Kontor elev - spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.348 visninger
19 svar
1 synes godt om
26. januar 2014

Anonym trådstarter

Jeg går lidt og overvejer et karriere skift. Jeg har en gammel HG som jeg håber kan hjælpe mig. Men er 10 år siden jeg blev færdig. Jeg overvejer om jeg skal tage en kontor uddannelse men jeg har lidt spørgsmål.

jeg er over 25 år. Hvordan er lønnen.?

Hvad kan jeg vælge som ikke omhandler for meget med tal?

skal man på skole? Problemet er at vi har en familie der skal hænge sammen og det kan den ikke hvis jeg skal være væk feks 14 dage af gangen. Jeg er den der henter og bringer børn grundet min mands arbejds tid,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2014

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Jeg går lidt og overvejer et karriere skift. Jeg har en gammel HG som jeg håber kan hjælpe mig. Men er 10 år siden jeg blev færdig. Jeg overvejer om jeg skal tage en kontor uddannelse men jeg har lidt spørgsmål.

skal man på skole? Problemet er at vi har en familie der skal hænge sammen og det kan den ikke hvis jeg skal være væk feks 14 dage af gangen. Jeg er den der henter og bringer børn grundet min mands arbejds tid,

Jeg har i august afsluttet mit elev forløb som kontor elev med speciale i administration. Jeg har fra start valgt ikke at lægge skjul på at tal slet ikke er mig og så har jeg fået min uddannelse uden alt for mnge tal

Jeg var voksenelev og lønnen lå omkring 20.000 kr - jeg har så både en hg og HH samt en tidligere uddannelse i butik.

Man går også på skole - det kan sagtens være 14 dage - 3 uger af gangen men det er oftest på den lokale handelsskole så det burde ikke være til hindre for at du kan hente bringe børn. Det gjorde jeg også da jeg mødte kl 8.15 og senest havde fri kl 14.30.

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Jeg har i august afsluttet mit elev forløb som kontor elev med speciale i administration. Jeg har fra start valgt ikke at lægge skjul på at tal slet ikke er mig og så har jeg fået min uddannelse uden alt for mnge tal

Jeg var voksenelev og lønnen lå omkring 20.000 kr - jeg har så både en hg og HH samt en tidligere uddannelse i butik.

Man går også på skole - det kan sagtens være 14 dage - 3 uger af gangen men det er oftest på den lokale handelsskole så det burde ikke være til hindre for at du kan hente bringe børn. Det gjorde jeg også da jeg mødte kl 8.15 og senest havde fri kl 14.30.

Åh det lyder godt med skolen. Frygtede jeg skulle ligge og kører til større byer for det. Hvis det andet er tilfældet vil det godt kunne lade sig gøre.

men er bare så meget i vildrede hvilket område der kunne være noget for mig. Er elendig til tal men har også ens elendig tro på mig selv og på hvad jeg kan finde ud af.

Anmeld

26. januar 2014

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Umiddelbart tænker jeg, at du HG er forældet? Det mener jeg den bliver efter 5 år. Men prøv evt. at kontakte en studievejleder. De kan helt sikker hjælp. Mener bare at jeg fik af vide, at den blev forældet efter fem år. :/

Når du er over 25 skal du finde et sted, hvor du kan bliver ansat som  voksen elev. De pladser kan dog være svære at finde. Det arbejdsgiveren så skal give mere i løn. Men det da et forsøg værd

Så ville jeg råde dig til at søge elevplads med administration som speciale. Der kan der dog godt være økonomi ind over. Men det jo bare at kigge efter pladser, hvor det ikke spiller en for stor rolle. Havde en veninde, som tog uddannelsen som administration elev.. Men der var stadig en del med tal alligevel. 

Alle elever skal på skole. Det en del af kontorelev uddannelsen. Der er nogle arbejdspladser, som har sin egen skole. Der kan man godt risikere, at man skal af sted flere uger af gangen, hvor man kun er hjemme i weekenderne. Men de arbejdspladser, som anvender f.eks. IBC, der skal man ofte bare være i skole fra 8-16 (tiderne variere fra sted til sted). 

Håber det hjalp lidt

Anmeld

26. januar 2014

jydeinden

for det første ville jeg hvis jeg var dig undersøge om du overhovedet kan bruge din hg mere eller om du evt skal have nogle kurser bygget oven på.. derudover vil jeg gøre opmærksom at det kan være MEGET svært at få en elevplads når man "kun" har en hg selvfølgelig kommer det an på hvor i landet man bor. 

Anmeld

26. januar 2014

livhemdrup

Min hg er lig så gammel som din og den var forældet. Jeg er så startet op nu på fjernundervisning her i januar og er færdig til november. Læser hjemmefra. Så ingen skolegang overhovedet i første forløb. 

Men det kommer der så når jeg starter i læreplads. 

Du velkommen til at skrive pb hvis du vil hører mere om fjernundervisning. 

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Dig og mig <3 skriver:

Umiddelbart tænker jeg, at du HG er forældet? Det mener jeg den bliver efter 5 år. Men prøv evt. at kontakte en studievejleder. De kan helt sikker hjælp. Mener bare at jeg fik af vide, at den blev forældet efter fem år. :/

Når du er over 25 skal du finde et sted, hvor du kan bliver ansat som  voksen elev. De pladser kan dog være svære at finde. Det arbejdsgiveren så skal give mere i løn. Men det da et forsøg værd

Så ville jeg råde dig til at søge elevplads med administration som speciale. Der kan der dog godt være økonomi ind over. Men det jo bare at kigge efter pladser, hvor det ikke spiller en for stor rolle. Havde en veninde, som tog uddannelsen som administration elev.. Men der var stadig en del med tal alligevel. 

Alle elever skal på skole. Det en del af kontorelev uddannelsen. Der er nogle arbejdspladser, som har sin egen skole. Der kan man godt risikere, at man skal af sted flere uger af gangen, hvor man kun er hjemme i weekenderne. Men de arbejdspladser, som anvender f.eks. IBC, der skal man ofte bare være i skole fra 8-16 (tiderne variere fra sted til sted). 

Håber det hjalp lidt

Det er nemlig også det jeg frygter den er. Jeg har ikke råd til at skulle på su i en periode. Så er vi værre stillet end nu. Men vil klart kontakte en studie vejleder som forhåbentlig kan hjælpe mig.

en af de andre nævnte at ofte er skolen handelsskolen i den nærmeste by, ved du noget om det? For der ligger nemlig en handelsskolen tæt på os. Hvis uddannelsen krævede jeg skulle væk på skole og kun hjemme i weekenden måtte jeg droppe at tage den. Det kan ikke hænge sammen herhjemme. 

Anmeld

26. januar 2014

Colegirl

18618,kr. Før skat i voksen elevløn hvis du er elev ved staten med speciale offentlig administration. Der er heller ikke så mange tal.

Afsluttede du din hg med 2 års praktik? For ellers tror jeg nok det er noget med den er forældet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.