Ikke medlem af folkekirken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Michelle88 skriver:

Bare et spørgsmål, men når man står fadder siger man jo at man vil være med til at opdrage barnet i den kristne tro. Men hvis man ikke er medlem af folkekirken og ikke tror på det den står for. Hvorfor vil man så være gudmor/fadder?

Det undrer også mig. 

Noget andet er, at man jo godt kan være troende kristen og udmeldt - de to mest troende kristne, jeg kender, har meldt sig ud af folkekirken, fordi de synes, den har fjernet sig for meget fra det oprindelige trosgrundlag, og at der er gået for meget spaghettigudstjeneste i den. Den ene er faktisk fadder til min yngste - og i det tilfælde er der jo ikke nogen konflikt. 

Men at man som ikke-troende og ikke-medlem kan være ønsket som fadder - det kan jeg ikke følge overhovedet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2014

MyLove E

Dahlgaard88 skriver:

Har lige et spørgsmål jeg håber nogen kan svare på 

Kan man godt stå fadder når man ikke er medlem af folkekirken?

Hvis du spørger mig personligt ville jeg sige NEJ.
Hvis man er meldt ud af folkekirken, gætter jeg på det er fordi man ikke tror på gud.
Hvis man ikke tror på gud er det jo lidt svært at opdrage barnet i den kristne tro.
Og det er jo det man siger ja til

Men tror de andre har ret, det er op til præsten

Anmeld

21. januar 2014

Stumpen

Michelle88 skriver:

Bare et spørgsmål, men når man står fadder siger man jo at man vil være med til at opdrage barnet i den kristne tro. Men hvis man ikke er medlem af folkekirken og ikke tror på det den står for. Hvorfor vil man så være gudmor/fadder?

Tror for mange idag at dåben er mere en tradition end tro...

Anmeld

21. januar 2014

Rockertand

MyLove E skriver:

Hvis du spørger mig personligt ville jeg sige NEJ.
Hvis man er meldt ud af folkekirken, gætter jeg på det er fordi man ikke tror på gud.
Hvis man ikke tror på gud er det jo lidt svært at opdrage barnet i den kristne tro.
Og det er jo det man siger ja til

Men tror de andre har ret, det er op til præsten

Man kan sagtens være meldt ud af folkekirken og være troende - der er sikkert udmeldt en ret stor flok i den situation, da man indførte homo-vielser.

Anmeld

21. januar 2014

Nadia&Daniel

Dahlgaard88 skriver:

Har lige et spørgsmål jeg håber nogen kan svare på 

Kan man godt stå fadder når man ikke er medlem af folkekirken?

I den kirke hvor min mand og jeg blev gift i - har de sagt at gudmor skal være medlem af folkekirken (er ikke selv medlem)

Anmeld

21. januar 2014

MyLove E

Rockertand skriver:

Man kan sagtens være meldt ud af folkekirken og være troende - der er sikkert udmeldt en ret stor flok i den situation, da man indførte homo-vielser.

Det ved jeg godt. Men skriver også at jeg gætter på :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.