Jeres mening..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.247 visninger
23 svar
4 synes godt om
25. januar 2014

Bare gæst

Min datter er 7 mdr. her om få dage.. Hun kan vende sig fra ryg til mave, dog ikke omvendt.. Hun kan næsten sidde selv.. Hun prøver endnu ikke at kravle når hun ligger på gulvet, men er meget med og holder øje med alt hvad der fåregår omkring hende. 

Er min datter langsom i sin udvikling ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2014

TNBC

Bare gæst skriver:

Min datter er 7 mdr. her om få dage.. Hun kan vende sig fra ryg til mave, dog ikke omvendt.. Hun kan næsten sidde selv.. Hun prøver endnu ikke at kravle når hun ligger på gulvet, men er meget med og holder øje med alt hvad der fåregår omkring hende. 

Nej det vil jeg ikke sige. Børn udvikler sig forskelligt. Nogen springer kravlestadiet over, andre er super hurtige til at kunne alt muligt, andre tager det lidt langsommere.

Der er mange der ikke kravler når de er 7måneder.

Anmeld

25. januar 2014

M &.I

Bare gæst skriver:

nej .. min søn begyndte at kravle da han var ca 8-9 mdr og gå 11 mdr

Anmeld

25. januar 2014

DianaRJS

Bare gæst skriver:

er jo meget individuelt hvordan børn udvikler sig

her kravlede min den store aldrig, han rejste sig bare og gik 6½ månede gammel, hvor den mellemste kravlede da han var 6 måneder men først gik på hans 1 års fødselsdag, så han kravlede jo længe.

kan også svare med at jeg har tvillinger, de er 11 uger i dag 5 uger korrigeret., Magnus der er tvilling a, er først lige blevet rigtig sej til det der med at holde hovedet liggende på maven, og er super sej til at holde øjenkontakt, det kan godt vare i 5-10 min, derudover kan han vende sig fra mave til ryg.
Emilie der er tv. b, har derimod været mega sej til at ligge på maven og hovedet oppe, og ligger nu gerne 5-10 min uden at det ryger ned igen, kan vende sig fra mave til ryg, og smiler og pludre så det gør en ting, og kan holde sig oppe i armene. derimod er hun mega ringe til at holde øjenkontakten du kan fange hendes øjne i max 10 sekunder og det er måske efter mange minutters kamp....

så bare allerede der på trods af de er tvillinger, er de jo 2 forskellige børn alligevel og der er bare så meget forskel på dem i forhold til hvad de kan. Magnus følger den korrigerede alder, hvor Emilie er langt foran også foran hvad hun skal kunne som 11 uge gammel.
men alt i alt er sp mere end tilfreds med begge to.

så håber det gav et lille indblik i at børn udvikler sig i deres eget tempo

Anmeld

25. januar 2014

B&J

niks alle børn gør det på deres måde omkring vende sig og side op og gå osv...

og alderen på barnet er meget forskelligt fra barn til barn

Anmeld

25. januar 2014

Rødhætte

Bare gæst skriver:

Nej ta du det bare med ro Min dreng kravlet ikke før han var 1 år - det gjorde han i 3 uger og så rejste han sig og gik.. Efter den tid har han været motorisk meget fremme Du skal ikke være bekymret.. 

Anmeld

25. januar 2014

Team Putte

Bare gæst skriver:

overhoved ikke min datter kravlede først da hun var 10 mdr og hun sad først rigtigt da hun selv må kravlestilling kom om på numsen hvis du ikke tvinger hende til noget skal det nok komme selv.. Du kan godt træne at hun triller men ellers skal det nok komme min datter var i øvrigt først i kravlestilling en mdr før hun kravlede.. Så i forhold til hende har i da et par mdr at løbe på endnu

Anmeld

25. januar 2014

Annette A

Børn er så forskellige og man kan bestemt ikke sige hun er langsom da hun kun er 7 mdr. De kan som regel kravle mellem 7-10 mdr. Mit første barn kravlede da han var 6 1/2 mdr men mine to næste har først kravlet lige da de fyldte 8 mdr. Mine drenge gik da de var henholdsvist 12 og 14 mdr mens vores pige på nu snart 14 mdr ingen tegn viser på at hun har tænkt sig at begynde at gå foreløbig. Hun er på visse punkter hvad angår hendes udvikling lidt bagud i forhold til andre børn jeg sammenligner med også med hendes mælk som hun stadig vil have, men jeg tænker bare at hun gør tingene i sit tempo for hun trives og er glad og der sker lidt hele tiden og det er det vigtigste.

Så nyd dit barn og lad være med at bekymre dig alt for meget medmindre hun helt går i stå. Det lyder jo meget fornufigt med det hun kan nu.

Anmeld

25. januar 2014

lycly

Bare gæst skriver:

Hun er ikke langsom, men selvom hun næsten kan sidde selv så ville jeg undgå at hun sidder for meget oppe. Det er for det første usundt for ryggen hvis hun ikke selv kan komme op men også fordi de hurtigt får smag for at sidde op. De kan jo se meget mere. Men de udvikler sig ikke motorisk af det, der skal de altså ned på maven

Anmeld

25. januar 2014

AnthonsMor

Bare gæst skriver:

Nej det synes jeg ikke.. Børn udvikler sig helt vildt forskelligt, og oftest efter hvad de synes er spændende..

Derfor er drenge tit "mere med" motorisk, fordi det ligesom ligger til dem at være lidt vilde og alt sådan noget, hvor piger oftest er stille og rolige Det er i hvert fald det jeg ser med dem jeg kender af forskelligt køn..

Min søn sad selv da han var 5 måneder, kravlede rigtigt da han var ca. 8 måneder og nu er han 10 måneder og står næsten selv.. Men jeg har derimod også veninder hvis drenge på samme alder "kun" lige er begyndt at kravle f.eks., så det er meget forskelligt!

Jeg synes hun lyder meget normal!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.