Andre med kræsne børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2014

lycly

Chris86 skriver:

En tilføjelse:
Fredag havde hun blandet for st par kr slik, som hun sku hygge med efter aftensmaden.. MEN hun spiste intet aftensmad og konsekvensen var ingen slik (hun fik det at vide og spiste stadig intet mad).. Det blev gemt til lørdag og DER spiste hun dælme

Den logik forstår Julia endnu ikke. Hun kan ikke huske konsekvenser fra dagen før, fx at blive nægtet slik for så at spise aftensmad for at få slik. Så langt tænker hun ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

B&J

LuLy skriver:

Ja pølser og pølsebrød er Julia også vild med. Men fx majs og ærter vil hun ikke have.
Men hun er til gengæld også vild med rugbrød og havregrød - sidstnævnte fik hun til aftensmad i dag! Fatter det ikke

gør jeg heller ikke men vores sp på det tidspunkt sagde hav is i maven fordi han spiser når han er sulten og vi kan ikke tvinge det i ham, men vi holder også igen med det han drikker ellers drikker han sig mæt og det går slet ikke

Anmeld

19. januar 2014

lycly

B&J skriver:

gør jeg heller ikke men vores sp på det tidspunkt sagde hav is i maven fordi han spiser når han er sulten og vi kan ikke tvinge det i ham, men vi holder også igen med det han drikker ellers drikker han sig mæt og det går slet ikke

Ja det lyder faktisk fornuftigt nok Får besøg af sp snart så nævner jeg det også for hende.

Anmeld

19. januar 2014

bøllen

LuLy skriver:

Tror også jeg ville have nemmere ved at acceptere det hvis hun var "lovligt undskyldt" ved at være sensitiv. Men det er hun slet ikke, så det er derfor det bare er så irriterende

Jeg er af den overbevisning jo mere fokus man lægger i at de er kræsne jo værre bliver det . Og hele spise situationen bliver præget af det . 

Anmeld

19. januar 2014

bøllen

B&J skriver:

Her er tilbuddet også rugbrød eller havregryn . De skal nok spise når de bliver sultne . Så længe de trives og vokser som de skal er der ingen alarm klokker her . Tror der imod at sætter man fokus på det bliver det en ond cirkel

Anmeld

19. januar 2014

lycly

bøllen skriver:

Jeg er af den overbevisning jo mere fokus man lægger i at de er kræsne jo værre bliver det . Og hele spise situationen bliver præget af det . 

Jeg er helt enig og der bliver slet heller ikke gjort et stort nummer ud af det ved bordet

Anmeld

20. januar 2014

B&J

bøllen skriver:

Her er tilbuddet også rugbrød eller havregryn . De skal nok spise når de bliver sultne . Så længe de trives og vokser som de skal er der ingen alarm klokker her . Tror der imod at sætter man fokus på det bliver det en ond cirkel

nemlig sådan har vi det også og vi laver altid en tallerken med det han kan lig og hvis han ikke ønsker det jamen så kan han få havregryn eller rugbrød

Anmeld

20. januar 2014

L&V

LuLy skriver:

Min datter på 2,6 år er sååå kræsen. I hovedtræk spiser hun faktisk kun: ris, pasta, kylling, hakket oksekød. Og helst i retter som boller i karry og pasta med kødsovs. Er ved at blive sindssyg. Kartofler rører hun ikke OVERHOVED og ingen grøntsager kan jeg få i hende. Kun hvis de er camoufleret godt i kødsovs.
Men det er ikk engan fordi hun ER kræsen for hun spiser alt muligt i dagplejen (hun får varm mad)
HVAD GØR MAN?! Jeg bliver vanvittig

Sådan er børn i den alder.. De bliver meget bevidste omkring det med mad osv også har de jo bare en alder hvor de selv vil bestemme..

Her hjemme hjælper det at hun selv er med til at lave maden, selv tager over på tallerkenen og at der ikke er noget der er blandet sammen så maden ligner det det er hvis det giver mening

Anmeld

21. januar 2014

Ønskebarnet12

Min søn er nu ikke over 2 år, han er kun 15 måneder, og han er skide kræsen, han vil simpelthen ikke spise grønsager, han spiser også kun ris, pasta, nudler, kylling, kalkun, brød og tarteletter. han vil ikke have det i særlig store mængder. d eneste grønsage han vil have er kartofler, de andre grønne grønsager er han slet ikke til

Anmeld

21. januar 2014

JacobsMoar

Vores søn er også kræsen.. Men så var han på ferie hos farmor og der spiste han det meste.. Så nu hedder det "du kunne godt lide det hos farmor", så smager han og kan egentlig godt lide det...

Det kan du jo ikke bruge til meget, så hav tålmodighed, bliv ved med at servere de samme ting og opfordre til at smage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.