Andre med kræsne børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

996 visninger
20 svar
5 synes godt om
19. januar 2014

lycly

Min datter på 2,6 år er sååå kræsen. I hovedtræk spiser hun faktisk kun: ris, pasta, kylling, hakket oksekød. Og helst i retter som boller i karry og pasta med kødsovs. Er ved at blive sindssyg. Kartofler rører hun ikke OVERHOVED og ingen grøntsager kan jeg få i hende. Kun hvis de er camoufleret godt i kødsovs.
Men det er ikk engan fordi hun ER kræsen for hun spiser alt muligt i dagplejen (hun får varm mad)
HVAD GØR MAN?! Jeg bliver vanvittig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

FamilenStorm

LuLy skriver:

Min datter på 2,6 år er sååå kræsen. I hovedtræk spiser hun faktisk kun: ris, pasta, kylling, hakket oksekød. Og helst i retter som boller i karry og pasta med kødsovs. Er ved at blive sindssyg. Kartofler rører hun ikke OVERHOVED og ingen grøntsager kan jeg få i hende. Kun hvis de er camoufleret godt i kødsovs.
Men det er ikk engan fordi hun ER kræsen for hun spiser alt muligt i dagplejen (hun får varm mad)

Man tæller til 10.. Forsøger gang på gang og venter på at "fasen" går over

Her er Alberte på 3,3 år også "kræsne" og har været et on/off i et års tid.. Hun har ellers altid været en pige med stor appetit.. Men den svinger godt nok gevaldigt i øjeblikket...

Den ene dag kan hun skovle boller i karry ind, den anden kan hun nægte at spise det fordi hun "ikke kan lide det"

Her hedder det sig, at hvis man ikke spiser sin aftensmad får man ikke mere at spise før man skal have morgenmad..

Hun skal smage på maden og bliver altid tilbudt en rugbrød..

Tror bare det lige er en fase de skal igennem på ja jeg ved ikke lige hvor lang den er ...

Anmeld

19. januar 2014

De3Guldklumper

LuLy skriver:

Ohh Yes - har en knægt på knap 5 som tror han skal DØ så snart der er noget, der minder om sundt, der rammer hans tallerken..

Jeg bliver bims i mit hoved over det. Men nu er der er der bare lukket for de søde sager når vi når til fredag hvis der skal mokkes over aftensmaden dag efter dag.. Jeg gider det simpelthen ikke.. Der skal smages på maden og bare det kan tage evigheder for ham mens der højlydt forklares hvorfor han ikke kan lide dit, dat og dut...

Anmeld

19. januar 2014

Chris86

LuLy skriver:

Det lidt det samme her... Det skifter MEGET! Før spiste hun kartofler lystigt.. Men nu rører hun dem slet ik, i ingen former udover fritter dog fik vi kartoffelpizza idag og det spiste hun skisme!
Men generelt spiser hun for tiden minimalt til aften... Men satser på det bare er en periode og hun vender tilbage til hendes gamle spisevaner (spiser aaaalt igen)

Anmeld

19. januar 2014

Chris86

En tilføjelse:
Fredag havde hun blandet for st par kr slik, som hun sku hygge med efter aftensmaden.. MEN hun spiste intet aftensmad og konsekvensen var ingen slik (hun fik det at vide og spiste stadig intet mad).. Det blev gemt til lørdag og DER spiste hun dælme

Anmeld

19. januar 2014

B&J

jeg tror ikke daniel er kræsen men han er ikke særlig glad for mad og har aldrig været det heller ikke far baby af.

men aftensmad han kan lig er

pandekager

sjælden pizza

pitabrød

ærter

majs

pølser

pasta

pølser og pølsebrød self

men ja det var vist det.

men han spiser så rugbrød og havregryn rigtig meget så det går ind og hjælper en del. og frugt ELSKER HAN

men håber af hele mit hjerte det en dag nok skal blive meget bedre og med nogle ting er det også blevet beder

daniel bliver 4 her til marts

Anmeld

19. januar 2014

bøllen

LuLy skriver:

Jep  Men ser ham ikke som " kræsen " men han er senstiv. Og en af det områder det påvirker ham er maden. han rører stort set ikke varm mad. Spiser ganske få ting. Spiser yderst sjældent kød. Og slet ikke ting der er blandet.

ja det er en kæmpe udfordring men har valgt at respektere at sådan er han. Tilbyder ham tingene og acceptere han siger nej. 

Anmeld

19. januar 2014

lycly

FamilenStorm skriver:

Man tæller til 10.. Forsøger gang på gang og venter på at "fasen" går over

Her er Alberte på 3,3 år også "kræsne" og har været et on/off i et års tid.. Hun har ellers altid været en pige med stor appetit.. Men den svinger godt nok gevaldigt i øjeblikket...

Den ene dag kan hun skovle boller i karry ind, den anden kan hun nægte at spise det fordi hun "ikke kan lide det"

Her hedder det sig, at hvis man ikke spiser sin aftensmad får man ikke mere at spise før man skal have morgenmad..

Hun skal smage på maden og bliver altid tilbudt en rugbrød..

Tror bare det lige er en fase de skal igennem på ja jeg ved ikke lige hvor lang den er ...

Ja her er det også lidt on/off men synes godt det har været en lang periode nu
Men ja her er alternativet en rugbrødsmad med smør. Total kedeligt Men det spiser hun glædeligt!

Anmeld

19. januar 2014

lycly

B&J skriver:

jeg tror ikke daniel er kræsen men han er ikke særlig glad for mad og har aldrig været det heller ikke far baby af.

men aftensmad han kan lig er

pandekager

sjælden pizza

pitabrød

ærter

majs

pølser

pasta

pølser og pølsebrød self

men ja det var vist det.

men han spiser så rugbrød og havregryn rigtig meget så det går ind og hjælper en del. og frugt ELSKER HAN

men håber af hele mit hjerte det en dag nok skal blive meget bedre og med nogle ting er det også blevet beder

daniel bliver 4 her til marts

Ja pølser og pølsebrød er Julia også vild med. Men fx majs og ærter vil hun ikke have.
Men hun er til gengæld også vild med rugbrød og havregrød - sidstnævnte fik hun til aftensmad i dag! Fatter det ikke

Anmeld

19. januar 2014

lycly

bøllen skriver:

Jep  Men ser ham ikke som " kræsen " men han er senstiv. Og en af det områder det påvirker ham er maden. han rører stort set ikke varm mad. Spiser ganske få ting. Spiser yderst sjældent kød. Og slet ikke ting der er blandet.

ja det er en kæmpe udfordring men har valgt at respektere at sådan er han. Tilbyder ham tingene og acceptere han siger nej. 

Tror også jeg ville have nemmere ved at acceptere det hvis hun var "lovligt undskyldt" ved at være sensitiv. Men det er hun slet ikke, så det er derfor det bare er så irriterende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.