Føler at min chef snyder mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg er bange for, at din chef har ret til at gøre, som hun har gjort, når I ikke har anden aftale. Jeg vil tro, at din fagforening vil køre sagen på såkaldt "berettiget forventning", da du i din tidligere graviditet har fået fuld løn.

Umiddelbart synes jeg ikke, det lyder som om, du har en ret god sag, men jeg er ikke ekspert inden for arbejdsret. Udfaldet af sagen vil formentlig afhænge en stor del af, hvordan andre i din virksomhed er blevet betalt under deres barsel, og om virksomheden har lavet om i deres interne politikker siden din sidste barsel.

Noget helt andet end jura, hvor stor er din arbejdsplads? Jeg tænker på, hvordan det vil blive at være på din arbejdsplads efter sådan en sag uanset, hvordan den så ender i retten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

anynom

Janey skriver:

Jeg er bange for, at din chef har ret til at gøre, som hun har gjort, når I ikke har anden aftale. Jeg vil tro, at din fagforening vil køre sagen på såkaldt "berettiget forventning", da du i din tidligere graviditet har fået fuld løn.

Umiddelbart synes jeg ikke, det lyder som om, du har en ret god sag, men jeg er ikke ekspert inden for arbejdsret. Udfaldet af sagen vil formentlig afhænge en stor del af, hvordan andre i din virksomhed er blevet betalt under deres barsel, og om virksomheden har lavet om i deres interne politikker siden din sidste barsel.

Noget helt andet end jura, hvor stor er din arbejdsplads? Jeg tænker på, hvordan det vil blive at være på din arbejdsplads efter sådan en sag uanset, hvordan den så ender i retten.

Der er kun en anden, som har været på barsel ud over mig og hun fik fuld løn lige som jeg gjorde første gang.

Det er et lille supermarked, 11 ansatte, men jeg har ingen planer om at skulle tilbage efter endt barsel. Og når man ser på min chefs tilgang til mig pt, så forsøger hun at få mig til at opsige min stilling.

Anmeld

24. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Hmm, nu kan det godt være at det bare er mig, men hvorfor har du ikke forventningsafstemt vilkår med din leder inden du gik på barsel, specielt nu hvor du arbejder uden overenskomst?

Om din leder kan få det for meget indbetalte tilbage, med tilbagevirkende kraft skal jeg ikke kunne svare på, men jeg ved at det påhviler den ansatte ligeså meget som arbejdspladsen at holde styr på om lønsedler er rigtige - i dit tilfælde kan man så sige, at du ikke vidste at den var urigtig. Det kommer nok meget til at handle om, hvad i hver i sær havde kunne forvente, hvis sagen kommer så langt.

Men i disse krisetider er det meget normalt, at arbejdspladserne holder lidt bedre fast på deres penge end inden krisen.

Anmeld

24. januar 2014

anynom

Mom skriver:

Hmm, nu kan det godt være at det bare er mig, men hvorfor har du ikke forventningsafstemt vilkår med din leder inden du gik på barsel, specielt nu hvor du arbejder uden overenskomst?

Om din leder kan få det for meget indbetalte tilbage, med tilbagevirkende kraft skal jeg ikke kunne svare på, men jeg ved at det påhviler den ansatte ligeså meget som arbejdspladsen at holde styr på om lønsedler er rigtige - i dit tilfælde kan man så sige, at du ikke vidste at den var urigtig. Det kommer nok meget til at handle om, hvad i hver i sær havde kunne forvente, hvis sagen kommer så langt.

Men i disse krisetider er det meget normalt, at arbejdspladserne holder lidt bedre fast på deres penge end inden krisen.

Det er let at være bagklog og jo, jeg skulle have taget tyren ved hornene og have afstemt forventninger med hende. Men jeg blev sygemeldt da jeg var 10 uger henne og der startede "mobningen" fra hendes side, så jeg har ikke følt mig stærk nok til at tage det op med hende.
Og fordi jeg fik fuld løn under første barsel og hun ikke har sagt noget om, at dette var ændret, ja så gik jeg ud fra at det ville fortsætte sådan. Dumt af mig, det kan jeg godt se nu.

Min første barsel var for to år siden, så det var vist også krise Derudover får hun - mig bekendt - det fulde beløb refunderet af udbetaling danmark, så mere kradser krisen ikke.
Jeg har indtryk af, at det er sidste forsøg på at få mig til at opsige min stilling nu når hun ikke kan fyre mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.