Bør jeg være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

851 visninger
14 svar
1 synes godt om
24. januar 2014

Anonym trådstarter

Ja min pige på 14 mdr har lige kastet sit hoved tilbage i gulvet i arrigskab da hun skulle have tøj på. Der var kun 4-5 cm mellem hendes hoved og gulvet, men hun lagde virkelig kræfterne i og der lød et ordentligt brag. Hun har et hidsigt temperament og jeg er bare så ked af at jeg ikke fik forhindret det, men tænkte ikke på at hun pludselig gjorde sådan.

Ved godt jeg skal holde øje med hende når hun har slået hovedet, men vil bare høre om nogen har oplevet noget lignende med deres børn uden der skete noget alvorligt? Børn slår jo hovedet en gang imellem, men kan ikke lide det det fordi hun gjorde det så voldsomt. Hun har lige spist morgenmad og leger nu og græd voldsomt efter det var sket. Føler mig bare så skidt tilpas, fordi jeg bliver så bekymret, så kunne godt bruge lidt beroligende ord.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

MorDk

Selvfølgelig skal man altid være obs. Men tror mig de små hovede kan holde til mere end man lige regner med. Hvis hun virker normal og ikke har gener så ville jeg slå koldt vand i blodet. Opkast, utilpashed osv. kan være tegn på hjernerystelse og så bør lægen kontaktes. 

Mine børn har begge slået deres hoveder voldsomt uden skader, mén og gener... så umiddelbart tror jeg du skal tage den med ro. 

Det er svært for det er aldrig sjovt når guldet slår sig/kommer til skade. 

Kram 

Anmeld

24. januar 2014

LeneKE

Anonym skriver:

Ja min pige på 14 mdr har lige kastet sit hoved tilbage i gulvet i arrigskab da hun skulle have tøj på. Der var kun 4-5 cm mellem hendes hoved og gulvet, men hun lagde virkelig kræfterne i og der lød et ordentligt brag. Hun har et hidsigt temperament og jeg er bare så ked af at jeg ikke fik forhindret det, men tænkte ikke på at hun pludselig gjorde sådan.

Ved godt jeg skal holde øje med hende når hun har slået hovedet, men vil bare høre om nogen har oplevet noget lignende med deres børn uden der skete noget alvorligt? Børn slår jo hovedet en gang imellem, men kan ikke lide det det fordi hun gjorde det så voldsomt. Hun har lige spist morgenmad og leger nu og græd voldsomt efter det var sket. Føler mig bare så skidt tilpas, fordi jeg bliver så bekymret, så kunne godt bruge lidt beroligende ord.

Hver gang min søn har slået hovedet og jeg har snakket med læge, skadestue, whatever, så har de sagt at jeg selvfølgelig skal være OBS på ham, men hvis han ikke har været bevidstløs eller har kastet op, så skulle jeg generelt ikke være bange, så tror ikke du skal være alt for bekymret eller have sårlig samvittighed - den slags sker ligemeget hvor meget man prøver at undgå det 

Anmeld

24. januar 2014

Mother-love

Anonym skriver:

Tror ikke du har noget at være bekymret over. Isabella har lavet samme nr rigtig mange gange. Og hunner også faldet og slået hovedet jeg ved ikke hvor mange gange.
Vi var inde skadestuen med hende engang vi blev ringet efter ovre fra vs. Fordi hun kastede op lige efter.

Men der fik vi afvide at det var normalt at børn kastede op når de slog hovedet også selvom de ikke fik. Hjernerystelse af det.
Og vi fik afvide at børn hoveder kan holde til en del mere end voksnes.

Så jeg synes bare du skal holde øje med hende. Og hvis hun bliver dårlig eller bleg så ring til lægen.

Ellers skal du ikke have dårlig samvittighed for vi kan ikke pakke de små ind i bobleplast selvom vi gerne ville. Og børn får bare mange knobs.

