venner/veninder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

932 visninger
15 svar
0 synes godt om
1. august 2009

Halbschön

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, om der er andre der har oplevet det samme som jeg, eller om det blot er en engangsforestilling for mit vedkommende..

Jeg var indtil for 7 måneder siden en rigtig partypige, der gav den gas i byen hver weekend med veninderne.¨Da jeg pludselig finder ud af at jeg er gravid og knap 3 måneder henne, så stopper de her byture selvfølgelig. Jeg fortæller veninderne det, og de blir selvfølgelig overraskede over nyheden, ligesom jeg selv.
Herefter hører jeg meget sjældent fra dem... Får ikke beskeder, hvor de spørger om jeg ikke lige vil kigge forbi osv.. Bare fordi jeg nu er gravid, så er jeg jo stadig den samme person.. Jeg kan sagtens tage i byen og have en god aften uden alkohol, og det kunne jeg også inden min graviditet. Jeg kan sidde weekend efter weekend og følge med på facebook at nu har de været på shopping, bytur, bio osv... Men hvorfor hører jeg ingenting??

Jeg har virkelig fundet ud af hvem der er mine venner og veninder, efter at jeg blev gravid.. Nogle enkelte skriver stadig meget ofte, både for at høre hvordan det går med maven og baby, men også for at få mig med til forskellige ting...

Har I andre også oplevet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2009

MaleneG

Tror desværre det er meget normalt for unge mennesker, og specielt dem som har en stor omgangskreds.
Kan godt forstå dine fustrationer over lige pludselig ikke at kunne bruges til noget, "bare" fordi man skal have et lille barn, men istedet for at ærgre dig over det, burde du glæde dig over du tidligt har opdaget hvem der sande venner, og hvem der blot synes du er et godt grin i byen

Jeg har personligt ikke selv oplevet det, men nu er min vennekreds efterhånden også alle sammen gravide/har børn.

Knus

Anmeld

1. august 2009

Honningblomst

Ja da...sådan tror jeg bare det er når ens livssituation ændres...det I havde sm omdrejningspunkt var jo måske bare at feste, drikke og shoppe, så når det slutter er der jo ikke meget tilbage..man kan jo så overveje om lige præcis de nævnte aktiviteter er nok at bygge et venskab om..
Men venner kommer og går og heldigvis er der også dem der bliver hele vejen igennem....måske man også bare skal acceptere at venskaber ændres gennem tiden og kan blive tætte igen når de andre får børn...
Jeg har veninder jeg har noget med og andr jeg har noget andet med...det er skønt og jeg behøver ikke se dem tit...men de er der jo...præcis som jeg er...
Nå, men det er bare mine tanker og oplevelser..
Mine venskaber og omgangskreds ændredes eller udbyggedes feks også da jeg blev alene....sådan tror jeg bare det er...

Knus Eva.

Anmeld

1. august 2009

LotteGabriella

Renée88 skriver:

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, om der er andre der har oplevet det samme som jeg, eller om det blot er en engangsforestilling for mit vedkommende..

Jeg var indtil for 7 måneder siden en rigtig partypige, der gav den gas i byen hver weekend med veninderne.¨Da jeg pludselig finder ud af at jeg er gravid og knap 3 måneder henne, så stopper de her byture selvfølgelig. Jeg fortæller veninderne det, og de blir selvfølgelig overraskede over nyheden, ligesom jeg selv.
Herefter hører jeg meget sjældent fra dem... Får ikke beskeder, hvor de spørger om jeg ikke lige vil kigge forbi osv.. Bare fordi jeg nu er gravid, så er jeg jo stadig den samme person.. Jeg kan sagtens tage i byen og have en god aften uden alkohol, og det kunne jeg også inden min graviditet. Jeg kan sidde weekend efter weekend og følge med på facebook at nu har de været på shopping, bytur, bio osv... Men hvorfor hører jeg ingenting??

