Hus ejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2014

B&J

Tvebakken skriver:

Vil da gerne give dig beløb, men da vores hus er 2,4 mdkk værd, så kan du nok ikke bruge det til meget.

Men hvis du kigger salgsopstillinger, så vil de fleste beløb typisk fremgå i en oversigt, så kan du som regel sammenligne et par forskellige låntyper, men dertil kommer jo så muligvis banklån.

Som en anden har skrevet - det nemmeste er at kontakte din bank, og eventuelt et par andre banker, og beder dem give et overslag over lånemuligheder.
Du skal blot give dem dit budget, lønsedler og årsopgørelser. Og man kan formentlig også bede om en beregning på et fremtidigt indtægtsniveau, altså hvis du er sikker på job til en bestemt løn, fra en bestemt dato eller lignende.

Held og lykke.

jaaa det er rigtigt men det gider jeg ikke inu fordi vi begge har ingen job da vi står som elever så håber der efter men nu må vi se

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2014

Tvebakken

B&J skriver:

jaaa det er rigtigt men det gider jeg ikke inu fordi vi begge har ingen job da vi står som elever så håber der efter men nu må vi se

Det er altid skønt at drømme.

Så vil jeg sige, prøv at kigge i nogle forskellige salgsopstillinger, så får du en ide om, hvad tingene koster - og så kan i jo få beregningen lavet til den tid, hvor i føler jeg klar til rigtig at gå efter det.

Anmeld

21. januar 2014

B&J

Tvebakken skriver:

Det er altid skønt at drømme.

Så vil jeg sige, prøv at kigge i nogle forskellige salgsopstillinger, så får du en ide om, hvad tingene koster - og så kan i jo få beregningen lavet til den tid, hvor i føler jeg klar til rigtig at gå efter det.

du har helt ret. men ihh hvor ville jeg bare gerne vide tingene

Anmeld

21. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
B&J skriver:

du har helt ret. men ihh hvor ville jeg bare gerne vide tingene

Ej sådan har jeg det også! Gad godt vide hvor høj indkomst vi mon skal have for at købe et hus til fx 1,5 mio. Men det kommer vidst også meget an på hvilken bank man har. Irriterende at det ikk bare er fast, så man ved det 100%. 

Anmeld

21. januar 2014

B&J

Mor11 skriver:

Ej sådan har jeg det også! Gad godt vide hvor høj indkomst vi mon skal have for at købe et hus til fx 1,5 mio. Men det kommer vidst også meget an på hvilken bank man har. Irriterende at det ikk bare er fast, så man ved det 100%. 

nemlig

Anmeld

21. januar 2014

Chevro

B&J skriver:

Hej alle sammen fra en debat hvor man er ved at blive kvalt i sin lejlighed kom jeg til at tænke på priser på huse. ja jeg ved det ærlig talt ikke fordi jeg har aldrig boet i et hus med min mor så vil ønske jeg kunne høre lidt priser.

Huslejen

lånet

ejendom skat.

osv og hvad der høre med og gerne på huse der hedder

1-1,5mio...... og ikke højre for det vil jeg aldrig kunne få råd til

og havde i starts beløbet først eller lånte i også det

håber nogle kan hjælpe her

Jeg har et hus til under 1 mio, som dog er renoveret for en del. Det lejer jeg så ud nu.

Det er jo også en mulighed at leje et hus et sted? :-)

Det hus jeg selv bor i koster noget mere, men er også 60 m2 større (:

Anmeld

21. januar 2014

B&J

Chevro skriver:

Jeg har et hus til under 1 mio, som dog er renoveret for en del. Det lejer jeg så ud nu.

Det er jo også en mulighed at leje et hus et sted? :-)

Det hus jeg selv bor i koster noget mere, men er også 60 m2 større (:

du har ret det er nok også det vi gør hvis det andet ikke kan lad sig gøre..

Anmeld

21. januar 2014

Chevro

Mor11 skriver:

Der skal desværre rigtig mange penge til idag Bankerne er ikke særlig søde længere, så man skal nok rundt med salgsopstillinger, lønindtægter for de sidste 3 mdr, på begge to, ens nuværende budget osv. For at høre de forskellige banker.

Men des flere penge man har på en evt opsparing eller lign. des nemmere er det og de er mere villige til at låne, da de kan se man har passet på sine penge (:

Bare et lille tip!

Anmeld

21. januar 2014

Maria-s

En ting til det lige skal tages med: det koster overraskende mange penge også at få LOV til at købe et hus. Det blev vi i hvert fald overrasket over... tinglysningsafgifter, penge til banken for oprettelse af det ene og det andet OG det trejde...

vand, varme og strøm udgifter afhænger ikke af købspris men størrelse, alder på huset, varmekilde mv og self JERES forbrugsmønster nogen bruger måske 5000kr i vand om året. Andre 10.000kr det samme med varme og strøm. Det er dog en rigtig god ide at se efter energimærke når man køber hus. Jo længere hen i alfabetet du kommer, jo dårligere er det isoleret og jo flere penge skal der bruges på varme. I en salgsopstilling mener jeg du kan se et overslag på forbrug fra nuværende ejer. Men man kan selvf kun tage det som rettesnor

forsikringer er der jo også stor forskel på. Hvor i landet bor man og hvor meget vil man tage i selvrisiko mv.

det kan nemt virke ret så uoverskueligt det med hus, MEN. Nej hvor er det også bare dejligt at have sit eget det første år eller to skal man som regel altid forvente uforudsete udgifter, fx i henhold til ovenstående, men også bare for ting man finder ud af skal laves/ holdes ved lige, som man måske ikke lige tænker over når man sidder til leje. Her har der fx været udgifter som skorstensfejer (500kr på et år) og eftersyn af naturgasfyr på 2000kr. At vi næste år skal have malet alt udvendigt træværk, fordi det ikke var helt så pænt/ vedligeholdt som vi først antog.

så det som ikke fordi jeg/ andre ikke vil give dig nogle tal, men det er simpelthen SÅ individuelt, hvad det koster at købe/ have hus. Renten i banken kan svinge flere procent fra kunde til kunde, og alt efter hvilken type kreditlån du vælger, gælder det samme. Vil du have flekslån med højere risiko men rigtig lav rente, eller vil du have sikkerhed gennem fastforrentet lån, men så til gengæld betale en højere rente (her kan det svinge over 3% mellem de forskellige lånetyper) 

men ud fra en salgsopstilling kan banken give jer et overslag, og DERFRA kan i jo så drømme om hvornår I tænker I er klar til at købe hus ps: Nogle banker kræver dog betaling for at lave det, så spørg lige inden

Anmeld

21. januar 2014

Chevro

B&J skriver:

du har ret det er nok også det vi gør hvis det andet ikke kan lad sig gøre..

Der er selvfølgelig en del ulemper ved at bo til leje, men man skal også se det som en luksus - hvis tingene går i stykker osv kommer der nogen og laver det (: Springer vandrøret, er der strømfejl osv osv. Så er det ejeren der skal varetage de problematikker.

Så selvom det er træls at man smider pengene ud a vinduet - som vi siger herude - så har det altså sine fordele at være lejer. (;

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.