Anmeld

24. januar 2014

hekran

Selv om det måske har været en voldsom oplevelse for dig, lyder det ikke til at være sket noget, hvis hun ellers er i godt humør og leger.
Min datter på 2 fik hjernerystelse for et års tid siden. Sammen med sine brødre havde hun sneget sig ind på vores soveværelse at hoppe i sengen. Jeg var i køkkenet og kunne pludselig høre et brag.
Hun lå på gulvet (var faldet baglæns og ramte med nakken i gulvet). Det tog lidt tid inden hun begyndte at græde. Hun kastede op med det samme og græd i 30 min derefter. Da jeg endelig fik fat i lægevagten, faldt hun i søvn i mine arme (klokken var kun 10, så det var ikke sovetid). Hun var bleg og mat at se på.
Lægen kunne gennem mine observationer sige, at hun havde fået hjernerystelse, men han ville dog ikke se hende. Vi skulle dog holde godt øje med hende.
Der skete ikke mere ved det, men hele den følgende uge var hun pylret og havde det bedste på mit skød

Anmeld

24. januar 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Se tiden an. Og hold øje med om hun får hovedpine, kvalme eller kaster op.
Men ofte sker der ikke noget. Men et kald for meget er bedre end et kald for lidt.

Anmeld

24. januar 2014

RosSofi

Min søn gjorde det samme i den alder, dog tit med forhovedet så han fik et blåt mærke i panden. Der skete ikke rigtigt andet. Det går over jo mere de lærer at tale.

Anmeld

24. januar 2014

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Selvfølgelig skal man altid være obs. Men tror mig de små hovede kan holde til mere end man lige regner med. Hvis hun virker normal og ikke har gener så ville jeg slå koldt vand i blodet. Opkast, utilpashed osv. kan være tegn på hjernerystelse og så bør lægen kontaktes. 

Mine børn har begge slået deres hoveder voldsomt uden skader, mén og gener... så umiddelbart tror jeg du skal tage den med ro. 

Det er svært for det er aldrig sjovt når guldet slår sig/kommer til skade. 

Kram 

Tak

Anmeld

24. januar 2014

Anonym trådstarter

LeneKE skriver:

Hver gang min søn har slået hovedet og jeg har snakket med læge, skadestue, whatever, så har de sagt at jeg selvfølgelig skal være OBS på ham, men hvis han ikke har været bevidstløs eller har kastet op, så skulle jeg generelt ikke være bange, så tror ikke du skal være alt for bekymret eller have sårlig samvittighed - den slags sker ligemeget hvor meget man prøver at undgå det 

Nej det siger al min logik mig også. Men man bliver alligevel sur på sig selv. Men ja holder øje med hende og vi har været i legestue og hun er ligesom hun plejer, så håber bare vi slipper med forskrækkelsen.

Anmeld

24. januar 2014

Anonym trådstarter

Havanagila skriver:

Tror ikke du har noget at være bekymret over. Isabella har lavet samme nr rigtig mange gange. Og hunner også faldet og slået hovedet jeg ved ikke hvor mange gange.
Vi var inde skadestuen med hende engang vi blev ringet efter ovre fra vs. Fordi hun kastede op lige efter.

Men der fik vi afvide at det var normalt at børn kastede op når de slog hovedet også selvom de ikke fik. Hjernerystelse af det.
Og vi fik afvide at børn hoveder kan holde til en del mere end voksnes.

Så jeg synes bare du skal holde øje med hende. Og hvis hun bliver dårlig eller bleg så ring til lægen.

Ellers skal du ikke have dårlig samvittighed for vi kan ikke pakke de små ind i bobleplast selvom vi gerne ville. Og børn får bare mange knobs.

Nej du har ret. Så skulle de rende rundt med styrthjelm mv. Ja de kan heldigvis holde til noget men al ens fornuft sætter jo ud når man bliver forskrækket.

Men vi har været i legestue og hun opfører sig ligesom hun plejer med at være glad og udadvendt, så håber på at det er som det skal være og fortsætter bare med at være obs på hende.

Tak for dit indlæg, det hjælper altid lige at få vendt det og ikke gå med det alene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.