Kontor elev - spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Colegirl skriver:

18618,kr. Før skat i voksen elevløn hvis du er elev ved staten med speciale offentlig administration. Der er heller ikke så mange tal.

Afsluttede du din hg med 2 års praktik? For ellers tror jeg nok det er noget med den er forældet.

Nej afsluttede den ikke med to års praktik da jeg fandt ud afd et ikke lige var mig alligevel. 

Men det er da en fin længe. er man så ansat ved kommunen eller hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2014

Babymathilde

Præv evt at undersøg om du har kvalifikationerne til at tage "genetel kontoruddannelsen". Det er et 5 ugers kursus på handelsskolen og findes forskellige steder i landet. Den er sidestillet med en alm kontoruddannelse. Jeg mangler 3 ugers skole, fagprøveskrivning og examen! Det er 5 ugers skole i det hele. Tjek evt rybners i esbjerg for at læse mere om den. http://www.rybners.dk/hg/hovedforloeb/hovedforloeb -paa-rybners/generel-kontor.aspx

Anmeld

26. januar 2014

Babymathilde

Jeg tog hg i 2003 og den er stadig gældende ????????

Anmeld

26. januar 2014

Colegirl

Jeg er ansat ved staten (Ankestyrelsen), men du kan også været ansat ved kommunen, skat, regionen, universitetet, politiet, statsforvaltningen eller forsvaret. 

Uddannelsen tager to år hvor du er på skole 3 gange af 4 uger og så har du 14 til at skrive din fagprøve.

jeg er lidt i tvivl om du kan bruge din hg efter ti år.

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Babymathilde skriver:

Præv evt at undersøg om du har kvalifikationerne til at tage "genetel kontoruddannelsen". Det er et 5 ugers kursus på handelsskolen og findes forskellige steder i landet. Den er sidestillet med en alm kontoruddannelse. Jeg mangler 3 ugers skole, fagprøveskrivning og examen! Det er 5 ugers skole i det hele. Tjek evt rybners i esbjerg for at læse mere om den. http://www.rybners.dk/hg/hovedforloeb/hovedforloeb -paa-rybners/generel-kontor.aspx

Jeg har de forskellige fag på højere niveau end dem der er nævnt. Ved du om der er andre steder i landet de tilbyder den? Men er der så nogen der tager en ind bagefter?

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Babymathilde skriver:

Jeg tog hg i 2003 og den er stadig gældende ????????

Jeg afsluttede i 2005

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Colegirl skriver:

Jeg er ansat ved staten (Ankestyrelsen), men du kan også været ansat ved kommunen, skat, regionen, universitetet, politiet, statsforvaltningen eller forsvaret. 

Uddannelsen tager to år hvor du er på skole 3 gange af 4 uger og så har du 14 til at skrive din fagprøve.

jeg er lidt i tvivl om du kan bruge din hg efter ti år.

Men er det så en skole der er tæt på hvor du bor? 

Anmeld

26. januar 2014

Colegirl

Det er forskelligt fra arbejdspladsen til arbejdsplads, hvilken de bruger. Nogle lader eleven vælge hvilken skole de vil på, mens andre har alle deres elever på den samme

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Colegirl skriver:

Det er forskelligt fra arbejdspladsen til arbejdsplads, hvilken de bruger. Nogle lader eleven vælge hvilken skole de vil på, mens andre har alle deres elever på den samme

Ja det er da egentlig også smart nok. Jeg er bare så meget i vildrede om hvad jeg skal vælge. 

Anmeld

27. januar 2014

Babymathilde

Ja der er vidst andre steder der tilbyder den. Du er efter examen uddannet kontorassistent med examens bevis som alle andre inl det erfaring du havde i forvejen. Prøv at ring til anna aagaard som er vejleder på rybners. Hun er super sød og kan helt sikkert hjælpe dig. Tlf nr står i linket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.