ADHD eller bare alm. rask og energifuldt barn!!???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2009

Mca<3

Puha næsten glad for at læse hva du skriver  Har nemlig de samme bekymringer om min søn på snart 8 mdr ...  Han sover så fint om dagen og egentlig også om natten efter en lang kamp ,, Der er så¨meget krudt i røven på ham om dagen og han kan heller ikke falde til ro ,,,   Tror det er meget normalt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2009

Bastian

Perl skriver:

Hejsa! min bror var på samme måde da han var lille faktisk var det så voldsomt så han rev sengen ud fra væggen!! og han havde ikke AHDH. Men han har noget man kalder AS, det er Asperger Syndrom, det er arveligt.. tit bliver børn stemplet som noget andet end de egentligt er. Jeg kender meget til AS, da både min far og bror har det  (og så er der arveligt så mine børn kan også få det)

Det er en mild form for Autisme, Min søn kender en pige som er stemplet med AHDH, hun har været en del hjemme hos os, vi snakker ikke med hendes familie, men faktisk syntes jeg hun er mere en AS pige... For hun opføre sig fuldstændig sådan. AS er ikke særligt kendt i Danmark så jeg tror tit folk siger det er noget andet end det er. det allermest typiske er for folk med AS er at de ikke se på andre hvad de mener med kroppen og at de ikke har nogen fornemmelse af hvordan man skal opføre sig blandt andre, og så bryder de sig ikke om steder hvor der er for mange mennesker. Man ligger som regel først mærke til det når de når skole alderen for så kan de ikke koncentrere sig i timerne.

/Merethe

Jeg bliver nødt til at sige, at det ikke er min oplevelse, at AS-diagnosen ikke er særlig kendt i Danmark. Det er en diagnose, som mange børn får og kendskabet er i hvert fald stærkt stigende.

1 ud af 150 børn har autisme, hvor mange der er AS og hvor mange der har infantil autisme, Gua m.fl. ved jeg så ikke. At sige at det er mild form for autisme er ikke den måde Børnepsykiatrisk afdeling karakteriserer det på. Det siger ikke noget om funktionsniveauet andet end, at alle AS'er er normalbegavede, hvor nogle med IA ikke er. Til gengæld hvis man er en normalbegavet, højtfungerende barn med IA, kan man fungere bedre end en dårligt fungerende AS'er.

Jeg vil give dig ret i, at mange ting vedr. ADHD og autisme lapper ind over hinanden, men diagnosticeringskriterierne er forskellige for de to, så det er svært at give en forkert diagnose. Jeg har haft to børn igennem, så jeg taler af erfaring. Til gengæld er der stor sandsynlighed for co-morbiditet, som er at der er sidediagnoser. Mange med ADHD og autisme (om det er AS, IA eller noget helt 3., men autisme er altid hoveddiagnose, da det er den mest indgribende for udviklingen) har de to som kombination, men ikke alle. Hvis forældrene har mistanke om, at der er noget andet, ved ikke om det er tilfældet for den pige du kender, kan man indstilles til genudredning. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. november 2009

Bastian

Og jeg forstå SLET ikke at der er vedhæftet et billede med????? Underligt!

Anmeld

26. november 2009

Mca<3

Bastian skriver:

Du ville da bare blære dig med din fine kage  Den er flot

Anmeld

26. november 2009

Lillefe

Jeg bliver nødt til at sige, at det ikke er min oplevelse, at AS-diagnosen ikke er særlig kendt i Danmark. Det er en diagnose, som mange børn får og kendskabet er i hvert fald stærkt stigende.

1 ud af 150 børn har autisme, hvor mange der er AS og hvor mange der har infantil autisme, Gua m.fl. ved jeg så ikke. At sige at det er mild form for autisme er ikke den måde Børnepsykiatrisk afdeling karakteriserer det på. Det siger ikke noget om funktionsniveauet andet end, at alle AS'er er normalbegavede, hvor nogle med IA ikke er. Til gengæld hvis man er en normalbegavet, højtfungerende barn med IA, kan man fungere bedre end en dårligt fungerende AS'er.

Jeg vil give dig ret i, at mange ting vedr. ADHD og autisme lapper ind over hinanden, men diagnosticeringskriterierne er forskellige for de to, så det er svært at give en forkert diagnose. Jeg har haft to børn igennem, så jeg taler af erfaring. Til gengæld er der stor sandsynlighed for co-morbiditet, som er at der er sidediagnoser. Mange med ADHD og autisme (om det er AS, IA eller noget helt 3., men autisme er altid hoveddiagnose, da det er den mest indgribende for udviklingen) har de to som kombination, men ikke alle. Hvis forældrene har mistanke om, at der er noget andet, ved ikke om det er tilfældet for den pige du kender, kan man indstilles til genudredning. 

