ADHD eller bare alm. rask og energifuldt barn!!???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.392 visninger
18 svar
0 synes godt om
2. august 2009

katty25

Hej Alle sammen.

Jeg har søn på 8 mdr. som vil ikk sove om dagen. Han hopper op og ned med numsen hele tiden og spræller med arme og ben. Han gider aldrig at sidde stille og roligt og se fjernsyn. Ikke engang når han spiser sidder han stille, der hopper han også på stolen og spænder i hele kroppen.

Er det normalt??Er der andre der oplever deres børn på samme måde??

På forhånd tak,

Mvh.
Katty og bbl

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2009

katty25

Forresten så gider han heller ikke at sove om aftenen. Han græder og spræller i minimum 1 time før han sover.

Vi er godt klar over at børn har en masse energi, men at de ALDRIG kan være stille eller bare ligge og lege lidt selv er det normalt??Når han sidder på gulvet spræller han så meget at han vælter bagover.

NB!!Det er ikke alm. små bevægelser, det er hele kroppen der er i gang.

Anmeld

2. august 2009

Juniors mor

katty25 skriver:

Hej Alle sammen.

Jeg har søn på 8 mdr. som vil ikk sove om dagen. Han hopper op og ned med numsen hele tiden og spræller med arme og ben. Han gider aldrig at sidde stille og roligt og se fjernsyn. Ikke engang når han spiser sidder han stille, der hopper han også på stolen og spænder i hele kroppen.

På forhånd tak,

Mvh.
Katty og bbl

At diagnostiserer et 8 måneder gammelt barn som værende et barn med ADHD tror jeg er liiiiiiige i overkanten....
Han lyder da bare som en lille gut med krudt i numsen og en masse energi der skal brændes af
Nogle børn sover bare mindre end gennemsnittet, og det lyder da til at din dreng er en af dem..... Har du talt med sp om sovningen?
-Helle

Anmeld

2. august 2009

A.

ja men synes at de er lidt  tidligt tro at det er adhd men hvad ved jeg..det kan være alt fra han udforsker sin krop.bevægelse(staves) yil han er overstimuleret eller er midt i en tiger spring snak med din sp hun kan sikker bedre svare end vi her..

Anmeld

2. august 2009

Mor.sander

katty25 skriver:

Hej Alle sammen.

På forhånd tak,

Mvh.
Katty og bbl

Det er som at læse om min søn da han var lille...Han starter udredning for netop ADHD på fredag...

Men at sætte diagnose på en 8 mdr. gammel baby, er alt for tidligt, da han kan være en dreng der bare har mega meget krudt i numsen..
Hvis jeg var dig ville jeg snakke med din sp om det og så holde øje med det!
Hvis ikke han har ændre adfærd, når han når børnehave aldren, ville jeg nok blive urolig.

Hvordan er han motorisk ? følger han bogen eller er han foran ?

Anmeld

2. august 2009

katty25

Han er lidt bagud. Han kan godt sidde nu og det har han kunnet i 14 dage, men vi tør stadig ikke lade ham sidde uden pude da han nogle gange laver nogle spjæt så han ryger bagover.

Han kan ikke kravle, men han ruller fint rundt fra mave til ryg og tilbage igen.

Han er dog meget levende i ansigtet, god til at lave ansigtsudtryg mm.

Anmeld

3. august 2009

katty25

Mor.sander skriver:

Det er som at læse om min søn da han var lille...Han starter udredning for netop ADHD på fredag...

Men at sætte diagnose på en 8 mdr. gammel baby, er alt for tidligt, da han kan være en dreng der bare har mega meget krudt i numsen..
Hvis ikke han har ændre adfærd, når han når børnehave aldren, ville jeg nok blive urolig.

Han er lidt bagud. Han kan godt sidde nu og det har han kunnet i 14 dage, men vi tør stadig ikke lade ham sidde uden pude da han nogle gange laver nogle spjæt så han ryger bagover.

Han kan ikke kravle, men han ruller fint rundt fra mave til ryg og tilbage igen.

Han er dog meget levende i ansigtet, god til at lave ansigtsudtryg mm.

Anmeld

3. august 2009

Mor.sander

Oki... Børn med ADHD, følger som sjældent bogen, det var derfor jeg spurgte indtil det  Min søn var meget hurtigt motorisk, men tilgengæld meget langsom med at begynde at tale og have længe problemer med utalen, påtrods af et større og bedre sprogforståelse, mht. til alder.

At lave mange ansigt udtryk, ser man tit os ADHDer, men han er stadigvæk så lille, så man ikke vil ikke kunne give en diagnose..
Når man udreder for ADHD, skal de typiske tegn have været tilstede inden 6 års aldre, da det er et medfødt handicap og de derfor altid vil have været der i mindre eller støre grad.

Du kan evt. læse mere om ADHD på foreningens hjemmeside:
www.adhd.dk/index.php

Du skal være mere en velkommen til at skrive til mig, hvis du har flere spørgsmål

Anmeld

26. november 2009

MLE

Hej Katty25,

Jeg har nøjagtig de samme bekymringer vedr. min datter på knap 9 mndr. Hun er motorisk fint med - kravler, sidder selv og rejser sig op ad ting. Men det er ekstremt svært at få hende til at slappe af. Hun er født 5 uger for tidligt, hvilket øger risikoen for adhd.

Hun har svært ved at bevare koncentrationen og øjnene flakker tit rundt. Hun spjætter og sparker med ben og arme. Jeg har før brugt lang tid på at lægge hende i seng og har på det nærmeste måtte fiksere hende. Den del er dog blevet bedre og hun sover omkring kl. 20 hver aften og står op kl. 07.00 kun afbrudt af 1-2 amninger. Om dagen er det dog sværere at få hende til at sove. Hun sover ofte kun 30 min-1 time 2 gange dagligt. Derfor er hun også konstant træt.

Vi har på det seneste forsøgt at gøre alting endnu mere roligt end før. Hun er ikke glad for det, men accepterer det efter et stykke tid.

Men jeg er meget bekymret for hende

Er det nogenlunde det samme du oplever?

Mvh. Line

Anmeld

26. november 2009

Lillefe

Hejsa! min bror var på samme måde da han var lille faktisk var det så voldsomt så han rev sengen ud fra væggen!! og han havde ikke AHDH. Men han har noget man kalder AS, det er Asperger Syndrom, det er arveligt.. tit bliver børn stemplet som noget andet end de egentligt er. Jeg kender meget til AS, da både min far og bror har det  (og så er der arveligt så mine børn kan også få det)

Det er en mild form for Autisme, Min søn kender en pige som er stemplet med AHDH, hun har været en del hjemme hos os, vi snakker ikke med hendes familie, men faktisk syntes jeg hun er mere en AS pige... For hun opføre sig fuldstændig sådan. AS er ikke særligt kendt i Danmark så jeg tror tit folk siger det er noget andet end det er. det allermest typiske er for folk med AS er at de ikke se på andre hvad de mener med kroppen og at de ikke har nogen fornemmelse af hvordan man skal opføre sig blandt andre, og så bryder de sig ikke om steder hvor der er for mange mennesker. Man ligger som regel først mærke til det når de når skole alderen for så kan de ikke koncentrere sig i timerne.

/Merethe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.