Dreng på 6 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2014

Moma

Udendørsleg ville jeg også foreslå. Cykel, waveboard, rulleskøjter m.m.

Ellers ved jeg ikke, hvor "kreativ", han er. Men med en limpistol, papkøkkenruller m.m. kan man lave mange fantasiting (som man måske ikke leger med), som kan bruges til enten til at opbygge et univers, eller bare at holde ham lidt væk fra elektronikken.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2014

Ciss

Her er det blevet en hobby at bygge ting af papæsker. F eks lave en stor æske om til en flyvemaskine ved at sætte vinger på, en propel foran og så male den. Så kan man sidde i den og "flyve" bagefter. Ellers kan de laves til tog, robotter, bygninger, tidsmaskiner osv. Materialerne er billige nok. Det er bare gamle papæsker, en saks, malertape og vandfarver. Ellers bygger vi nogle gange hule i haven ved at lægge havebordet på siden og så lægge tæpper over benene. Mine unger kan få lang tid til at gå med at indrette hulen og lege der. Og så spiller og synger og danser vi, og jeg læser ofte højt. Den ældste er på alder med din og kan godt lide at sidde med f eks puslespil eller noget at tegne med, mens jeg læser. Vi er nu begyndt at læse bøger med længere tekst og uden så mange billeder.

Anmeld

1. april 2014

lineog4

Jeg er vist en lidt hård mor  Min 6 årige har spilledag en dag om ugen og fjernsyn er forsøgt begrænset meget...

Hvad laver vi så.... Hmm vi er sammen, sådan lidt parallelleg agtig. Han sidder og nusser med sine ting, leger med sin lillebror, læser for mig, vil spille skak (når jeg gider), pusler med LEGO på sin egen mærkelige måde, hopper i sofaen, laver baner som minder om spillene, tegner, snakker. Ville gerne han gad være mere med til mad og sådan, men det fanger ham ikke. 

Anmeld

1. april 2014

hekran

Min dreng lyder som din. Han er slet ikke en lille pusler, der kan finde på at sidde og lave perler eller hvad det skal være. Han elsker sin Wii og så er han pjattet med fodbold og især FC Barcelona. Han er forresten 6,5 nu. Hans lillebror er typen der kan fordybe sig i leg og hygge alene, men han selv har brug for modspil og medspil.
Han er begyndt at vise stor interesse for Lego Technic, som han sidder og bygger selv. Han ser en udfordring i at lave ting, så nogle gange bygger han diverse maskiner og 'robotter'. Det finder han stor glæde i og han elsker at vise dem frem bagefter og nogle gange skal der nogle råd til om, hvordan man bygger den stærkeste konstruktion.

Det kræver egentlig ikke så meget af mig, men han hygger sig med det og især med at fortælle om det.

Anmeld

1. april 2014

Heidimed lea

hvad med udelivet. er han til det. mine børn elsker skovtur cykeltur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.