Udbetaling Danmark ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2014

dorthemus

Både min datter og jeg er medlemmer. Det er penge givet godt ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2014

Elgaard73

Jeg er ret sikker på at man kan få tilskud fra første dag, hvis det er et nyopstået problem (opstået efter indmeldelse)

I dit tilfælde er jeg lidt i tvivl, fordi at hullerne jo allerede er konstateret og at der derfor allerede foreligger en journal omkring problemet. Hvis Danmark går i virkelig små sko, kan de jo gå ind og hævde at "sagen" var påbegyndt, inden indmeldelse. Samt at de jo kan gå ind og påstå at du bevidst har løjet ved indmeldelse (altså, du har skrevet under på at du ikke fejler noget, velvidende at du fejler noget tilskudsberettiget).

Anmeld

7. februar 2014

Q86

Er også i tvivl, skrev faktisk selv en mail til dem i går om evt. at få min kæreste indmeldt, er i tvivl da han har haft astma for lææææænge siden, men vil klart ringe eller skrive og spørge dem.

Har selv været medlem hele mit liv og det kommer vores lille klump også til at blive via mit medlemsskab.

I mange år havde jeg "underskud" og fik ikke meget i tilskud, men de sidste ca. 4 år har jeg haft "overskud". Jeg fik konstateret en stofskiftesygdom og skal tage medicin resten af livet, har fået opereret 3 visdomstænder ud (3000 kr. pr. stk.), min diætist kom der også tilskud til og så alle de der småting der kommer løbende vaccinationer og lignende. Så kan kun anbefale at man bliver meldt ind mens man er rask..

Anmeld

7. februar 2014

Lenats31

Hej piger

Jeg skal ha lavet nogle huller hos tandlægen og de sagde prisen vil blive omkring 4300kr

Jeg er ikke medlem af Danmark men hvis jeg bliver det nu og får lavet hullerne derefter , får jeg så tilskud?

Eller hvirdan er deres regler?

Nej, det kan du ikke.

Men du bør nok under alle omstændigheder melde dig ind i Danmark om - ikke andet så i gruppe 5 hvor man ikke betaler ret meget årligt for medlemsskab. Gruppe 5 giver ikke ret til hjælp. Men du er så kommet ind i Danmark og skal dermed ikke bevise at du er sund og rask på noget tidspunkt længere. Det skal du nemlig når du melder dig ind. 

De tager dog ikke din tandlægeregning ligesom de kræver at du er rask. faktisk må du heller ikke have diabetes - eller være kendt med det ihvertfald.

Anmeld

7. februar 2014

Lenats31

Elgaard73 skriver:

Jeg er ret sikker på at man kan få tilskud fra første dag, hvis det er et nyopstået problem (opstået efter indmeldelse)

I dit tilfælde er jeg lidt i tvivl, fordi at hullerne jo allerede er konstateret og at der derfor allerede foreligger en journal omkring problemet. Hvis Danmark går i virkelig små sko, kan de jo gå ind og hævde at "sagen" var påbegyndt, inden indmeldelse. Samt at de jo kan gå ind og påstå at du bevidst har løjet ved indmeldelse (altså, du har skrevet under på at du ikke fejler noget, velvidende at du fejler noget tilskudsberettiget).

det er efter min mening ikke at gå i for små sko, hvis de ikke vil betale tilskud til TS tandlægeregning på det her problem.

Så skal de jo gøre med alle.

Anmeld

7. februar 2014

Lenats31

Her er alle også medlem. jeg og begge unger er i Gruppe 2 som er den gruppe med størst tilskud. Sarah har en misdannelse i sine urinveje. Så gruppe 2 it is. Men vi har ikke haft brug for tilskud endnu.

Anmeld

7. februar 2014

Elgaard73

Lenats31 skriver:

det er efter min mening ikke at gå i for små sko, hvis de ikke vil betale tilskud til TS tandlægeregning på det her problem.

Så skal de jo gøre med alle.

Det blev nok formuleret lidt forkert... mente mere noget i stil med, at hun kunne risikere at de var så grundige, at de gik ind og tjekkede hendes journal hos tandlægen...og dermed blive afsløret i at have løjet ved indmeldelse. Hvilket vel teoretisk set kan betragtes som forsikringssvindel. 

Syntes slet ikke at TS' ide med at melde sig ind nu, hvor skaden er sket (og derved "snyde" sig til tilskud) er fornuftigt eller spor rimelig overfor Danmark og dem som allerede er medlem. Det er jo dem som kommer til at betale gildet.

Anmeld

8. februar 2014

Laulund87

Lenats31 skriver:

Nej, det kan du ikke.

Men du bør nok under alle omstændigheder melde dig ind i Danmark om - ikke andet så i gruppe 5 hvor man ikke betaler ret meget årligt for medlemsskab. Gruppe 5 giver ikke ret til hjælp. Men du er så kommet ind i Danmark og skal dermed ikke bevise at du er sund og rask på noget tidspunkt længere. Det skal du nemlig når du melder dig ind. 

De tager dog ikke din tandlægeregning ligesom de kræver at du er rask. faktisk må du heller ikke have diabetes - eller være kendt med det ihvertfald.

Det har min mand nu altså gjort

Han tog til tandlæge og fik at vide at det ville blive ret dyrt. Omkring 10.000 kr og de ville kraftigt råde ham til at melde sig ind inden de gik i gang. Det gjorde han og fik tilskud

Det stod jo i journalen hvad der skulle laves, men bare de ikke var gået i gang inden han var medlem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.