Jeg har et stort problem, som jeg håber at I kan hjælpe mig med. 
Min kæreste og jeg gik fra hinanden for nogle måneder siden, men har stadig god kontakt. Bl.a. fordi vi venter os en lille pige til sommer, men også fordi vi stadig holder rigtigt meget af hinanden.
Vi ses jævnligt - indenfor den sidste måneds tid har jeg været hjemme hos ham omkring 90% af tiden, og når vi er sammen så hygger vi os rigtigt meget med at lave mad sammen og se film osv. (alle de ting vi gjorde da vi boede sammen)..
Men mit problem er så hans halvlillesøster (hun er en ups'er fra en affære hans far havde, da hans forældre en kort periode var fra hinanden for mange år siden) og hun er på samme alder som mig selv.
I al den tid min 'eks' og jeg var sammen, så kunne hun både finde på at svine mine gode veninder til, fordi hun fra folkeskoletiden huskede dem som snobbede - på trods af at hun aldrig havde snakket med hende, der er min bedste veninde af dem. Og somme tider kunne hun finde på at komme med mærkelige og til dels også nedladende kommentarer til mig, og sige ting for at forsøge at ødelægge mit forhold til hendes bror - på trods af at jeg aldrig har gjort hende noget. Og da hendes eks overfaldt hende tog jeg med resten af familien op i retten og støttede hende og gjorde alt hvad jeg kunne for at være der for hende - selvom jeg finder hende ekstremt uintelligent og uopdragen.
Men nu hvor at jeg så ikke længere bor med hendes bror, så mener hun så åbenbart at hun konstant skal blande sig i de ting jeg skriver på facebook.
Og det er aldrig positive ting hun skriver, men negative ting som er meget provokerende - viste en veninde nogle af tingene og hun gav mig ret.
Her kommer så mit 'store' problem… Når min 'eks' og jeg får vores datter her til sommer, så kommer hende her jo til at være faster til min datter. Men for det første er jeg bange for, at hun vil behandle hende dårligere end deres storesøsters børn..
Og for det andet har jeg virkelig ikke lyst til at invitere hende til min datters barnedåb (når den tid engang kommer) eller på nogen måde involvere hende, da jeg ikke ønsker at glæden skal ødelægges af en, som aldrig siger noget pænt til en.
Kan jeg godt tillade mig at sige til min eks, at jeg ikke vil have hende med til noget som helst? Altså han bryder sig heller ikke selv om hende (og når vi er alene siger han bestemt ikke positive ting om hende), men accepterer hende udelukkende fordi de har samme far.
Ved godt, at det ikke er det 'pæneste' opslag at lave, men har simpelthen brug for vejledning.
Anmeld