Ung mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Papillon skriver:

Jeg har givet det spørgsmål til flere, da jeg selv er lidt nysgerrig. Jeg er 21, bliver 22 om en måneds tid, og gravid med den første. Mange betragter mig som (kommende) ung mor og mener, at grænsen går ved 25 år.

Når det så er sagt, er der ingen der mener det negativt - i hvert fald ikke af dem jeg har talt med. Det er bare det, de opfatter som en ung mor. Et eller andet sted er det jo fjollet, når vi egentlig er lavet til at få børn i den alder

Hehe, ja det er det faktisk  kan huske vi fik vildt meget ros af både min jm og de jm'er der scannede mig, for at få børn i start-20'erne da det er der man er mest fertil og kroppen skulle åbenbart også komme sig hurtigere efter graviditet og fødsel end hvis man er ældre, ifølge dem. 

Blev helt overrasket, for jeg havde seriøst forberedt mig på formaninger og knapt så rare blikke. Men der blev jeg sgu snydt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2014

Papillon

Mor11 skriver:

Hehe, ja det er det faktisk  kan huske vi fik vildt meget ros af både min jm og de jm'er der scannede mig, for at få børn i start-20'erne da det er der man er mest fertil og kroppen skulle åbenbart også komme sig hurtigere efter graviditet og fødsel end hvis man er ældre, ifølge dem. 

Blev helt overrasket, for jeg havde seriøst forberedt mig på formaninger og knapt så rare blikke. Men der blev jeg sgu snydt 

Lige præcis! Det oplever jeg også nu, "ros" alle vegne fra for vores alder. Havde selv frygtet alle fordommene, hvordan min familie ville tage det og så videre, men alle(!) har været positive Det er så dejligt!

Anmeld

29. januar 2014

lineog4

Kommer an på om du mener ung mor alle DUM (som jeg aldrig har set og det er derfor kun baseret på fordomme ) eller ung mor i forhold til gennemsnittet.

gennemsnittet for en førstegangsalg i DK. Er vist nok 28 hvis ikke den er krøbet op på 29 og i forhold til den er du en ung mor, jeg fik min første som 29 årig så i mine øjne er du også en ung mor.

Men alderen er ikke afgørende for om du i mine øjne hører i DUM kategorien 

Anmeld

29. januar 2014

LBK

ja selvfølgelig er man ung mor.  Jeg vil da også mene man kan være ung mor som 30 årig hvis man føler sig ung.

"ung mor" begrebet bryder jeg mig ikke om. 

Er selv 25 og mor til to. Ja jeg er ung men ikke ifølge "ung mor" begrebet.

Anmeld

29. januar 2014

Anonymo

Det er svært at svare på for at være "ung mor" kan have mange betydninger, men hvis det er aldersmæssigt syntes jeg aldersmæssigt, at man er ung mor helt op til 26 men det kommer jo også an på om man føler sig ung.

Anmeld

29. januar 2014

Hønsemor

Anonym skriver:

Ja jeg er gravid med nr 2 og er 23 år. Er man så ung mor eller ikke. Hvornår synes du at man er ung mor ?

I følge fagpersoner er man ung mor så snart man bliver mor inden man er fyldt 25 år..

Jeg selv blev mor første gang som 18-årig (tæt på 19) og anden gang var jeg lige fyldt 21 år. Jeg bliver betraget som en ung mor, men ser mig selv som værende mor på lige fod med alle andre da jeg står med de samme dilemmaer, følelser og ansvar som mange andre mødre

Anmeld

29. januar 2014

Francisca

Anonym skriver:

Ja jeg er gravid med nr 2 og er 23 år. Er man så ung mor eller ikke. Hvornår synes du at man er ung mor ?

Jeg er gravid med nr.2 nu og er 22 år

Når lige at blive 23 år 1 måned inden baby kommer

Ja man er vel ung mor når man er under 25 år ville jeg mene.

Men der er intet negativt ved at være ung mor syntes jeg jeg vil hellere være ung mor og have en masse tid med mine børn imens jeg stadig er frisk og har mere energi

Anmeld

29. januar 2014

FarTil1

Vi var 17 og 20 år da vi fik vores søn. Ung mor er jo egentlig bare et begreb som ældre mennesker har opfundet for at kunne putte mødre som er yngre end dem selv i en boks 

Sådan som jeg ser det, findes der gode mødre og dårlige mødre, gode fædre og dårlige fædre. Og det er efter min mening slet ikke aldersbetonet :-)

Anmeld

29. januar 2014

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Man er ung mor til man er 25.
Nu jeg godtnok 4 år yngre, men jeg har 2 børn og er helt klart ung mor

Anmeld

29. januar 2014

MMOGM

Anonym skriver:

Er 22 og venter barn nr 2 

Synes ikke det er ungt, men helt perfekt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.