at sørge for hende, alt det praktiske, finde mad frem på givne tidspunkter, aktivere hende, kunne vende om på nat og dag, sove længe og bare gøre lige hvad jeg har lyst til. Jeg drømmer om en weekend hver måned/ hveranden måned, så mine batterier bliver ladet op, at jeg får mulighed for at savne hende.
Jeg har haft barnepige til hende men det har altid været i forbindelse med fester, festival og lignende og det er max 10 gange på de 4,5 år jeg har været hendes mor, så jeg har jo ikke været frisk og vel udhvilet når jeg har hentet hende hjem igen.
Mit spørgsmål går så på, hvad gør i? Altså jer der har samme behov som mig. Har en dejlig familie men de har jo deres eget at se til og de vil heller ikke kunne forstå mig. Bedsteforældrerne nærmer sig de 70,.så de kan ikke komme på tale desværre.
Jeg har grædt meget i dag over min erkendelse og er så ked af jeg har det sådan.

Det du føler er helt normalt vi er 2 og knægten bliver da passet en weekend hver måned. Det er godt for ham og os. Han glæder sig altid helt vildt

Syndt at bedsteforældre ikke kan tage  lidt over. Er du sikker på resten af familien ikke ville forstå? 

Ellers lyder aflastningen som en fantastisk oplevelse for dit barn og god opladning for  dig

Anmeld

30. januar 2014

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres søde svar og gode forslag, der skal tænkes over. Den dårlige samvittighed er dulmet lidt men føler lidt det er en falliterklæring at jeg har brug for en pause fra det menneske jeg elsker allerhøjest i verden.
Vi tager i sommerhus med min søster og hendes 3 børn i vinterferien, mens hendes mand passer arbejde, så håber at jeg får nogle gode snakke med hende.

Anmeld

30. januar 2014

Tulle28

Jeg kan da godt forstå at du trænger til noget alenetid, når du er alene med din datter. Jeg er sammen med mine børns far og jeg har sgu brug for alenetid alligevel Selvfølgelig elsker vi vores børn, men man har brug for tid, hvor man kun skal tænke på sig selv og ikke skal sørge for et andet menneske 24/7.

Drop den dårlige samvittighed, selvfølgelig har du også brug for at lade batterierne op engang imellem og mærke dig selv og den du var før du fik barn og det vil jo kun komme dit barn tilgode at hun får en mor med overskud.

Nogen gange skal der ikke så meget til - er det ikke muligt at finde en ung pige der kan komme fast en gang om ugen eller hver anden og hente dit barn i institution, lave mad til hende og putte hende? Det gjorde vi tidligere med vores bedsteforældre (som altså også alle er omkring de 70 - men der er jo forskel på folk og deres helbredssituation), og så brugte vi den ene aften om ugen på at træne eller se venner/veninder eller lave noget sammen. Eller har du ikke en veninde der er tæt på dit barn, som kunne passe hende engang imellem?

Anmeld

30. januar 2014

lille-fisen

Jeg må nok indrømme at jeg synes du er alt andet end egoistisk - ligesom alle andre siger i den her tråd  

Det er hverken en falliterklæring, egoistisk, et tegn på at du ikke elsker eller vil dit barn eller noget som helst andet - tværtimod. 

Jeg vil gerne give klap på skulderen og knus for at du ser det som det er og handler på det. Du er jo også et menneske med behov og det er der altså ingen skam i overhovedet. 

Synes der er givet nogle gode forslag her i tråden - synes det lyder som en god løsning at du kan blive aflastet en weekend engang i mellem  Det giver overskud til dig og dermed også til din datter 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.