Jeg har virkelig fundet ud af hvem der er mine venner og veninder, efter at jeg blev gravid.. Nogle enkelte skriver stadig meget ofte, både for at høre hvordan det går med maven og baby, men også for at få mig med til forskellige ting...

pyyha det har jeg heldigvis ikke oplevet...min dejligste veninde hun tud brølede af glæde da jeg fortalte at jeg var gravid og har været der for mig hele vejen igennem og også herefter og de andre, ja de var glade og også ligesom de plejer, så jeg må sige at jeg har været heldig at de alle sammen stadigvæk inviterede mig med ud hvad enten det var i bio eller ud og danse, selvom jeg var gravid

Anmeld

1. august 2009

Halbschön

LotteGabriella skriver:

pyyha det har jeg heldigvis ikke oplevet...min dejligste veninde hun tud brølede af glæde da jeg fortalte at jeg var gravid og har været der for mig hele vejen igennem og også herefter og de andre, ja de var glade og også ligesom de plejer, så jeg må sige at jeg har været heldig at de alle sammen stadigvæk inviterede mig med ud hvad enten det var i bio eller ud og danse, selvom jeg var gravid

Heldigvis er der også nogle af dem, som stadig vil ha mig med ud.... Og det er faktisk dem jeg ikke havde regnet med at jeg havde så meget med.. men det er jo kun en dejlig overraskelse..

Men som I skriver, så er det da helt sikkert rart at finde ud af det allerede nu her under graviditeten... Er spændt på hvordan det blir, når den lille kommer ud og blir lidt ældre, og jeg selv skal ud og luftes igen..

tak for alle jeres meninger

Anmeld

1. august 2009

Ox.

Jeg mistede et par enkle venner, men heldigvis har det faktisk været mere omvendt for mig, da mange af mine gamle venner, jeg ikke hørte fra, begyndte at kontakte mig da de fik nyheden, tror det har meget at gøre med at de selv begynder at tænke i "baby/familie" retningen  ...

Men selvfølgelig er der da et par stykker jeg høre knap så meget fra mere pga min kommende datter, men jeg priser mig bare lykkelig for dem der stadig er der, og at jeg nu snart har min skønne, dejlige datter i armene ...

Anmeld

1. august 2009

mor-til-vanessa

Renée88 skriver:

kan godt forstå hvordan du har det.. tror bare altid nogle veninder vil falde fra og der kommer nye til. jeg havde selv en veninde som jeg snakkede meget med som ikke engang sagde tillykke da jeg fortalte jeg var gravid.. hun snakkede altid udenom hvis jeg kom ind på børne emnet. nu tager hun det ok og er begyndt at spørge hvordan det går med maven... tror bare ikke alle lige forstår hvad der sker med en, man går jo op i andre ting og tænker meget på at man skal være mor.... du kunne jo også prøve at skrive til dem om i ikke skal finde ud af noget, det behøver jo ikke være dem der skal skrive og spørge. måske de tænker du ikke gider eller har lyst fordi du er gravid.
held og lykke. er sikker på de ikke siger nej hvis du spørger

Anmeld

1. august 2009

mor-til-vanessa

er foresten en vildt fed oplevelse 3d 4d scanning... det skal du glæde dig til

Anmeld

1. august 2009

Vinker

Synes man har hørt om det flere gange så tror der er mange der oplever netop det du skriver om, desværre

Jeg har oplevet lidt det samme.... Tror det skyldes at dem der ikke har børn lever i en helt anden verden og slet ikke kan sætte sig ind i hvordan det er at forberede sig på at blive mor og senere have et lille barn. Og ja du er da stadig den samme selvom du er gravid - du har bare fået nogle begrænsninger....

Synes det er tarveligt og super ærgeligt at dine veninder fryser dig ude på den måde, men tror ikke de gør det bevidst. Har du prøvet at fortælle dem om hvor ked af det du er?

Måske den dag de selv får børn at de pludselig har tid til at være veninder igen, men til den tid er det nok for sent - jeg mener, man kan da ikke bare sådan have en som "on and off veninde"....

Godt du ved hvem der er dine rigtige veninder - Jeg har også fået sorteret godt ud i mine!

Anmeld

1. august 2009

Tynen

Du er slet ikke alene med dette fænomen!
Man finder virkelig ud af hvem der er ens rigtige venner når man bliver gravid.

Skrev faktisk en klumme om det for et godt stykke tid siden - Du kan læse den her, hvis du lige skal have slået lidt tid ihjel  :
https://www.baby.dk/debat/9950pi1/klummer/fra-fest-og-farver-til-familien-danmark.aspx

Held og lykke med 3D-scanningen!
Det er super fedt at opleve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.