Jeg ved heller ikke det med pigen men hun minder forfærdeligt meget om min fasters datter som har AS (også), og det er den der med ikke at kende nogen grænser osv...

Min storebror har først fået dette konstateres da han var 30! og han er 35 nu så det ved jeg ikke rigtigt.. folk sagde hele tiden han ikke fejlede noget.. det var først da min lillebror nede i Australien havde det, at de fandt ud af det var derfor min bror var sådan...Så man kan sige hvis de har mere kenskab til det, så må det da være nu inden for meget få år..

Og min bror er en dårligt fungerende AS'er...

Anmeld

26. november 2009

Lillefe

Bastian skriver:

mystisk...

Anmeld

26. november 2009

Mor.sander

Perl skriver:

Hejsa! min bror var på samme måde da han var lille faktisk var det så voldsomt så han rev sengen ud fra væggen!! og han havde ikke AHDH. Men han har noget man kalder AS, det er Asperger Syndrom, det er arveligt.. tit bliver børn stemplet som noget andet end de egentligt er. Jeg kender meget til AS, da både min far og bror har det  (og så er der arveligt så mine børn kan også få det)

Det er en mild form for Autisme, Min søn kender en pige som er stemplet med AHDH, hun har været en del hjemme hos os, vi snakker ikke med hendes familie, men faktisk syntes jeg hun er mere en AS pige... For hun opføre sig fuldstændig sådan. AS er ikke særligt kendt i Danmark så jeg tror tit folk siger det er noget andet end det er. det allermest typiske er for folk med AS er at de ikke se på andre hvad de mener med kroppen og at de ikke har nogen fornemmelse af hvordan man skal opføre sig blandt andre, og så bryder de sig ikke om steder hvor der er for mange mennesker. Man ligger som regel først mærke til det når de når skole alderen for så kan de ikke koncentrere sig i timerne.

/Merethe

Min yngste bror har AS og har ADHD som sideløbene diagnose, som er meget normalt som Bastian også skriver..

Min lillebror var også meget hyperaktiv som lille men havde også alle de typiske tegn på autisme.. Men hans hyperaktivitet skyldes altså hans ADHD.

Anmeld

26. november 2009

Lillefe

Mor.sander skriver:

Min yngste bror har AS og har ADHD som sideløbene diagnose, som er meget normalt som Bastian også skriver..

Min lillebror var også meget hyperaktiv som lille men havde også alle de typiske tegn på autisme.. Men hans hyperaktivitet skyldes altså hans ADHD.

ok spændende også at høre fra andre.. jeg er også nervøs for mine børn.. min datter er også noget af en energi bombe.. men hun kan altså også sidde ned og se en film.. så jeg tror ikke der kan være noget.. men der rammer også mest dregene.. siges der desværre :/ (alts selvfølgeig ikke desværre for min datter)

Anmeld

26. november 2009

millesofie

katty25 skriver:

Hej Alle sammen.

Jeg har søn på 8 mdr. som vil ikk sove om dagen. Han hopper op og ned med numsen hele tiden og spræller med arme og ben. Han gider aldrig at sidde stille og roligt og se fjernsyn. Ikke engang når han spiser sidder han stille, der hopper han også på stolen og spænder i hele kroppen.

Er det normalt??Er der andre der oplever deres børn på samme måde??

På forhånd tak,

Mvh.
Katty og bbl

Hej med jer

Ro på nu

vi har herhjemme selv haft en lille uromager som du beskriver

og vi var hele turen igennem.

men som tiden er gået har han fundet ud af at komme af med sin energi (han er 4 år nu)

men som baby.. ja.. allerede som helt lille, ca 3mån ville han ikke sove sådan som andre gjorde, han powernappede i steden for

han tog simpelhen bar 5min ad gangen i løbet af dagen

og når vi så kom til aften så måtte han vugges i søvn hvis vi ikke skulle sidde oppe i lange timer, vi blev meget fantasifulde

vi fik et skeama af sundhedsplejesken som vi skulle udfylde så vi kunne se om han fik nok søvn. og det viste sig at alle de powernapninger gjorde at han lige fik nok søvn

men mit råd til jer er at: skriv ned hvor tit han lukker øjnene på et helt døgn og regn så sammen får han i alt 10 timer er han sikkeret

stort knus og kram herfra og nyd de stille stunder

Mvh Mille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.