Bør jeg være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2014

Anonym trådstarter

hekran skriver:

Selv om det måske har været en voldsom oplevelse for dig, lyder det ikke til at være sket noget, hvis hun ellers er i godt humør og leger.
Min datter på 2 fik hjernerystelse for et års tid siden. Sammen med sine brødre havde hun sneget sig ind på vores soveværelse at hoppe i sengen. Jeg var i køkkenet og kunne pludselig høre et brag.
Hun lå på gulvet (var faldet baglæns og ramte med nakken i gulvet). Det tog lidt tid inden hun begyndte at græde. Hun kastede op med det samme og græd i 30 min derefter. Da jeg endelig fik fat i lægevagten, faldt hun i søvn i mine arme (klokken var kun 10, så det var ikke sovetid). Hun var bleg og mat at se på.
Lægen kunne gennem mine observationer sige, at hun havde fået hjernerystelse, men han ville dog ikke se hende. Vi skulle dog holde godt øje med hende.
Der skete ikke mere ved det, men hele den følgende uge var hun pylret og havde det bedste på mit skød

Puha sikke en omgang du har haft der. Men godt at høre det ikke blev værre end det selvom det da er slemt nok.

Måske overreagerede jeg også men et slag mod hovedet kan jo altid være farligt men kan godt se at din datters reaktion på faldet i langt højere grad tydede på en hjernerystelse.

Ja det er hårdt med alle de bekymringer nogen gange og man kan jo ikke overvåge dem konstant.

Tak for dit indlæg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

Mother-love

Anonym skriver:

Nej du har ret. Så skulle de rende rundt med styrthjelm mv. Ja de kan heldigvis holde til noget men al ens fornuft sætter jo ud når man bliver forskrækket.

Men vi har været i legestue og hun opfører sig ligesom hun plejer med at være glad og udadvendt, så håber på at det er som det skal være og fortsætter bare med at være obs på hende.

Tak for dit indlæg, det hjælper altid lige at få vendt det og ikke gå med det alene.

Velbekomme.
Dejligt alt er som det skal være. Man kan jo godt blive forskrækket.

Anmeld

24. januar 2014

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Se tiden an. Og hold øje med om hun får hovedpine, kvalme eller kaster op.
Men ofte sker der ikke noget. Men et kald for meget er bedre end et kald for lidt.

Ja det har du ret i så holder også øje, men vi har været i legestue hvor hun har opført sig helt som hun plejer, men holder stadig øje for det er jo noget med indenfor 24 timer at man skal være mere obs på tilstanden.

Tak for dit indlæg.

Anmeld

24. januar 2014

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia skriver:

Min søn gjorde det samme i den alder, dog tit med forhovedet så han fik et blåt mærke i panden. Der skete ikke rigtigt andet. Det går over jo mere de lærer at tale.

Ja de tænker jo ikke over den skade de påfører sig selv. Så må jeg jo bare lære at have hende på sofaen i stedet hvis hun laver sådan et nummer.

Tak for dit indlæg, det beroliger jo lidt at høre at andre også har prøvet lidt af hvert.

Anmeld

24. januar 2014

Anonym trådstarter

Havanagila skriver:

Velbekomme.
Dejligt alt er som det skal være. Man kan jo godt blive forskrækket.

Ja de børn giver os mange glæder, men også et ton bekymringer for deres ve og vel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.