Lukas er begyndt at slå /:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2014

Lukas&Liam<3

lineog4 skriver:

Vis ham hvad han skal - så små børn forstår mange ord, men de forstår handlinger bedre. Så tag hans hånd når du siger nej og det gør ondt på dig og eventuelt styre den så den aer... Har hjulpet på mine, og var det råd jeg fik om alt så og sige: få ord men en masse handling.

Siger også ae ae, og han er nornalt rigtig god til det da han aer vores hund. Så det ved han udemærket godt hvad betyder. Men så får man bare et klask mere. /: vi må bare fortsætte det vi har gjort

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2014

Ønskebarnet12

Heheh velkommen i klubben!

Min søn synes også det rigtig sjovt, selvom det faktisk gør nas! han bliver også ret hidsig når man beder ham om at lade være, eller hvis han ikke får sin vilje, så kommer han rasende hen og slå:-( og når man siger nej og kigger ked af det, flækker han..

Tror også det en fase, for min søn, er begyndt at stoppe(glemme) det, for han gør det meget sjældent nu. og han er så 15 mdr.

Anmeld

31. januar 2014

MorDk

Hvis ham med dit kropssprog at du ikke vil have det. Ord/handling skal hænge sammen. 

Herhjemme hjælper det vi siger jeg vil ikke have du slår og sætter hende ned på gulvet. Altså slår hun så kommer hun ned. 

Ellers har det også hjulpet at vende den om at sige AE AE... og så vise hende at hun skal AE...

Anmeld

31. januar 2014

MorDk

Nu har jeg ikke selv børn endnu, så ved slet ikke om det fungerer i praksis, men hvad med en timeout når de slår? Bare lige 5-10 inde på værelset, hvor de får af vide hvad de kommer derind for?

Ej det kan de altså ikke forstå. 5-10 min er meget. 

Og de forstår jo ik kons. af handling. Nu bruger vi PAUSE herhjemme men kun til vores søn. Han er 3+. Vores datter bruger vi det ikke på. Det er ikke særlig konstruktivt. Hun vil heller ikke kunne forstå hvorfor hun blev sendt på værelset og ville blive der højst 5 sek. 

Jeg går heller ikke ind for "pause" på værelset. Men sådan er man så forskellige.

Edit: Så at du ik lige havde set at datteren ikke var så gammel. Men vil lige tilføje at vores søn på 3+ får pause på MAX 3 min.

Anmeld

31. januar 2014

Lukas&Liam<3

Ønskebarnet12 skriver:

Heheh velkommen i klubben!

Min søn synes også det rigtig sjovt, selvom det faktisk gør nas! han bliver også ret hidsig når man beder ham om at lade være, eller hvis han ikke får sin vilje, så kommer han rasende hen og slå:-( og når man siger nej og kigger ked af det, flækker han..

Tror også det en fase, for min søn, er begyndt at stoppe(glemme) det, for han gør det meget sjældent nu. og han er så 15 mdr.

Det lyder præcis som lukas total hidsig og stædig lille fyr.

Må jo bare håbe det ikke varer så længe

Anmeld

2. februar 2014

Ønskebarnet12

Maria&Lukas skriver:

Det lyder præcis som lukas total hidsig og stædig lille fyr.

Må jo bare håbe det ikke varer så længe

Haha, min stædig unge er vendt tilbage til det, hvis det ikke går som han vil, jamen så hænger han og skriger.. 

forhåbentlig er det bare en fase :-D så må vi håbe de bliver nogle velopdragende unger senere hen i livet :-P

Anmeld

2. februar 2014

Camillos

Maria&Lukas skriver:

Vores søn der lige i fyldt 1 år er begyndt at slå os i ansigtet og bare grine. Hvad pokker skal vi gøre?
Intet vi har prøvet virker /:

Jeg plejer at sige : av emma, ae ae mor og når hun så aer roser jeg hende og fortæller hvor dejligt det er :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.