At rejse på ferie uden barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.093 visninger
18 svar
9 synes godt om
23. januar 2014

MortilAlmaogNohr

Jeg sidder lidt i et dilemma.

Jeg overvejer at tage på en skiferie med en veninde, men kan ikke finde ud af om en uge er for lang tid at være væk fra min datter. Hun skal jo være derhjemme sammen med sin far, men alligevel.

Min datter er 21 mdr. når jeg evt. skal afsted.

Hvad siger I? Ville I tage en uge væk, eller nøjes med 3/4 dage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg kan kun svare ja til, at jeg ville gøre det, da jeg faktisk har gjort det. Jeg tog til NYC med nogle veninder, og vi lod vores børn blive hjemme hos deres fædre i en uge. Børnene var 10 -18 måneder, og de tog det alle fint (og det gjorde vi også )

Anmeld

23. januar 2014

TNBC

Tina. skriver:

Jeg overvejer at tage på en skiferie med en veninde, men kan ikke finde ud af om en uge er for lang tid at være væk fra min datter. Hun skal jo være derhjemme sammen med sin far, men alligevel.

Du skal lytte til dig selv. Din datter vil ikke lide nød af det og du kan ringe hjem og sige godnat. Det vil sikkert være dig der kommer til at have det værst.

Jeg kender en der har sine børnebørn en uge hver sommer, og de var startede når de var et år, og der var ingen problemer.
Men det kommer også an på barnet.

Anmeld

23. januar 2014

AnthonsMor

Tina. skriver:

Når hun skal være sammen med sin far synes jeg sagtens du kan gøre det - hvis du selv er ok med det!

Tænk det også som, at du har en million gange mere overskud til alt når du kommer hjem

Anmeld

23. januar 2014

RosSofi

Tina. skriver:

Min dreng var 3 år, før jeg var væk fra ham en uge, men det var så også fordi vi var afsted på ferie både mor og far, og han var hos sine bedsteforældre. 

Da han var 21 mdr, var vi væk fra ham i fire dage. Men synes, det er noget andet, når pigen er hjemme hos sin far, så er hun jo i sit eget hjem med sin forælder og hendes dagligdag er som den plejer, så synes godt du kan tage afsted.

Anmeld

23. januar 2014

MortilAlmaogNohr

Tak hvor er i søde, det er rart at man ikke bliver haglet ned over at spørge om sdåan noget.

Grunden til at jeg er lidt vævende omkring det er at jeg var meget syg i starten da jeg lige havde født hende, og hun har derfor været meget fars pige, hvilket har været mega hårdt for mig. Nu er det heldigvis vendt, oghun er lige meget mors og fars pige, og så er jeg bange for at det skal blive omvendt igen, for det har været rigtig hårdt for mig.

Anmeld

23. januar 2014

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Jeg ville ikke kunne gøre det..
Men sådan er jeg, der er kun min søn og jeg selv, dog med et tæt bagland..

Men kunne måske nok i 3/4 dage ;-)

Anmeld

23. januar 2014

Tulle28

Min mand og jeg har været afsted flere gange uden vores ældste datter, den længste tur var til NYC i 5 dage/4 nætter. Vores datter blev passet af hendes bedsteforældre og det gik helt fint. Hun var 17 mdr. på daværende tidspunkt. Jeg var afsted alene i NYC uden hende i samme antal dage da hun var 2 år og der blev hun passet af farmand - og de havde bare råhygget! Det var vist kun slemt for mig, fordi jeg savnede dem sådan

Min mand og jeg har lige planlagt at tage på en forlænget weekend her i maj, hvor bedsterne skal passe vores piger. Det vil så være den første gang vi skal være væk fra den yngste, som vil være 20 mdr. Er sikker på det nok skal gå fint og jeg VED at det vil gavne hele familien at mor og far kommer hjem med fornyet energi og overskud

Så tag du bare afsted med god samvittighed

Anmeld

23. januar 2014

Carina:-)

Jeg ville ikke kunne gøre det

Jeg har været væk fra den yngste på 1½ i 2 døgn pga indlæggelse- og han reagerede på det.

Men kig på dit barn.- Hvis du ved at det nok skal gå og hun er "ligeglad" kan du jo sagtens tage afsted.

Mine rollinger er ikke "ligeglade" og det er jeg heller ikke -så her ville jeg ikke kunne nyde det

Anmeld

23. januar 2014

lineog4

Lige før jeg min mellemste blev 2 år skulle jeg på lejrskole - det var del af arbejde så jo ikke den store kan eller vil over det. Han havde det skønt, men nøj hvor var jeg glad da jeg  ham igen.

Har også taget led børnene alene på ferie en uge uden far fra før de blev 1 år og det klarede både han og de fint.

Men tror ikke selv jeg kunne men det hænger også sammen med jeg så ville bruge ferie og penge så jeg ikke kunne med mine børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.