Bare gæst skriver:
Min datter er 7 mdr. her om få dage.. Hun kan vende sig fra ryg til mave, dog ikke omvendt.. Hun kan næsten sidde selv.. Hun prøver endnu ikke at kravle når hun ligger på gulvet, men er meget med og holder øje med alt hvad der fåregår omkring hende.
Er min datter langsom i sin udvikling ?
er jo meget individuelt hvordan børn udvikler sig

her kravlede min den store aldrig, han rejste sig bare og gik 6½ månede gammel, hvor den mellemste kravlede da han var 6 måneder men først gik på hans 1 års fødselsdag, så han kravlede jo længe.
kan også svare med at jeg har tvillinger, de er 11 uger i dag 5 uger korrigeret., Magnus der er tvilling a, er først lige blevet rigtig sej til det der med at holde hovedet liggende på maven, og er super sej til at holde øjenkontakt, det kan godt vare i 5-10 min, derudover kan han vende sig fra mave til ryg.
Emilie der er tv. b, har derimod været mega sej til at ligge på maven og hovedet oppe, og ligger nu gerne 5-10 min uden at det ryger ned igen, kan vende sig fra mave til ryg, og smiler og pludre så det gør en ting, og kan holde sig oppe i armene. derimod er hun mega ringe til at holde øjenkontakten du kan fange hendes øjne i max 10 sekunder og det er måske efter mange minutters kamp....
så bare allerede der på trods af de er tvillinger, er de jo 2 forskellige børn alligevel og der er bare så meget forskel på dem i forhold til hvad de kan. Magnus følger den korrigerede alder, hvor Emilie er langt foran også foran hvad hun skal kunne som 11 uge gammel.
men alt i alt er sp mere end tilfreds med begge to.
så håber det gav et lille indblik i at børn udvikler sig i deres eget tempo