Hjælp til størrelser.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

800 visninger
14 svar
3 synes godt om
27. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Håber at nogle af jer kan give mig lidt hjælp 
Er nemlig så småt begyndt at købe tøj til min lille pige, men jeg er i tvivl om hvor meget jeg skal købe i str. 50 (0-1 mdr.)? 
Vil jo helst ikke mangle noget, men samtidig er det bare utroligt irriterende at købe en hel masse tøj, som man ikke kan nå at få brugt.
Håber at der er nogen som lige kan guide mig i hvor meget jeg skal/bør købe i de forskellige størrelser til de første par måneder - især den første måned 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

Enirt

Clgh skriver:

Er nemlig så småt begyndt at købe tøj til min lille pige, men jeg er i tvivl om hvor meget jeg skal købe i str. 50 (0-1 mdr.)? 
Vil jo helst ikke mangle noget, men samtidig er det bare utroligt irriterende at købe en hel masse tøj, som man ikke kan nå at få brugt.
Håber at der er nogen som lige kan guide mig i hvor meget jeg skal/bør købe i de forskellige størrelser til de første par måneder - især den første måned 

Det er meget forskellig om børn når at bruge str 50. Min søn startede direkte i str 56 og da han var omkring 2-3 mdr var han en str 62. Det er igen også forskelligt hvor længe de bliver i de forskelligt str. Min søn var kun i str 74 max en måned og har så været str 80 i ca. et halvt år.

Så hvis du nu bare køber lidt str 50 og generelt lidt i hver str så, kan du altid se hvad for en barn du får og hvad der derfor får brug for.

Anmeld

27. januar 2014

dola

Clgh skriver:

Altså min taktik var altid at man jo altid kan smøge ærmer og bukser op. Så jeg have ganske lidt i størrelse 52 og en del mere i størrelse 56. Men jeg fødte så også en basse på 4 kg og 53 cm, men han var efter 14 dage vokset ud af alt det første tøj.
Så hvis du er en lidt petit pige som regner med at føde en lille pige ville jeg klart købe mere i de små størrelser?!!

Pøj pøj med at føde det gør nas, men det går også over igen!! Det var mit mantra hele vejen igennem!

Anmeld

27. januar 2014

lineog4

Kommer jo meget an på hvilken størrelse der kommer ud. Dina var 4040 og 59 cm og startede i 62. De andre var også store og havde 56 på i 1-2 uger og så var de i 62 som de egentlig også røg hurtig ud af og videre i 68. 

Heldigvis kunne jeg ikke finde ud af at købe tøj da jeg var gravid med den første så brændte ikke inde med de små størrelser og havde så lær lektien til de næste og købte intet under str 62 

Anmeld

27. januar 2014

Kris89

vi havde kun str 56. og selvom han kun var 2885 g. og 48 cm passede det fint. lidt for stort den første uge...

men brugte de første tre uger også kun natdragter med fødder og body

Anmeld

27. januar 2014

MissTas

Clgh skriver:

Annastacia brugte 50 de første 2-3 uger ca. hun vejede 3680g og blev på sygehuset målt til 53 cm. men da sundhedsplejersken kom en uge efter vi var kommet hjem blev hun kun målt til 50 .. ville købe 2 sæt i str. 50 og ellers 56, da de vokser ud af det så hurtigt. og hellere det er lidt for stort end for småt

Anmeld

27. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

dola skriver:

Altså min taktik var altid at man jo altid kan smøge ærmer og bukser op. Så jeg have ganske lidt i størrelse 52 og en del mere i størrelse 56. Men jeg fødte så også en basse på 4 kg og 53 cm, men han var efter 14 dage vokset ud af alt det første tøj.
Så hvis du er en lidt petit pige som regner med at føde en lille pige ville jeg klart købe mere i de små størrelser?!!

Pøj pøj med at føde det gør nas, men det går også over igen!! Det var mit mantra hele vejen igennem!

Ved ikke om man kan kalde mig "petit".. Vil nu sige at jeg er meget 'almindelig' - så vil da tro at hun hverken bliver lille eller stor 
Men som du siger: ærmer kan altid smøres op. Og vil også hellere have det for stort end for småt. 

Puha, håber at mine "brede hofter" kommer til at være en fordel ved fødslen… Selvom den kommende far allerede driller mig fordi jeg gemmer mig under dynen, når vi ser film hvor der er en kvinde, der føder… 
Men ja, det går over igen og det er det hele værd… 

Anmeld

27. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Det er godt med noget rådgivning, ellers havde jeg sikkert købt ALT for meget i str. 50 

Anmeld

27. januar 2014

dola

Clgh skriver:

Ved ikke om man kan kalde mig "petit".. Vil nu sige at jeg er meget 'almindelig' - så vil da tro at hun hverken bliver lille eller stor 
Men som du siger: ærmer kan altid smøres op. Og vil også hellere have det for stort end for småt. 

Puha, håber at mine "brede hofter" kommer til at være en fordel ved fødslen… Selvom den kommende far allerede driller mig fordi jeg gemmer mig under dynen, når vi ser film hvor der er en kvinde, der føder… 
Men ja, det går over igen og det er det hele værd… 

he he sidst med Willy kunne jeg heller ikke tåle at se fødsler, ej heller billeder af fødsler hvor man så understellet (som de viste til fødselsforbereddelse )... Denne gang er jeg lidt mere large for jeg ved jo hvad der kommer til at ske..

Men er sikker på de brede hofter er en fordel....!!

Anmeld

27. januar 2014

Mom2

Clgh skriver:

Både min mand og jeg var små da vi blev født og vi er heller ikke ret høje nogen af os, så vi regnede ikke med at få et ret stort barn og købte derfor lidt tøj i str. 50 og måtte faktisk købe mere da vores datter kom til verdenen da hun brugte 50 i 1½ måned.

Mit bedste råd må være, at vente med at købe str 50 tøj til sidst i graviditeten. Udfra jm skøn om vægt, har man jo en fornemmelse af, hvor stort et barn man får.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.