Lang baby og autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2014

L&V

Celine89 skriver:

Ja, så må der være et eller andet helt galt, jeg tror ikke hun er meget over 70 cm. Jeg må lige prøve at finde manualen, kæresten påstår nemlig hårdnakket, at hun ikke kan være i den længere, og at han har prøvet alt - meeeen, det lyder til ikke at være helt rigigt

ej så burde hun godt nok ku være der.. med mindre hun sidder i monster meget tøj og det er en recaro

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2014

A.n.onym.

Celine89 skriver:

Tak for svar.

Men hvad dælen gør man så, når baby og autostol ikke passer sammen længere? Selen er spændt ud til max, og sat så højt som den kan komme - det påstår kæresten ihvertfald, men måske skal jeg lige få ham til at kigge på den igen. Hun kan nemlig ikke rigtig være der, det er næsten umuligt at spænde selen.

i vores baby-autostol er der to forskellige huller til selen (for oven) mon der er det i jeres og det kan være derfor at selen er for stram?

Anmeld

20. januar 2014

VIPpigen

Har han justeret selelængden, eller selehøjden??

der er stor forskel 

Anmeld

20. januar 2014

FrkZier

Celine89 skriver:

Umiddelbart kan de ikke, men jeg er nu gået på jagt efter manualen - jeg vil tro at hun er lidt mere end 70 cm., og ca. 7,5 kg.

så burde hun snildt kunne være i stolen uden problemer hvis hun ellers sidder korrekt

langt de fleste er oppe omkring +10kg og en +80cm før de skal op i næste

Anmeld

20. januar 2014

Janni.

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

ej så burde hun godt nok ku være der.. med mindre hun sidder i monster meget tøj og det er en recaro

Selv i en recaro burde hun kunne være.  Det kunne vores søn.. 

Anmeld

20. januar 2014

L&V

Janni. skriver:

Selv i en recaro burde hun kunne være.  Det kunne vores søn.. 

Ja ku godt se hun ik var voldsom stor. det er bare en smal model

Anmeld

20. januar 2014

Janni.

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Ja ku godt se hun ik var voldsom stor. det er bare en smal model

Ja en smal model og dog med meget plads, det er faktisk overraskende. 

Anmeld

20. januar 2014

Pigent

Celine89 skriver:

Min datter på knap 4 mdr. er blevet for lang til autostolen - fødderne stikker udover kanten, og skulderstropperne sidder for langt nede. Det duer selvfølgelig ikke. Men hvad gør man lige, når man har en lang og slank baby? Den næste "størrelse" hedder 9-18 kg. (Römer), men vores datter vejer kun 7,5 kg.

Andre der har haft samme problem? Og hvordan løste I det?

Jeg er en af dem der synes børn skal sidde bagudvendt så længe som muligt (cirka til 4 år)

http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/autostole-og-t ilbehoer/fra-foedsel-til-18-kg/besafe-izi-kid-x3-i sofix/c-23/c-405/p-12941

http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/autostole-og-t ilbehoer/fra-foedsel-til-18-kg/besafe-izi-kid-x3/c -23/c-405/p-12934

http://www.babysam.dk/autostol/autostole-0-18-kg-n yfodt-4-ar/romer-max-fix-black-thunder

Anmeld

20. januar 2014

Celine89

Jeg har nu kigget i manualen, og det ser ud til at selen skal kunne hæves meget mere. Jeg tror måske autostolen er defekt - det er én vi har lejet hos Babysam, så nu tager kæresten ned med den i morgen og brokker sig - så må de vise os hvordan det fungerer eller give os en anden.

Tak for jeres hjælp.

Anmeld

24. januar 2014

Celine89

Update:

Det viste sig at autostolen var defekt, og vi har fået udleveret en anden.

Så nu kan hun sagtens være der, og jeg føler mig lidt fjollet, for at være så totalt blank omkring den korrekte anvendelse af autostole (og alt andet udstyr til bilen i øvrigt).

Tak for jeres hjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.