Gastric bypass

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2014

LBK

B&J skriver:

du har helt ret, ellers kan operationen også gå i kludder med tiden for det er ikke kun maden og maven det er hoved, jeg har langt få løst mine ting men jeg kom tætter på nogle ting og fik afklaret nogle ting jeg har kæmpet med i mange mange år.

hvor er det rart at høre at det kan lykkes..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2014

Anonym trådstarter

LBK skriver:

Det er præcis det en psykolog skal hjælpe dig med. Hvis du selv kendte løsningen på problemerne så ville du jo ikke have det problem.

Jeg ved godt at det måske lige nu virker som en uoverskuelig opgave at skulle tage kontakt til en psykolog (Du må tænke: "åhhh nej jeg magter det ikke") så er jeg sikker på at du vil blive glad for det.

Og en psykolog med speciale i?

Jeg har altid haft et specielt forhold til mad.. Men det er ikke nemt, når det både bruges til at rose mig selv og trøste mig selv.

Lige meget, hvad jeg gør, er maden endestationen for mig..

Og helt ærligt, så ved jeg ikke helt, hvad jeg skal sige til en psykolog.

Jeg har gået ved en ifbm andre ting i mit liv..

Anmeld

28. januar 2014

B&J

LBK skriver:

hvor er det rart at høre at det kan lykkes..

det kan det helt bestemt men man skal også passe med en psykolog man får, og det er hårdt, men hoved skal jo med sammen med operationen ellers virker det jo ikke

for der var så mange ting der sprag frem efter jeg tabte mig og kunne hen helt masse og havde en masse energi var jeg ved at gå kold oven i hoved for der var jo stadig en masse der ikke var styr på

Anmeld

28. januar 2014

LBK

Anonym skriver:

Og en psykolog med speciale i?

Jeg har altid haft et specielt forhold til mad.. Men det er ikke nemt, når det både bruges til at rose mig selv og trøste mig selv.

Lige meget, hvad jeg gør, er maden endestationen for mig..

Og helt ærligt, så ved jeg ikke helt, hvad jeg skal sige til en psykolog.

Jeg har gået ved en ifbm andre ting i mit liv..

det BEHØVER ikke være en med et speciale men hvis du kan finde en der har erfaringer i dit geografiske område så har han eller hun jo nogle erfaringer som de MuLIGVIS kan bruge til at hjælpe dig med. 

Det er jo ingen garanti at en psykolog hjælper, men det er set rigtig mange gange før både i indland og udland. Men jeg tror man er nødt til at gå til det med åbent sind. 

Det er gudskelov ikke dig der skal stille spørgsmålene så tror bare du skal lade dig føre..

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

Nåh - Beslutningen er taget.

Jeg skal til samtale med lægen på onsdag. 

Efter at have skrevet om mit forløb samt min situation - både fysisk og i særdeleshed psykisk, skrev hun tilbage, at hun fandt det rimeligt at snakke om en GB.

Er spændt på samtalen.

Jeg har ladet min mand vide, at det er det her, jeg vil. Så sådan bliver det 

Anmeld

3. februar 2014

Giraffen

Anonym skriver:

Skriver som anonym, fordi jeg faktisk er lidt flov.

Lidt flov over, at det er kommet der til, hvor jeg faktisk overvejer en gastric bypass. Og jeg ved, at jeg "opfylder" kriterierne for at blive indstillet til en - spørgsmålet er bare, hvad lægen siger.

Men jeg er i vildrede. Jeg ønsker operationen, fordi jeg har haft yo-yo vægt i ca 10 år.

Jeg taber mig 10 kg, tager 12 på osv. Det har resulteret i en ret stor overvægt, og min BMI er i skrivende stund på 42. Alt, alt for meget. Men utrolig nok, så ligner jeg ikke en, der vejer det, vægten siger.

Jeg ved, folk tænker: Du har jo selv spist dig stor, så kan du også træne dig mindre.

Men jeg har prøvet - Gud ved, hvor har jeg prøvet. Kure, kostomlægninger osv. Men jeg ved ikke, hvad der sker.  Jeg er helt sikker på, at der er et eller andet psykisk ved det. Jeg bruger min mad som forkælelse, som ros til mig selv og som trøst.

Jeg har det helt af helvedes til med mig selv. Jeg står der i spejlet og tænker: Du har sgu da i det mindste stadig et kønt ansigt (!)

Jeg ønsker virkelig ikke at se sådan her ud. Men mit mål er uoverskueligt. Og selvom jeg tidligere har taget delmål for at gøre det overskueligt har det hjulpet lige lidt.

Min mand synes, vi skal blive ved med at prøve. Men som jeg har sagt til ham - i 10 år har jeg prøvet det her vægttab, og den er bare steget. Hvor meget mere skal man prøve og slå sig selv oveni hovedet? Jeg skal til længe i overmorgen.

Måske jeg snakker med hende om det der..

Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre

Man kan sagtens efter gastric bypass spise sig stor igen, da mavesækken er fleksibel og godt kan udvide sig igen.
Derfor skal du huske at du kun kan få gastric én gang
Jeg vil derfor 100 % anbefale dig at du får håndteret de psykiske problemer der ligger bag, som det allerførste og derfra se om det er nødvendigt at få foretaget en gastric

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

Man kan sagtens efter gastric bypass spise sig stor igen, da mavesækken er fleksibel og godt kan udvide sig igen.
Jeg vil derfor 100 % anbefale dig at du får håndteret de psykiske problemer der ligger bag, som det allerførste og derfra se om det er nødvendigt at få foretaget en gastric

Hej med dig !

Jeg har snakket med lægen, og noget af det første, man kommer i gennem er blandt andet samtaler - og efterfølgende også med en diætist.

Jeg er fortrøstningsfuld og håbefuld !

Men tak for dit svar..

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

Og jeg får ikke en GB for at blive tyk igen. 

Anmeld

3. februar 2014

Giraffen

Anonym skriver:

Og jeg får ikke en GB for at blive tyk igen. 

det kan jeg sagtens forstå jeg kender bare en, der var igennem det, fordi hun tænkte "hvis jeg bliver tynd, så kan jeg nok lettere håndtere mine problemer", men hun endte desværre med at tage det hele på igen
men fedt at høre at lægerne er obs på samtaler

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

det kan jeg sagtens forstå jeg kender bare en, der var igennem det, fordi hun tænkte "hvis jeg bliver tynd, så kan jeg nok lettere håndtere mine problemer", men hun endte desværre med at tage det hele på igen
men fedt at høre at lægerne er obs på samtaler

Det lyder heller ikke som en sund fremgangsmåde. 

Jeg er meget bevidst om, hvorfor jeg gerne vil have en GB. Livet bliver måske lettere med en GB, men jeg har jo stadig mine udfordringer.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.