Vi har 20 mdr mellem de to første og ca 3 år mellem 2 og. 3 barn.
Skal jeg være ærlig, så aner ikke hvad der skulle være fordelen, jeg har jo kun prøvet den her model

Men, ulemperne ved barn nr 3 er mange generelt. Ikke at det skal afholde en fra at få flere, men maerlan være mange faktorer nu her mens de er små generelt synes jeg.
den mellemste, min store pige var som sagt 3. Min søn 4,5-5 da lillesøster kom. Det er få gange han fandt interesse i hende. Storesøster så hende
som en belastning der totalt tog hendes forældre fra hende. For var ci ikke optaget af lillesøster, så var far måske med storebror i værkstedet osv. Uanset hvad vi gjorde, har hun få en eller anden måde ændret totalt karakter. Fra ALTID at være smilende og syngende og glad, til primært at skræppe op ove. Den mindste ting storebror siger eller gør eller at lillesøster bare er træls og i vejen.... De har tilmed engang spurgt om vi ikke bare kunne sælge hende igen. Nu skal det ikke lyde som om vores liv gik i stykker da nr tre kom, overhovedet ikke. Det har bare ændret rigtigt meget for de to børn vi havde. vi er gået fra at have en hånd til hver, til ofte at mangle hænder.
Vi er gået fra at vi godt kunne synes vi skulle ud hver især en gang om måneden og besøge en veninde eller lign, til sjældent at smutte ud, fordi det vare kan trække tænder ud at stå med alle tre de alle vil tre forskellige ting.
Min mand er hårdere ramt af barn nr 3 end jeg er. Han fortryder ikke lillesøster kom, hun er elsket lige så højt som de andre, men energien er konstant på nulpunktet når man ikke har sovet ordentligt i snart 7 år. Overskuddet til alt det andet han rigtigt gerne vil er væk.
Om 3 års forskel på de sidste er for meget ved jeg ikke. Nogle gange tænker jeg der skulle have været kortere afstand. For så havde lillesøster måske været mere med end udenfor. De to store havde jo hinanden og kunne ikke huske andet...indtil lillesøster kom og ville have en plads i familien 
Jeg aner ikke hvad der vil være rigtigt for jer, kun hvad vi selv har oplevet jo
men kunne jeg gøre det om, havde jeg måske nok valgt ca samme afstand for at håbe dturde kunne blive en trio, og ikke to plus en... Men måske ser det anderledes ud om 10 eller 15 år.
kan være den store lille er rigtigt gode venner, og den mellemste har accepteret hun ikke er babyen i familien mere