Tak for lån...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2014

Mom

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2014

Nadia&Daniel

Mom skriver:

Tak

Anmeld

28. januar 2014

isabellasmor

Mor11 skriver:

Arrhg har lige læst en anden artikel fra samme forfatter om "hvor melder man sig ud a konkurrencen om de perfekte børn" som også handler om at han synes staten og vores samfund generelt ikke lader forældre være forældre, men skaber 117 problemer ud a ingenting, blot for at få det ultimativt optimale ud a vores unger lige fra fødslen.

Må indrømme at jeg synes han klynker en del. Altså, ingen er tvunget til at følge alle læger/sundhedspersonale/rådgiveres råd. Det ER jo altså også lovligt at danne egne meninger og gå sine egne veje, hvis man er uenig med ovenstående. 

Nå, men det var lidt et andet emne. Magter ikk lige at læse denne også da jeg kan se han fortsætter i samme rille  

Jeg tænker nærmere "overdrivelse fremmer forståelsen", og selve "problemstillingen" er jeg meget enig i. 

Anmeld

28. januar 2014

isabellasmor

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Nu vælger man jo heldigvis selv hvor meget man ligge i div brochure, råd og anbefalinger.
At man ligger vægt på barnets viderudvikling tænker jeg må være et must og har meget svært ved at se hvordan det kan betragtes negativt..

At man vælger at have denne livs anskuelse må godt nok gøre en utrolig bitter og konfus..

Arg okay, siden hvornår er en debat blevet til en "livsførelse" .. Tror nu sagtens forfatteren kan leve et helt normalt liv, selvom han her lufter sig lidt

Anmeld

28. januar 2014

L&V

isabellasmor skriver:

Arg okay, siden hvornår er en debat blevet til en "livsførelse" .. Tror nu sagtens forfatteren kan leve et helt normalt liv, selvom han her lufter sig lidt

Tjo men så forstår jeg ikke hans utallige artikler om dette emne hvis han syntes det er ih og åh så hårdt og uretfærdigt hvorfor bruger han så tid på at skrive i stedet for at være sammen med de børn..

Anmeld

28. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Så fik jeg læst artiklen

Altså han har nogen pointer som jeg godt kan følge, dog syntes jeg han er lidt ude i ekstremerne.

Måske det i virkeligheden handler om forældrenes eget "vi vil gerne være perfekte og vores børn ligeså" konkurrencegen der skal til debat. Og det faktum at vi forældre skal blive bedre til at sige "hallo, mine børn, mit ansvar!"..

Jeg syntes desværre tit der en tendens til at vi, ikke modsætter os nok, når det kommer til fagpersonernes mening. Men hey, det er mit barn og jeg forbeholder mig ret til trods alt, at vide bedst. Eller som minimum sortere i hvad jeg kan og vil bruge af anbefalinger.

Anmeld

28. januar 2014

L&V

Mom skriver:

Så fik jeg læst artiklen

Altså han har nogen pointer som jeg godt kan følge, dog syntes jeg han er lidt ude i ekstremerne.

Måske det i virkeligheden handler om forældrenes eget "vi vil gerne være perfekte og vores børn ligeså" konkurrencegen der skal til debat. Og det faktum at vi forældre skal blive bedre til at sige "hallo, mine børn, mit ansvar!"..

Jeg syntes desværre tit der en tendens til at vi, ikke modsætter os nok, når det kommer til fagpersonernes mening. Men hey, det er mit barn og jeg forbeholder mig ret til trods alt, at vide bedst. Eller som minimum sortere i hvad jeg kan og vil bruge af anbefalinger.

Så rigtigt er helt enig.. man kan og må selv vælge og vrage i alle de råd og anbefalinger og tage ansvar

Anmeld

28. januar 2014

Pcokate

Pcokate skriver:

Det var da ikke en ensidig og dømmende artikel SFU har fundet der hva

Rettelse (telefonordbog suk) SFU =du

Anmeld

28. januar 2014

Kay

Det kan jeg ik rigtig nikke genkende til... Hverken som mor eller som pædagog...

Vi får som forældre en masse tilbud om sundhedsplejerske, undersøgelser, vejledninger osv... Tilbud vi kan sige ja og nej til...

Og så er jeg slet ikke enig i det billed der bliver lavet af det arbejde der bliver lavet i institutionerne... Og af den relation vi som fagfolk har til børnene... Den virker i mine øjne i følge artiklen meget overfladisk... Og det kan godt være den i nogle tilfælde er det... Men der er lang fra alle stæder!

Og så kan man jo vælge at være hjemmegående og ikke at havde børn i institution hvis man er så meget imod det!

Anmeld

28. januar 2014

Pcokate

isabellasmor skriver:

http://www.information.dk/485814

Jeg må indrømme at jeg ryster lidt på hovedet. Jeg fødte og tog hjem efter 2 timer (Intet problem). Desværre blev jeg super syg og amningen ville bare ikke "tak skæbne" for div. Bøger og folder der lige kunne guide os til den rette hjælp.

Sundhedsplejeskens besøg var til for os så vi kunne ytre vores bekymringer og så advarselstegn evt. Kunne opdages. 

Test i børnehaven fortalte os meget om vores søn (som vi anede inden men nu fik bekræftet). Og dermed den rette hjælp. Ikke fordi han skulle være den bedste af den bedste. Men fordi han blev frustreret og havde brug for hjælp. 

Heldagsskoler... ja hvis det betyder ingen lektier hjemme og bedre mere varieret undervisning så jo tak (men der er stadig meget at ændre her). 

Jeg synes fint mit barn for liv til at være barn. Måske fordi jeg tager de råd til mig der giver mening og vrager det andet. Måske fordi livet IKKE er en konkurrence for os eller fordi vi elsker legeaftaler, godnathistorier m.m. 

Undskyld det lange indlæg, det var bare lidt af mine tanker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.