Lang baby og autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.072 visninger
22 svar
9 synes godt om
20. januar 2014

Celine89

Min datter på knap 4 mdr. er blevet for lang til autostolen - fødderne stikker udover kanten, og skulderstropperne sidder for langt nede. Det duer selvfølgelig ikke. Men hvad gør man lige, når man har en lang og slank baby? Den næste "størrelse" hedder 9-18 kg. (Römer), men vores datter vejer kun 7,5 kg.

Andre der har haft samme problem? Og hvordan løste I det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2014

L&V

Celine89 skriver:

Min datter på knap 4 mdr. er blevet for lang til autostolen - fødderne stikker udover kanten, og skulderstropperne sidder for langt nede. Det duer selvfølgelig ikke. Men hvad gør man lige, når man har en lang og slank baby? Den næste "størrelse" hedder 9-18 kg. (Römer), men vores datter vejer kun 7,5 kg.

Fødderne må hellere end gerne stikke ud over kanten det er først når hovedet stikker ud over den er for lille.. Kan stropperne ik justeres?

Anmeld

20. januar 2014

Celine89

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Fødderne må hellere end gerne stikke ud over kanten det er først når hovedet stikker ud over den er for lille.. Kan stropperne ik justeres?

Ok, det var min kæreste der mente, at hun risikerede at få kappet fødderne af, hvis vi kørte galt. 

Stropperne kan desværre ikke komme højere op.

Anmeld

20. januar 2014

FrkZier

Celine89 skriver:

Fødderne vil næsten altid ende med at rage ud over, det betyder ikke den er for lille stolen.
i skal lade hende sidde i babyautostolen så længe som OVERHOVEDET muligt og først når hun ikke kan probbes ned i den (når hun velogmærke er +9mdr. og kan sidde 100% stabilt selv) er det forsvarligt at skifte til nummeret større

Anmeld

20. januar 2014

L&V

Celine89 skriver:

Ok, det var min kæreste der mente, at hun risikerede at få kappet fødderne af, hvis vi kørte galt. 

Stropperne kan desværre ikke komme højere op.

Er i så sikker på hun sidder rigtigt? Hva er det for en stol? Min datter sad i vores römer til hun var 13 måneder og der var hun knap 80 cm og 9-10 kg vores søn på 6 måneder sidder også i den og er 76cm og kan os sagtens sidde der i længe endnu

Anmeld

20. januar 2014

Kløver

Fødderne må gerne stikke ud, i vores er der bla puder til at tage ud hen af vejen og man kan justere selerne så de flyttes op nu længere man kommer hen

Anmeld

20. januar 2014

Celine89

FrkZier skriver:

Fødderne vil næsten altid ende med at rage ud over, det betyder ikke den er for lille stolen.
i skal lade hende sidde i babyautostolen så længe som OVERHOVEDET muligt og først når hun ikke kan probbes ned i den (når hun velogmærke er +9mdr. og kan sidde 100% stabilt selv) er det forsvarligt at skifte til nummeret større

Tak for svar.

Men hvad dælen gør man så, når baby og autostol ikke passer sammen længere? Selen er spændt ud til max, og sat så højt som den kan komme - det påstår kæresten ihvertfald, men måske skal jeg lige få ham til at kigge på den igen. Hun kan nemlig ikke rigtig være der, det er næsten umuligt at spænde selen.

Anmeld

20. januar 2014

FrkZier

Celine89 skriver:

Tak for svar.

Men hvad dælen gør man så, når baby og autostol ikke passer sammen længere? Selen er spændt ud til max, og sat så højt som den kan komme - det påstår kæresten ihvertfald, men måske skal jeg lige få ham til at kigge på den igen. Hun kan nemlig ikke rigtig være der, det er næsten umuligt at spænde selen.

så er jeg ret overbevist om du selv lige skal gå ud og tjekke efter om de ikke godt kan spændes ekstra ud de seler

hvor stor er hun? cm/kg ?

Anmeld

20. januar 2014

Celine89

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Er i så sikker på hun sidder rigtigt? Hva er det for en stol? Min datter sad i vores römer til hun var 13 måneder og der var hun knap 80 cm og 9-10 kg vores søn på 6 måneder sidder også i den og er 76cm og kan os sagtens sidde der i længe endnu

Ja, så må der være et eller andet helt galt, jeg tror ikke hun er meget over 70 cm. Jeg må lige prøve at finde manualen, kæresten påstår nemlig hårdnakket, at hun ikke kan være i den længere, og at han har prøvet alt - meeeen, det lyder til ikke at være helt rigigt

Anmeld

20. januar 2014

Celine89

FrkZier skriver:

så er jeg ret overbevist om du selv lige skal gå ud og tjekke efter om de ikke godt kan spændes ekstra ud de seler

hvor stor er hun? cm/kg ?

Umiddelbart kan de ikke, men jeg er nu gået på jagt efter manualen - jeg vil tro at hun er lidt mere end 70 cm., og ca. 7,5 kg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.