Dreng på 6 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.850 visninger
14 svar
4 synes godt om
19. januar 2014

mbbuch

Hvad laver I andre mødre/familier med jeres store børn? Jeg føler tit min søn "bare" ser film og spiller på diverse spillemaskiner. Jeg er ellers en mor der er meget sammen med min søn. Herhjemme foregår det : enten biograf, svømmehal osv. Hvilket jo er fint ud af huset. Men synes det er så svært at underholde herhjemme. Han får som sædvanlig til fødselsdag og jul det legetøj han ønsker sig, som han jo virkelig virkelig ønsker sig og nærmest ik kan leve uden. Men ak ja det står dagen efter bare og samler støv. Det er ik fordi han egentlig siger han keder sig men jeg kan mærke på ham at han er rastløs. Har prøvet at vi spiller kort, uno, ludo, kalaha, klodshans osv. men det har hans interesse i max 5 min. Han er ikke en dreng der gider at sidde og tegne/kreativ osv. Og ja måske er det bare sådan det er at være 7 år lige om lidt? Jeg ved det ikke... Men ja hvad får I andre med drenge børn på den alder tiden til at gå med? Og det er ik fordi jeg synes der skal ske noget hele tiden eller jeg bare skal være en mor der er på, men føler bare dagen går med tv og spil.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

Stumpen

Nu har jeg så en datter på 7 og mht. legetøj så kan jeg nikke så genkendende til det - at det frustrere mig til tider - at hun har så mange ting, men ikke leger med det.. Dog elsker hun at spille med os, men bruger meget tid pt på computer og DS'er.. Hun får som regel lov til det, da jeg synes det er meget i perioder hun er forgabt i det .. 

Anmeld

19. januar 2014

TNBC

mbbuch skriver:

Hvad laver I andre mødre/familier med jeres store børn? Jeg føler tit min søn "bare" ser film og spiller på diverse spillemaskiner. Jeg er ellers en mor der er meget sammen med min søn. Herhjemme foregår det : enten biograf, svømmehal osv. Hvilket jo er fint ud af huset. Men synes det er så svært at underholde herhjemme. Han får som sædvanlig til fødselsdag og jul det legetøj han ønsker sig, som han jo virkelig virkelig ønsker sig og nærmest ik kan leve uden. Men ak ja det står dagen efter bare og samler støv. Det er ik fordi han egentlig siger han keder sig men jeg kan mærke på ham at han er rastløs. Har prøvet at vi spiller kort, uno, ludo, kalaha, klodshans osv. men det har hans interesse i max 5 min. Han er ikke en dreng der gider at sidde og tegne/kreativ osv. Og ja måske er det bare sådan det er at være 7 år lige om lidt? Jeg ved det ikke... Men ja hvad får I andre med drenge børn på den alder tiden til at gå med? Og det er ik fordi jeg synes der skal ske noget hele tiden eller jeg bare skal være en mor der er på, men føler bare dagen går med tv og spil.....

Bygge ting(ud af genbrugsting.. )
Lego
Byg en hule, hvor han kan sove
Prøv at spil med ham, hvis det er playstation/xbox/wii. Man får snakket og en indlevelse i hvad det er, ungerne synes er sjovt.

Anmeld

19. januar 2014

De3Guldklumper

mbbuch skriver:

Vi spiller brætspil, går i haven og gynger, samler blade og andet have arbejde man kan lave i vintertiden. Far tager oftest ungerne med ud når der skal vaskes og støvsuges bil.

Anmeld

19. januar 2014

mbbuch

Yurie skriver:

Bygge ting(ud af genbrugsting.. )
Lego
Byg en hule, hvor han kan sove
Prøv at spil med ham, hvis det er playstation/xbox/wii. Man får snakket og en indlevelse i hvad det er, ungerne synes er sjovt.

Ja det med at spille med ham på de her diverse maskiner gør jeg også i ny og næ. Og jeg ved godt det er så nutiden er at de bruger meget tid på at spille. Han får også liv til det, men ja det giver mig bare dårlig samvittighed

Anmeld

19. januar 2014

TNBC

mbbuch skriver:

Ja det med at spille med ham på de her diverse maskiner gør jeg også i ny og næ. Og jeg ved godt det er så nutiden er at de bruger meget tid på at spille. Han får også liv til det, men ja det giver mig bare dårlig samvittighed

Lad vær med det.

Bare sørg for at han kommer ud, og lave andet.
Det er en stor del af ungernes hver dag, det skal bare ikke tage overhånd, eller gør at de ikke er sammen med andre.

Anmeld

19. januar 2014

Pcokate

mbbuch skriver:

Har en dreng på samme alder og vi er lige begyndt lave (kompliceret) Lego pakker som han har fået igennem årrene men aldrig før vist interesse for. Det er super sjovt og ellers leger vi med skylanders figure hvor vi selv "bygger" baner

Anmeld

19. januar 2014

mbbuch

Pcokate skriver:

Har en dreng på samme alder og vi er lige begyndt lave (kompliceret) Lego pakker som han har fået igennem årrene men aldrig før vist interesse for. Det er super sjovt og ellers leger vi med skylanders figure hvor vi selv "bygger" baner

Hmm ja her hjemme bygger vi også LEGO og han elsker det, men det er ikke noget han gider lege med bagefter. Og LEGO synes jeg også bare er svært at lege med da det falder fra hinanden med det samme

Anmeld

11. februar 2014

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Har en dreng på 7..
Her spil vi diverse brætspil og wii/Nintendo ds (mest ham selv). Men eller leger vi lidt med LEGO, biler, tegner, danser og fjoller

Vi læser også historier for hinanden ret tit.. Eller går en tur/ på legepladsen.. 

Anmeld

1. april 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Min dreng er 6 1/2 år. Han spiller på Ipad og Wii. Det får han lov til når han kommer hjem for lige, at koble fra. Derudover leger han en del med sin lillesøster som er 17 mdr. yngre.

I weekenden legede han med en dreng på vejen og da de ville spille indenfor sagde jeg bare "ud med jer i det gode vejr" og så legede de udenfor.

Ellers cykler vi ture i området, spiller brætspil, fejer blade sammen udenfor eller noget andet sjovt.

Nu skal han til at lærer, at løbe på rulleskøjter, så det bliver også en "projekt".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.