Jeg ved godt at man siger "små børn, små bekymringer, store børn store bekymringer". Og ja der følger da en anden slags bekymringer med jo ældre de bliver, og jeg får da sikkert søvnløse nætter når vores datter som snart er 6 år, rammer de14-15-16 osv år.
Men i bund og grund syntes jeg nu det er nemt hvor de er blevet så store (12, 8 og snart 6 år), måske handler det om at de tildels har arvet deres fars rolige sind, og det smitter selvfølgelig af på mig

Vi er en familie med far og mor på fuldtidsarbejde, og snart 3 skolebørn, og ja de havner da i konflikter med deres kammerater, men så tager vi en snak med dem om det, også går hverdagen ligesom videre, der er ingen af ungerne der har tendens til at hænge sig fast i de dystre følelser, men de bevæger sig derimod hurtigt videre til det positive. Nu er vi også heldige (og lad os håbe at det varer ved), at de alle har en ok stor omgangskreds, så der er altid en ven/veninde i nærheden.
Mht voksentiden, ja det kan godt være at vores hverdagsaftner ikke rummer så meget voksenalenetid mere, men tilgengæld er vi heller ikke så trætte mere, og vi nyder at hygge med ungerne i sofaen. Også er vores dage/weekender jo heller ikke så presset mere, fordi vi alle nyder at have ro, så somregl er der familiero den ene dag i weekenden, og den anden dag er der knald på med aftaler.
Så jo, det er skisme nemt
Anmeld