Åh øv det er så frustrerende. Christian fik igen et flip da jeg hentede ham. Den samme tur med at han ikke vil tage flyverdragten på. Han bliver mildest taget hysterisk når jeg prøver at hjælpe ham. Jeg fik en af pædagogerne til at hjælpe mig. Han slog mig også da hun så på. Det hjalp først da hun prøvede og hjælpe ham, hvor han så vil ha mig til det i stedet. Hvad gør jeg anderledes? Er det mig der er galt på den? Og hvorfor er han sådan. Prøver han mig bare af? Det mest trælse er bare den følelse af at jeg gør noget forkert. At jrg ikke kan styre ham og hvad de tænker i børnehaven.
Puha, her var det så slemt i en periode at børnehaven tilbød at gå ind og se om de kunne gøre noget aktivt for at få det vendt. Fra det øjeblik jeg kom var det en kamp. Jeg var ofte nødt til at bære ham skrigende ud i garderoben, hvor jeg skulle holde ham, mens jeg fik ham i overtøjet.
Jeg fandt aldrig ud af hvad det "handlede" om.
Vores løsning blev at min kæreste hentede mest i en periode. Det var nemlig ikke helt så slemt når det var ham der hentede. Og jeg kunne mærke at jeg begyndte at blive anspændt allerede idet jeg kom ind i børnehaven, og det hjalp nok heller ikke.
Og så en dag var det væk.
Een ting er sikkert: Jeg er slet ikke i tvivl om at pædagogerne overhovedet ikke tænkte noget som helst om mine evner som forælder. Deres tilgang til problemet var faktisk ikke at vejlede mig i hvordan jeg "kunne løse det på den rigtige måde", men i stedet ville de gå ind og aflaste mig, så vi kunne få brudt det dårlige mønster.
Jeg havde det faktisk værre med hvad de andre forældre nu tænkte om mig, men nu hvor min søn er ved at være en af de ældste i børnehaven, ved jeg at mange børn kommer igennem perioder hvor de flipper skråt over afhentningen. Så i dag gør jeg mig umage for at sende moderen, der er i gang med at give sin flitsbue flyverdragt på, et smil og positive tanker.
Prøv at kigge op - det kan være der sidder en forælder som mig i nærheden af dig 
Anmeld